Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczęła w poniedziałek spotkania online z samorządami w sprawie przebiegu drogi ekspresowej S10. Jedna z planowanych tras przebiega w pobliżu Płocka.
W poniedziałek, 25 stycznia rozpoczęły się spotkania informacyjne GDDKiA z samorządami w sprawie planowanej drogi ekspresowej S10 oraz Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Podczas nich przedstawiciele GDDKiA mają przedstawić wyniki Studium korytarzowego, a także poinformować o dalszych planowanych krokach, związanych z przygotowaniem inwestycji. Spotkania prowadzone są zdalnie z udziałem samorządowców wszystkich szczebli z terenów, przez które przechodzą wszystkie analizowane korytarze.
Na pierwszym z cyklu spotkań przedstawiono wyniki Studium korytarzowego dla drogi ekspresowej S10 na odcinku od autostrady A1 do Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (S50). Brali w nim również udział przedstawiciele władz miasta Płocka.
– Niestety, wnioski po tym spotkaniu nie napawają optymizmem, ponieważ termin realizacji przedsięwzięcia GDDKiA określiła na lata… 2035-2040 – przekazał po spotkaniu prezydent Płocka, Andrzej Nowakowski.
Jak będzie przebiegała droga S10? Dwa warianty są w pobliżu Płocka
We wtorek, 26 stycznia, odbędzie się kolejne spotkanie online, tym razem poświęcone północnej części Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej w ciągu drogi ekspresowej S50, na odcinku od autostrady A2 (Centralny Port Komunikacyjny) – Wyszogród – Serock do włączenia do A2 (Mińsk Mazowiecki). Natomiast w środę, 27 stycznia, spotkanie dotyczyć będzie południowej części Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej w ciągu autostrady A50 na odcinku A2 (Centralny Port Komunikacyjny) – Góra Kalwaria – A2 (Mińsk Mazowiecki).
– Podczas spotkań wskażemy korytarz, który wypadł najkorzystniej pod względem czterech grup kryteriów w analizie wielokryterialnej: środowiskowych i społecznych, technicznych, ekonomicznych i sieciowych. Zbieramy również opinie, uwagi i sugestie, które będziemy mogli wykorzystać w dalszych pracach koncepcyjno-projektowych – zapowiada GDDKiA.
Jakie będą wnioski z tych spotkań? GDDKiA obiecuje, że po ich zakończeniu opublikuje streszczenie Studium korytarzowego oraz wskazany preferowany wariant korytarza.
Przypomnijmy, że dwa warianty przebiegu przyszłej S10 od granicy z województwem kujawsko-pomorskim w kierunku połączenia z OAW (wariant drugi i czwarty) zakładają odchylenie w kierunku Płocka, co umożliwiłoby skomunikowanie miasta i znajdującej się w nim rafinerii.
– Połączenie z OAW przewidziano na przecięciu z obecną DK50 pomiędzy Wyszogrodem a Płońskiem. W zależności od wariantu, długość S10, po odejściu od A1, wyniosłaby od ok. 100 do 130 km. Jazdę w kierunku Warszawy można byłoby kontynuować wykorzystując północną część przyszłej S50 do przecięcia z S7 poniżej Płońska lub S8 na wysokości Radzymina – wyjaśnia GDDKiA.
Bardzo proszę samorząd płocki, aby użył kluczowego argumentu za przyspieszeniem tej inwestycji. Skoro nie działają argumenty o włączeniu Płocka i Orlenu w sieć dróg szybkiego ruchu, sprawniejszym transporcie materiałów niebezpiecznych, odciążenia A2 między Warszawą i A1 itd. to trzeba posunąć się dalej. Otóż wystarczyłoby powiedzieć, że dzięki S10 czas niezbędny na pokonanie trasy Warszawa – Toruń ulegnie radykalnemu skróceniu. Dzięki temu można będzie bezpieczniej, szybciej, sprawniej i przyjemniej udawać się na audiencje do toruńskiego guru. Argument nie do zbicia…
Realizacja na lata: 2035-2040 – tak poważnie PiS traktuje mieszkańców Płocka.
Chłopy mazowieckie płockie ! Przecież wam się należy ta obwodnica, jak psu łańcuch … Ozdobny !Lećta srajkować !
Kto i ile euro dostał za wysięk danych? Ja nic nie wiem, on jest winien, on wisieć powinien !Proszę zaksięgować wyjaśnienia oskarżonego w aktach : 25 lat bez wyroku !
Zapraszam do wykupu działek pod S 10. Idiotów nie sieją…idioci się rodzą ( zgodnie z Ustawą burakową ) !
Ta droga napewno powstanie, tak jak CPK
konsultuje budowę drogi za 20 lat???? Przecież wtedy już nikt nie będzie pamiętał o PiS-ie!!! Przy pomocy skrajnych lewaków wyjdą przez komin w Auschwitz!