REKLAMA

REKLAMA

Wchodzisz i czujesz się jak w kraju. Coraz więcej stacji ORLENU za granicą

REKLAMA

Przeczytajrównież

Kolejna stacja pod marką ORLEN ruszyła w Hamburgu. W Niemczech jest to druga stacja (pierwszą otworzono w Berlinie), którą otworzono w ramach rebrandingu sieci na zagranicznych rynkach. Ogółem w tym kraju funkcjonuje już blisko 600 stacji paliw pod marką Grupa ORLEN-star, dostępnych w każdym niemieckim landzie.

Jak informowaliśmy, strategia ORLEN 2030 zakłada m.in. rozbudowanie sieci stacji paliw, przede wszystkim za granicą. Jest to uzasadnione tym bardziej, że segment detaliczny Grupy ORLEN stał się jednym z kluczowych obszarów dla dalszego wzmacniania pozycji Koncernu.

– Zakładamy jego dalszy, dynamiczny rozwój, oparty o rozbudowę sieci sprzedaży i znaczące poszerzenie oferty – tłumaczy Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN. – Chcemy, aby pod marką ORLEN do 2030 roku 45 proc. naszych stacji funkcjonowało na rynkach zagranicznych. Otwarcie stacji w Hamburgu, gdzie mieści się siedziba naszej niemieckiej spółki ORLEN Deutschland, to kolejny krok w poszerzaniu segmentu detalicznego, który w 2020 roku osiągnął rekordowy zysk operacyjny na poziomie 3,3 mld zł – dodaje Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Stacja ORLEN w Hamburgu została otwarta przy ulicy Bernadottestraße, zlokalizowanej w dzielnicy Othmarschen. Znajdziemy tam bogatą ofertę gastronomiczną, a w niej kultowe już hot-dogi czy zapiekanki oraz blisko 1000 artykułów, również polskich producentów, które można nabyć na miejscu.




Reklama. Przewiń aby czytać dalej.

Przypomnijmy, że PKN ORLEN rozpoczął strategię ujednolicania wizerunku swoich stacji na zagranicznych rynkach w listopadzie 2019 roku. W ramach cobrandingu już na wszystkich stacjach w Niemczech, Czechach oraz na Słowacji do lokalnych brandów star i Benzina dołączył logotyp Grupy ORLEN. Oznakowane nim zostały dystrybutory, pylony cenowe oraz ekrany wewnątrz stacji. Koncern jest również obecny na Litwie, jednak tam wszystkie stacje od początku funkcjonują wyłącznie pod brandem ORLEN.

Wydatki inwestycyjne na rozwój obszaru detalicznego koncernu do 2030 roku  zaplanowano na poziomie 1,1 mld zł, dzięki czemu EBITA LIFO wzrośnie półtorakrotnie, do ok. 5 mld zł. W tym czasie, w regionie pod polską marką ORLEN ma działać co najmniej 3,5 tysiąca stacji, w tym udział stacji zagranicznych w całej sieci wzrośnie z 37% do 45%.

Fot. PKN ORLEN
Fot. PKN ORLEN
Fot. PKN ORLEN

REKLAMA

Inni czytali również

Kolejny

Komentarze 2

  1. werner says:

    Bzdura- były w Niemczech stacje Orlenu ale nikt tam nie tankował i przerobili je na Star

  2. Leon says:

    Niemiec też jak wchodzi w Polsce do Lidla to płacze ze wzruszenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

REKLAMA
  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU