REKLAMA

Podszywają się pod znaną markę stacji paliw. Uwaga na oszustów!

REKLAMA

Właściciele niektórych stacji paliw wspinają się na wyżyny kreatywności, aby ich obiekty przypominały stacje PKN Orlen. Dodają inne słowa, stosują tę samą kolorystykę, umieszczają nawet podobne logo. Koncern ostrzega, że nie pozostawi tego bez konsekwencji.

fot. materiały prasowe

Wydaje się, że charakterystyczny znak orła na stacjach PKN Orlen jest nie do podrobienia. A jednak. Koncern musi sukcesywnie zwalczać wykorzystywanie znaków graficznych i wizualnych, które łudząco przypominają zastrzeżone znaki towarowe, ale i charakterystyczną wizualizację stacji paliw płockiego producenta.

Sądy rozstrzygnęły już ponad osiemdziesiąt spraw, dotyczących usunięcia fałszywego wystroju stacji, podszywających się pod Orlen. Kolejnych osiemdziesiąt spraw jest w trakcie analiz i przygotowania dokumentacji, a ponad dziesięć spraw jest w toku postępowania sądowego lub zostało już zgłoszonych do organów ścigania.

– W przypadku rażących naruszeń lub uporczywej postawy strony przeciwnej PKN ORLEN nie waha się zaangażować w sprawę organów ścigania. W ubiegłych latach doprowadziliśmy do skazania członków zarządu spółek zarządzających siecią stacji paliw, którzy nie reagowali na nasze wezwania o zmianę wystroju naruszającego nasze chronione i zastrzeżone prawnie oznakowania – podkreśla radca prawny Jacek Kosuniak, zastępca Dyrektora Biura Prawnego PKN ORLEN.



fot. materiały prasowe

Co istotne, przedsiębiorcy bardzo często nie mają pojęcia, że kupowane przez nich projekty wizualizacji nie naruszają praw osób trzecich. Jednak odpowiedzialność za ewentualne naruszenia spoczywa właśnie na nich. Muszą zdawać sobie sprawę również z tego, że naruszenia znaków towarowych i czyny nieuczciwej konkurencji mogą być ścigane nie tylko na drodze cywilnej, lecz również karnej.

Pod koniec listopada do sądu wpłynął akt oskarżenia w sprawie jednej ze stacji paliw we Włodawie. W zawiadomieniu do prokuratury koncern podkreślił, że właściciele stacji paliw do jej oznakowania użyli kompozycji słownej oraz graficznej bardzo podobnej do tej, jaką firmuje się ORLEN, co jednoznacznie wprowadza w błąd potencjalnego klienta.

Zostań Patronem PetroNews.pl - Wspieraj swoje lokalne media KLIKNIJ!

REKLAMA

PowiązaneArtykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

Reklama

Najchętniej dzisiaj czytane

Reklama


REKLAMA
  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU