Trwają testy innowacyjnych technologii elektronicznych etykiet cenowych, które być może pojawią się na wszystkich stacjach ORLENU. Dotychczas tę technologię wdrożono na jednej stacji w Warszawie. Jej zaletą jest znacznie szybsze oznaczanie towarów, a tym samym ich szybsza dostępność dla klientów.
List intencyjny w sprawie testowania elektronicznych etykiet został podpisany z firmą Saule Technologies w listopadzie ubiegłego roku. To właśnie ta firma opracowała i produkuje pierwsze na świecie etykiety zasilane światłem, czyli wykorzystujące perowskitowe ogniwa fotowoltaiczne. Etykiety są testowane w ramach programu ORLEN Skylight accelerator. Umożliwiają one wykorzystanie algorytmów, w celu dynamicznego zarządzania cenami i kontentem promocyjnym na wybranej stacji ORLEN. Dzięki temu, ceny produktów będą dostosowane do ich sezonowości, dostępności czy okresowym promocjom, bez długotrwałego, ręcznego opisywania.
Na wybranej stacji ORLEN w Warszawie pojawiło się ponad 150 zasilanych światłem sztucznym etykiet PESL (ang. Perovskite Electronic Shelf Label), a docelowo pilotaż obejmie montaż ponad 1500 szt. etykiet.
Patrycja Panasiuk, Dyrektor Wykonawczy ds. Strategii i Innowacji oraz Relacji Inwestorskich PKN ORLEN tłumaczy, że poszukiwanie nowych rozwiązań, stawianie na rozwój napędzany innowacjami czy współpraca ze startupami z zewnątrz jest ważnym elementem budowy konkurencyjnego koncernu multieneregtycznego.
– PKN ORLEN stale rozwija narzędzia do realizacji projektów badawczo-rozwojowych, a jednym z nich jest właśnie ORLEN Skylight accelerator. Koncern, jako atrakcyjny partner biznesowy, umożliwia młodym technologicznym spółkom realizację projektów odpowiadających na zróżnicowane, wymagające wyzwania. Współpraca z Saule Technologies pozwoli udoskonalić rozwiązania stosowane na naszych stacji paliw, aby jeszcze celniej odpowiadać na oczekiwania klientów – mówi Patrycja Panasiuk.
Etykiety PESL są zasilane są poprzez dostęp do światła naturalnego lub sztucznego. Wyposażone są w dwu- lub trójkolorowy wyświetlacz, na którym można pokazać zarówno tekst, jak i grafikę. Zastosowane w tym rozwiązaniu, zaawansowane ogniwo perowskitowe, ze względu na dużą wydajność pracy w sztucznym świetle, nie musi zajmować dużej powierzchni. Co istotne, ogniwo jest w stanie zapewnić zasilanie etykiecie sklepowej przez wiele lat.
Obecnie PKN ORLEN testuje kompatybilność systemu zarządzania elektronicznymi etykietami przy ograniczonej ilości elektronicznych etykiet, a następnym krokiem będzie zainstalowanie na całej stacji paliw etykiet w różnych rozmiarach, odpowiadających poszczególnym produktom z oferty.
ORLEN Skylight accelerator jest skierowany do młodych spółek technologicznych z całego świata, będących w posiadaniu gotowych produktów i usług wdrażających innowację m.in. w obszarze produkcji petrochemicznej, energetyki odnawialnej, procesów wewnętrznych czy obsługi klienta. Program działa już ponad rok. W tym czasie zrealizowano pięć rund naboru, w ramach których wpłynęło ponad 350 zgłoszeń od startupów z Polski i zagranicy. Spółki miały możliwość odpowiedzenia na prawie 100 wyzwań technologicznych w takich obszarach jak sprzedaż detaliczna, logistyka, sprzedaż petrochemiczna czy energetyka. W wyniku oceny nadesłanych zgłoszeń, PKN ORLEN zdecydował się na realizację 16 wdrożeń pilotażowych.
no przeciez inflacja tak galopuje, że nie nadążają drukować nowych cen