REKLAMA

REKLAMA

Znikną papierowe paragony? eParagon wchodzi w kolejną fazę testów

REKLAMA

Przeczytajrównież

Dotychczas eParagon testowany był  na 60 stacjach PKN ORLEN. Teraz rozpoczyna się kolejny, ogólnopolski etap pilotażu tego projektu, co oznacza, że usługa jest już dostępna na wszystkich stacjach własnych PKN ORLEN. W przyszłości eParagon może całkowicie zastąpić papierowe wydruki.

Jak na razie, z nowej usługi może skorzystać każdy klient bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego, jednak organizatorzy prowadzą już rozmowy z kolejnymi podmiotami bankowymi, którzy chcą się przyłączyć do procesu upowszechniania elektronicznego paragonu.

– Projekt jest realizowany we współpracy z Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService – agentem rozliczeniowym obsługującym transakcje z użyciem karty płatniczej w terminalach, należących do PKN ORLEN oraz KIR, pełniącym rolę partnera technologicznego – wyjaśnia biuro prasowe ORLENU.

Podczas pierwszego etapu, który realizowany był na 60 stacjach paliw PKN ORLEN, projekt cieszył się dużym zainteresowaniem i pozytywnymi reakcjami pierwszych użytkowników. Dlatego podjęto decyzję o rozpoczęciu kolejnego etapu, który obejmie wszystkie stacje własne PKN ORLEN, czyli ok.1 300 placówek, a klienci w całej Polsce będą mogli testować nową usługę do 14 lutego 2020 r.




Reklama. Przewiń aby czytać dalej.

A czym jest eParagon? To cyfrowy odpowiednik paragonu fiskalnego, który jest powiązany z kontem bankowym klienta oraz debetową kartą płatniczą użytą do przeprowadzenia transakcji. Aby skorzystać z tej usługi, wystarczy zalogować się do konta (na razie tę usługę oferuje tylko PKO BP) i uruchomić usługę eParagon. Paragony dotyczące płatności na stacjach PKN ORLEN uczestniczących w programie, są rejestrowane i udostępniane użytkownikom w ramach ich konta bankowego.

W praktyce wygląda to tak, że Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService (jako agent rozliczeniowy) obsługuje transakcje wykonane kartami płatniczymi w terminalach należących do PKN ORLEN oraz zapewnia transfer eParagonów do KIR (firma obsługująca infrastrukturę polskiego sektora bankowego). Natomiast KIR, jako partner technologiczny, udostępnia swoją platformę integracyjną (tzw. HUB) dla usługi i pośredniczy w przekazaniu eParagonu do PKO Banku Polskiego, który ostatecznie prezentuje go klientowi w bankowości internetowej.

Na razie eParagon nie zastępuje paragonu fiskalnego, wkrótce jednak może to się zmienić. Plany są takie, aby na dalszym etapie zrównać elektroniczny paragon z jego papierowym odpowiednikiem. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, które pozwoli na zarządzanie historią zakupów, zapewni łatwość gromadzenia i wyszukiwania potwierdzeń transakcji, a w razie potrzeby – dostęp do nich w postaci pliku pdf lub wydruku. Zredukuje też problemy związane z trwałością druku termicznego czy ryzykiem zgubienia tradycyjnego potwierdzenia zakupu. eParagon będzie również wspierać nowoczesne formy tzw. zakupów samoobsługowych.

REKLAMA

Inni czytali również

Kolejny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

REKLAMA
  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU