ZUS propaguje wiedzę o udarze

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Zakład Ubezpieczeń Społecznych włączył się w akcję edukacyjną “Pokaż dziadkom”, która promuje wiedzę o symptomach udaru. Na terenie całego kraju, w salach ZUS , gdzie przyjmowani są klienci, emitowany jest krótki amatorski film “Udar? Reaguj!”.

Rocznie ZUS obsługuje w swoich placówkach ponad 20 mln ludzi. Jest to ogromna grupa potencjalnych odbiorców akcji, która jest skierowana do młodych ludzi – wnuczków, którzy powinni wykrywać symptomy udaru u osób starszych i właściwie na nie zareagować. Ważne bowiem, żeby po zaobserwowaniu pierwszych oznak udaru, takich jak drętwienie kończyn lub twarzy, w ciągu 4,5 godziny zażyć lek, który ograniczy jego skutki.

Niestety, dużo osób mających symptomy udaru czeka i ma złudne nadzieje, że symptomy miną, odwlekają w czasie wezwanie karetki pogotowia. Nie zdają sobie sprawy z powagi sytuacji. Udar mózgu jest główną przyczyną kalectwa i utraty samodzielności wśród dorosłych Polaków. Co roku doświadcza go w naszym kraju ok. 70 tysięcy osób. Oznacza to, że co 8 minut ktoś dostaje udaru.

Akcja, zorganizowana przez Studenckie Koło Naukowe przy Klinice Neurologii Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, ze wsparciem studentów Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku, ma na celu zbudowanie świadomości społecznej o tym czym jest udar, jakie są symptomy i reagować na jego wystąpienie.

– Cieszymy się, że ZUS może wesprzeć działania białostockich studentów i pomóc im w dotarciu do społeczeństwa. Duża część potencjalnych ofiar wystąpienia udaru nie wie jakie są objawy oraz w jaki sposób na nie reagować. Akcja studentów może uratować zdrowie i życie wielu ludzi – mówi Piotr Olewiński, regionalny rzecznik prasowy ZUS.

Zobacz film “Udar? Reaguj!”

 

Podziel się:

Zostaw Komentarz

Ostatnie Informacje

Więcej Nowych Informacji