Zrywają dobre chodniki

0

W Alejach Kobylińskiego na odcinku ok. 300 m zerwano połowę, będącego w znakomitym stanie, chodnika. W jakim celu? Aby położyć asfalt specjalnie pod część przeznaczoną na ścieżki rowerowe.

W Płocku wiele szlaków dla rowerzystów powstało razem z chodnikami. Ścieżki oddzielono białymi liniami i oznaczono rysunkiem roweru. Takie szlaki rowerowe są m.in. przy Łukasiewicza czy na Zielonym Jarze.

Ostatnio zerwano kostkę i zastąpiono ją asfaltem przy Al. Kobylińskiego. Wkrótce czekają nas podobne prace w innych częściach miasta. Z zespołu ds. współpracy z mediami płockiego ratusza otrzymaliśmy informację, że „Program zrównoważonego rozwoju systemu dróg rowerowych na terenie miasta Płocka do 2033 roku w ujęciu krajowym, regionalnym i lokalnym” zakłada m.in., iż drogi rowerowe powinny mieć nawierzchnie bitumiczne, a nie z kostki brukowej czy płyt betonowych.

W ramach realizacji „Programu”, urząd miasta zamierza wymienić jeszcze 5,5 km dróg rowerowych o nawierzchni z kostki na asfaltowe. Nie udało nam się dowiedzieć, jaki jest koszt inwestycji przy Alejach Kobylińskiego, ponieważ wchodzi ona w zakres większego projektu, który obejmuje również inne prace przy al. Piłsudskiego oraz ulicach Miodowej, Zglenickiego i Granicznej.

Mówimy zdecydowane TAK ścieżkom rowerowym, dającym komfort jazdy ich użytkownikom. Zastanawiamy się jednak, czy stać nas na zrywanie dobrych nawierzchni, na których można po prostu wyznaczyć liniami trasy rowerowe. Jesteśmy przecież miastem, które na koniec 2016 roku będzie zadłużone na ponad 533 miliony złotych.

Podziel się.

Patronat i artykuły sponsorowane w PetroNews.pl


Warto Przeczytać


Ostatnie Informacje