Oszuści rozsyłają e-maile, przekierowujące na fałszywy portal. Kradną wówczas dane logowania użytkowników home.pl. Jak tego uniknąć?
Firma home.pl to największy dostawca usług internetowych dla małych i średnich przedsiębiorstw w Europie Środkowo-Wschodniej. Rejestruje domeny, hostingi serwisów www, utrzymuje konta poczty elektronicznej i udostępnia aplikacje biznesowe przez internet. Obecnie stała się obiektem ataku – użytkownicy portalu otrzymują wiadomości od oszustów, próbujących pozyskać dostęp do ich kont.
Administracja portalu ostrzega, by nie otwierać wiadomości od oszustów, podszywających się pod pracowników home.pl.
Oszuści stworzyli stronę podobną do Panelu Klienta home.pl i pod pretekstem problemów rozliczeniowych, próbują pozyskać dane logowania użytkownika oraz przejąć kontrolę nad jego kontem.
Należy pamiętać, że strony home.pl zawsze są oznaczone jako bezpieczne, co widać na pasku adresu.
Administracja portalu zaleca każdorazowe sprawdzanie adresu URL wyświetlającego się w wyszukiwarce. Prawidłowe połączenie z oryginalnym portalem jest zaszyfrowane z pomocą certyfikatu SSL. Dzięki takiemu zabiegowi, dane logowania użytkownika są zabezpieczone (zielona kłódka i zielony pasek adresu).
– Jeśli padłeś ofiarą oszustwa, kliknąłeś link z fałszywej wiadomości i/lub wpisałeś swoje dane logowania, zmień swoje hasło do Panelu Klienta home.pl i przeskanuj swój komputer oprogramowaniem antywirusowym – zaleca administracja portalu.
Administratorzy tłumaczą również, że w przypadku problemów podczas zmiany hasła, należy skontaktować się z home.pl poprzez formularz kontaktowy lub telefonicznie pod numerem: 504-502-500.
Ja ktoś ma trochę zdrowego rozsądku to go nie dotyczy.