W piątek wieczorem w sali Szkoły Muzycznej, Płocka Orkiestra Symfoniczna zakończyła swój 36. sezon artystyczny. W raz z nią, podczas koncertu „Wielkie dzieła, wielcy wykonawcy”, na fortepianie swoje umiejętności zaprezentował Ignacy Lisiecki, natomiast orkiestrę poprowadził wybitny brazylijski dyrygent – José Maria Florêncio.
Podczas koncertu zaprezentowano m.in. uwerturę na tematy żydowskie, Sergiusza Prokofiewa; wariacje na temat Paganiniego, Sergiusza Rachmaninowa; a także suitę jazzową, Dymitra Szostakowicza.
To co wyróżnia Ignacego Lisickiego wśród pianistów działających współcześnie na estradach świata to jego kreatywność kompozytorska. Obok pisania własnych, oryginalnych utworów istotne miejsce w aktywności muzycznej pianisty zajmuje opracowywanie transkrypcji m.in. utworów orkiestrowych i organowych na fortepian solo.
W listopadzie 2012 roku odniósł wielki sukces, debiutując w Tokyo Opera City, w jednym z najważniejszych centrów muzycznych świata. Był stypendystą Ministerstwa Kultury i Sztuki, Fundacji Crescendum Est – Polonia oraz niemieckiej DAAD. W 2011 roku otrzymał dyplom Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne dokonania na rzecz szerzenia dziedzictwa kultury polskiej na świecie.
José Maria Florêncio jest dyrygentem, altowiolistą i kompozytorem, Brazylijczykiem z pochodzenia, absolwentem Uniwersytetu Minas Gerais w Belo Horizonte. Doszkalał się na kursach mistrzowskich w Brazylii, w Juilliard School of Music w Nowym Jorku, Musikhochschule w Wiedniu oraz Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Po ukończeniu studiów był koncertmistrzem altówki Orkiestry Symfonicznej Minas Gerais w Belo Horizonte i Orkiestry Symfonicznej Bahia w Salwadorze. W tym samym czasie rozwijał również swoją karierę solową, a następnie dyrygencką.
Od roku 1985 roku mieszka w Polsce, w Poznaniu. Pracuje zarówno w Polsce, jak i za granicą. Był między innymi dyrygentem Teatru Wielkiego w Łodzi, dyrektorem muzycznym Opery Wrocławskiej, sprawował funkcję dyrektora naczelnego i artystycznego Orkiestry i Chóru PRiTV w Krakowie, dyrektora Muzycznego Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki, dyrektora naczelnego i artystycznego Filharmonii Poznańskiej oraz stałego dyrygenta w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Współpracował z wieloma wybitnymi solistami: Ewą Podleś, José Curą, Andrzejem Dobberem, Olgą Pasiecznik i Małgorzatą Walewską i instrumentalistami, takimi jak Julian Rachlin, Dimitr Sitkovesky, Antnio Menezes, Ivan Monighetti, Đặng Thái Sơn, Nelson Goerner, Garrick Ohlsson oraz Konstanty Andrzej Kulka.