W nadchodzącą sobotę, 13 sierpnia, przypada kolejny pracujący dzień w Urzędzie Miasta. Sobotnie dyżury są prowadzone od zimy i cieszą się coraz większą popularnością wśród płocczan.
Większość wydziałów w tym dniu przyjmuje w godzinach 7.30-15. Wyjątkiem jest jedynie Wydział Ewidencji i Spraw Obywatelskich oraz Urząd Stanu Cywilnego. W tych miejscach przyjęcia odbywają się w godzinach 8-15. Poza nimi, klientów dodatkowo przyjmą wydziały:
– Biuro Obrotu Nieruchomościami Gminy
– Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów
– Biuro Rzecznika Osób Niepełnosprawnych
– Biuro Zarządzania Nieruchomościami Gminy
– Pełnomocnik ds. Organizacji Pozarządowych
– Urząd Stanu Cywilnego
– Wydział Ewidencji i Spraw Obywatelskich (w którym załatwiane są sprawy dotyczące m.in. dowodów osobistych, zameldowania, rejestracji pojazdów, dodatków mieszkaniowych, ewidencji działalności gospodarczej)
– Wydział Geodezji
– Wydział Organizacyjny, w tym Biuro Obsługi Klienta
– Wydział Kształtowania Środowiska
– Wydział Rozwoju i Polityki Gospodarczej Miasta
– Wydział Skarbu i Budżetu, w tym kasy
– Wydział Zdrowa i Spraw Społecznych.
Sobotnie dyżury urzędu mają być przede wszystkim ułatwieniem dla osób, które pracują w tygodniu. Najczęściej nie mają one czasu, aby wstąpić do ratusza i załatwić sprawy urzędowe. Każda druga sobota miesiąca ma im w tym pomóc.