REKLAMA

Uwaga na oszustów. Sprzedają drogie „leki” seniorom

REKLAMA

Seniorzy kolejny raz padli ofiarą oszustów w Płocku. Tym razem osoba, która podawała się za pracownika przychodni, sprzedawała „cudowne” i drogie leki, które są jedynie suplementem diety, a nabyć je można za cenę trzykrotnie niższą.

– Ostrzeżcie czytelników, by przekazali tę informację starszym osobom – napisał do nas czytelnik. – Są nowe metody oszukiwania, skoro już „na wnuczka” nie działa. W ostatni czwartek i piątek (9-10 stycznia – przyp.red.) w blokach przy ul. Bielskiej 30 i 30a, chodziła jakaś kobieta, podając się za osobę z przychodni, niby lekarza. Badała starsze osoby, a potem sprzedała im „cudowne leki” w cenie 200 zł. W ten sposób oszukano m.in. moją babcię i jej sąsiadkę z tego samego bloku, które mają ponad 80 lat – wyjaśnił płocczanin.

Jak się okazało, „leki” to tak naprawdę suplement diety popularnej marki (te sprzedane babci naszego czytelnika stosuje się wspomagająco przy leczeniu zapalenia stawów). Na stronie producenta widnieje cena 119 zł za 150 tabletek, natomiast na serwisie aukcyjnym produkty te wystawiane są za ok. 70 zł.

Sprawdziliśmy, czy zawiadomienie o podobnym oszustwie wpłynęło już do płockiej policji.



– Nie przyjęliśmy w Komendzie Miejskiej Policji w Płocku zawiadomienia, dotyczącego wspomnianej sprawy oszustwa, ale jeśli taka sytuacja spotka mieszkańców naszego miasta, prosimy o niezwłoczny kontakt z oficerem dyżurnym płockiej komendy oraz o zapamiętanie jak największej liczby szczegółów, dotyczących osoby oferującej sprzedaż „leków” – apeluje mł. asp. Marta Lewandowska, oficer prasowa płockiej policji.

Dołączamy się do ostrzeżeń naszego czytelnika i policji – przekażcie seniorom, aby leki kupowali wyłącznie w aptekach i po konsultacji z lekarzem. Tym razem był to nieszkodliwy suplement, ale jak czytamy w opisie, może on spowodować znaczne skutki uboczne.

Zawarta w suplemencie glukozamina może powodować bóle w nadbrzuszu, wzdęcia, zaparcia lub biegunki. Mogą się też pojawić reakcje uczuleniowe – rumień, świąd skóry czy duszności. Niektóre preparaty glukozaminy produkowane są z pancerzy organizmów morskich, ostrożność więc powinny zachować osoby uczulone na owoce morza. Absolutnie bez konsultacji lekarskiej preparatów z glukozaminą nie mogą być stosowane przez diabetyków, gdyż ta substancja może przyczyniać się do zmian stężenia insuliny we krwi!

Zdjęcia przesłane przez czytelnika

REKLAMA

PowiązaneArtykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

Przeczytaj

Reklama

REKLAMA

  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU