PKN ORLEN zaprezentował w poniedziałek aplikację, dzięki której będzie można zapłacić za paliwo bez odchodzenia od samochodu.
Nowa wersja aplikacji ORLEN Mobile daje kierowcom możliwość płacenia za paliwo przy dystrybutorze. W okresie promocji dla tych, którzy po zapłaceniu rachunku za paliwo skorzystają z oferty sklepowej i gastronomicznej w aplikacji, zostały przygotowane rabaty.
System wdrażany jest od 2016 roku, funkcjonuje również na stacjach Benzina w Czechach. Na rynku czeskim wprowadzono analogiczne rozwiązanie Benzina Payment, które swoim zasięgiem obejmie całą sieć 406 stacji paliw należących do Grupy ORLEN w Czechach.
Nowa wersja aplikacji ORLEN Mobile, dostępna na systemy IOS i Android, pozwala na płatności poprzez zeskanowanie kodu QR znajdującego się na dystrybutorze. Aby korzystać z usługi, wystarczy dokonać rejestracji oraz dodać swoją kartę płatniczą z odblokowaną możliwością płatności internetowych.
Mobilne płatności dostępne są na wybranych 1300 stacjach koncernu w Polsce, na których dystrybutory oznakowane są specjalną naklejką. Z aplikacji mogą skorzystać osoby indywidualne i prowadzące działalność gospodarczą.
– Rekordowe wyniki odnotowywane w tym roku przez nasz segment detaliczny potwierdzają, że wprowadzane zmiany na stacjach PKN ORLEN wpisują się bardzo dobrze w oczekiwania rynku – powiedział podczas poniedziałkowej konferencji prasowej Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN. – Z jednej strony konsekwentnie rozwijamy ofertę paliwową i pozapaliwową, wprowadzając również wysokiej jakości produkty od polskich producentów. Z drugiej zaś podnosimy standardy obsługi kierowców. Płatności mobilne to kolejny krok, mający na celu podniesienie satysfakcji klientów, umożliwiający skrócenie czasu związanego z tankowaniem aut. Niedawno otworzyliśmy najnowocześniejszą stację w Europie, ORLEN Drive, wprowadziliśmy usługę mobilnego kasjera. To wszystko sprawia, że umacniamy naszą pozycję i to właśnie nasza sieć wyznacza trendy na polskim, ale również europejskim rynku stacji paliw – wyjaśnił Prezes Zarządu PKN ORLEN.
Rozwiązanie ma usprawnić i przyśpieszyć obsługę klientów, którzy dokonują jedynie zakupu paliwa, ale także ułatwić korzystanie ze stacji osobom z ograniczoną sprawnością ruchową czy też rodzicom podróżującym z małym dziećmi.
Usługa adresowana jest też do tych klientów, którzy wolą już po zwolnieniu dystrybutora, bez pośpiechu, dokonać dalszych zakupów – w tym skorzystać z oferty gastronomicznej na stacji.
– Nowa wersja aplikacji ORLEN Mobile, oprócz płatności przy dystrybutorze, daje między innymi również dostęp do historii transakcji, czy zbierania punktów VITAY. Oprócz wygody korzystania z płatności mobilnych, kluczowym aspektem było dla nas bezpieczeństwo klientów. Dziś naszym klientom oddajemy produkt w pełni niezawodny i spełniający najwyższe standardy w zakresie ochrony danych – powiedziała Patrycja Klarecka, Członek Zarządu ds. Sprzedaży Detalicznej.
Wprowadzenie płatności poprzez aplikację odbyło się w ramach szerszego projektu i przebiegało w kilku etapach, a rozpoczęło się w połowie 2016 roku. Pierwszym etapem było wdrożenie systemu płatności mobilnych mFLOTA, który skierowany był wyłącznie do klientów biznesowych. Od początku plany obejmowały rozszerzenie tej usługi na klientów indywidualnych.
Roman Kujawa, kierownik projektu wprowadzenia płatności mobilnej dla klientów indywidualnych zaznaczył, że najważniejsze przy tworzeniu aplikacji było zagwarantowanie bezpieczeństwa danych kart płatniczych klientów.
– Już na samym początku podjęliśmy decyzję, że nie będziemy trzymać danych kart klientów, że dane są tylko i wyłącznie zaszyfrowane, komunikacja musi być realizowana z użyciem silnej kryptografii i to był pierwszy punkt, który był rozpatrywany podczas tego projektu – tłumaczył Roman Kujawa.
Aplikacja jest zaprojektowana tak, by klient był pewny, że gdy wyświetli mu się komunikat, że może odjechać, to rzeczywiście cały proces przebiegł pomyślnie. Warto również podkreślić, że jest to pierwsza tego typu aplikacja w Polsce i będzie dalej rozwijana w celu uzyskania jeszcze większej wygody, a także atrakcyjności wizualnej.
Łącznie, w kraju i za granicą, PKN ORLEN dysponuje już blisko 2800 nowoczesnymi stacjami paliw. Segment detaliczny jest jednym z filarów działalności koncernu, który w tym roku wypracowuje rekordowe wyniki. W 3. kwartale 2018 roku segment detaliczny wypracował EBITDĘ wg LIFO na poziomie 723 mln zł, co oznacza wzrost o 113 mln zł (r/r).