REKLAMA

Wygodna praca w biurze – jakie meble wybrać i jak urządzić przestrzeń?

REKLAMA

Praca w biurze nie jest zwykle wymagająca fizycznie, jednak z drugiej strony potrafi bardzo mocno – i często niestety negatywnie – wpłynąć na nasze zdrowie. Ciągły tryb siedzący, mało ruchu i niewygodne wyposażenie przestrzeni biurowej to prosty przepis na problemy z kręgosłupem, bolące nadgarstki czy nogi. Jeżeli jednak przywiążemy uwagę do tego, w jaki sposób umeblowana jest nasza przestrzeń do pracy, możemy w łatwy sposób zminimalizować lub całkiem pozbyć się wyżej wspomnianych problemów.

Na co powinniśmy zwrócić uwagę przy zmianie aranżacji biura, jeżeli zależy nam na lepszej postawie i większej wygodzie pracowników? O czym pamiętać, wybierając meble i pozostałe elementy wyposażenia do miejsca, w którym pracujemy? Dlaczego jest to takie istotne?

  1. Dobrze wyposażone biuro to nie tylko kwestia wygody
  2. Środowisko pracy, które wspomaga produktywność
  3. Dlaczego należy zwracać uwagę na jakość i dopasowanie sprzętów biurowych?
  4. Na co zwrócić uwagę przy wyborze mebli do biura?
  5. O czym pamiętać przy okazji zakupu nowego wyposażenia?

Dobrze wyposażone biuro to nie tylko kwestia wygody

Wykonując pracę zależy nam nie tylko na tym, aby móc sprawnie i dobrze ją zrobić, ale również na tym, aby móc przebywać w komfortowych warunkach. Z tego względu dbamy o swoje biura, dbamy o porządek, ale również zwracamy uwagę na sprzęt, z jakiego korzystamy przy okazji wypełniania naszych codziennych obowiązków. Dobre i przemyślane umeblowanie przestrzeni biurowej to nie tylko kwestia wygody, ale również zdrowia pracowników i jakości ich pracy. Biorąc pod uwagę ergonomię wyposażenia, konieczność odejścia od biurka raz na jakiś czas i po prostu możliwość swobodnego korzystania z dostępnego miejsca możemy stworzyć bardzo dobre warunki, które z czasem zaprocentują lepszymi wynikami naszego przedsiębiorstwa.

Środowisko pracy, które wspomaga produktywność

Jednym z największych problemów, z jakimi zmaga się nasze ciało podczas wykonywania pracy biurowej, jest monotonna, wielogodzinna pozycja. Większość ludzi po prostu siedzi przy biurku, czasem jedynie idąc na kawę czy przerwę. Organizm człowieka nie jest jednak przystosowany do ciągłego siedzenia i taka postawa na dłuższą metę szkodzi naszemu kręgosłupowi, stawom, obniża naszą kondycję fizyczną oraz samopoczucie. Rozwiązaniem tego problemu są dwie opcje: możemy zdecydować się na wybór biurek z regulowaną wysokością, dzięki czemu możemy przy nich stać lub siedzieć, albo zamiana klasycznych krzeseł biurowych na te wymagające od nas utrzymania odpowiedniej postawy, jak na przykład piłka balansująca.

Dlaczego należy zwracać uwagę na jakość i dopasowanie sprzętów biurowych?

Uważny wybór wyposażenia do biura pozwala znacząco odmienić codzienne funkcjonowanie w pracy. Do największych atutów takiej zmiany możemy zaliczyć przede wszystkim:



  • zadowolenie pracowników: dotyczy to także lepszej kondycji zdrowotnej i mniejszej ilości zwolnień lekarskich z powodu problemów wynikających ze złej postawy;
  • poprawa produktywności: w przyjaznym środowisku łatwiej i przyjemniej się nam pracuje, więc często jesteśmy w stanie zrobić znacznie więcej;
  • lepsza aranżacja dostępnej przestrzeni: wybierając ergonomiczne wyposażenie szybko zauważymy, że nie potrzebujemy go wcale w takiej dużej ilości. Dostępną przestrzeń możemy dzięki temu przeznaczyć na inne rzeczy.

Zdecydowanie się na lepszej jakości produkty to także pewność, że nie będziemy musieli za chwilę znów ich wymieniać. W ten sposób oszczędzamy firmowe środki na wyposażenie, jednocześnie ułatwiając pracę wszystkim pracownikom. Więcej na ten temat znajdziesz na stronie: https://www.ajprodukty.pl.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze mebli do biura?

Zmieniając umeblowanie biura, warto działać kompleksowo. Dobrym pomysłem jest wymienienie większej części sprzętów na raz. Taki zabieg umożliwi nam dopasowanie nowego umeblowania do potrzeb oraz możliwości dostępnej przestrzeni, a jednocześnie wszystkie zakupione rzeczy będą nowe, co sprawi że długo nie będziemy musieli martwić się o ich wymianę. Jeżeli chcemy dopasować konkretne pokoje czy stanowiska do wybranych pracowników, warto wziąć pod uwagę ich wymiary, jak wzrost czy waga – pozwoli to na lepsze dobranie krzeseł pod daną sylwetkę – oraz preferencje co do sposobu wykonywania swoich zadań. Dobrym pomysłem jest również wymierzenie biura jako takiego, co pozwoli nam rozmieścić nowe meble w bardziej przemyślany i komfortowy sposób.

O czym pamiętać przy okazji zakupu nowego wyposażenia?

Jeżeli chcemy, aby nowe sprzęty były trwałe, dobrej jakości i łatwe w konserwacji, w miarę możliwości warto zdecydować się na jednego producenta. To pozwoli nam na łatwiejszy dostęp do części zamiennych czy pomocy z naprawą, jeżeli taka będzie potrzebna. Drugą zaletą zdecydowania się na jedną markę jest również jednorodność designu – wybierając meble z jednej czy kilku podobnych do siebie kolekcji pozwoli nam na osiągnięcie jednolitego, eleganckiego wystroju biura, co również będzie miało pozytywny wpływ na przebywające w nim osoby.

artykuł sponsorowany

Zostań Patronem PetroNews.pl - Wspieraj swoje lokalne media KLIKNIJ!

REKLAMA

PowiązaneArtykuły

Reklama

Najchętniej dzisiaj czytane

Reklama


REKLAMA
  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU