Około 30 mln zł przelał ZUS do rodziców i opiekunów w ramach programu „Dobry Start”. Urząd organizuje też pomoc dla osób, które mogą mieć problem ze złożeniem elektronicznego wniosku.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych przelał już 30 mln złotych w ramach programu „Dobry start”.
– Środki te obejmują około 100 tysięcy dzieci – zaznaczyła prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.
Przypomnijmy, że wnioski o świadczenie 300 plus z programu „Dobry Start” można składać od 1 lipca. W roku szkolnym 2021/2022 wniosek można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną, za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia.
Pieniądze z programu są wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.
Wnioski o wsparcie można składać do 30 listopada 2021 roku. Świadczenie z programu przysługuje w wysokości 300 zł, raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24. w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.
Wszystkie osoby, które mają problem z poprawnym złożeniem wniosku przez Internet, mogą skorzystać z pomocy pracowników ZUS.
Najbliższy dyżur ekspertów w Płocku poza siedzibą ZUS odbędzie się 23 lipca w godzinach 9-13 w MOPS, (ul. 3 Maja 16), na parterze w pokoju nr 7. Dyżury są organizowane na bieżąco, dlatego najnowsze informacje warto czerpać ze strony internetowej ZUS.