Polacy umówili się do tej pory na 6 mln wizyt w urzędach skarbowych, z czego na samym Mazowszu już odbyło się 900 tysięcy. Instytucja zwraca uwagę, że usługa pozwala sprawniej załatwić formalności.
Usługa „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” pozwala na zaplanowanie spotkania w konkretnym dniu i o konkretnej godzinie. To wygoda, oszczędność czasu, bezpieczeństwo i ułatwienie załatwiania spraw podatkowych różnym grupom naszych klientów, do których indywidualnych potrzeb możemy się dostosować.
Podatnicy umawiają spotkania
Do tej pory podatnicy w całym kraju umówili przy pomocy usługi 6 mln wizyt, co daje średnio prawie 400 tys. wizyt miesięcznie. W województwie mazowieckim takich wizyt było dotychczas ponad 900 tys. Najczęstszy powód rezerwacji to uzyskanie zaświadczenia lub załatwienie spraw związanych z podatkami majątkowymi oraz aktualne sprawy związane z rozliczeniem zeznań podatkowych. Od uruchomienia usługi w całym kraju szybko przybywa rezerwacji za pośrednictwem internetowego formularza, dostępnego na stronie wizyta.podatki.gov.pl.
Jak umówić wizytę?
Najszybszym i najprostszym sposobem umówienia wizyty jest właśnie rezerwacja internetowa. Wystarczy skorzystać z elektronicznego formularza na stronie internetowej podatki.gov.pl, wskazać urząd, w którym chcemy załatwić sprawę, jej rodzaj, a następnie wybrać dogodny dzień i godzinę. Potwierdzenie rezerwacji otrzymamy na podany adres e-mail.
Urząd ulepsza usługę
– Wprowadziliśmy system powiadomień SMS. Jeżeli umówiłeś się do urzędu przez Internet i podałeś numer telefonu komórkowego, otrzymasz potwierdzenie rezerwacji SMS-em. Gdy umawiasz wizytę wcześniej, otrzymasz dodatkowo SMS-owe przypomnienie o terminie wizyty na dzień przed jej datą – informuje Administracja Skarbowa w Warszawie.
Na stronie umawiania wizyt dostępna jest także wyszukiwarka, która przy użyciu słów kluczowych pozwala szybko znaleźć rodzaj sprawy, którą chcemy załatwić.
Ponadto, system rezerwacji wizyt został zintegrowany z ankietami badającymi poziom zadowolenia podatników z wizyty w urzędzie. Każdy, kto umówi wizytę w usłudze i poda adres e-mail, otrzyma wiadomość z linkiem do anonimowej ankiety. Wyniki tych ankiet pomagają nam w podnoszeniu jakości obsługi.
Żeby mnie zamknęli. No, chyba żeby donos złożyć.