Płocki radny: Obwodnica powinna wyglądać inaczej

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

– Zanim przystąpimy do przedstawiania rozwiązań, należy dokładnie oznaczyć jakie substancje przejeżdżają przez nasz gród, jakie są dostarczane, jakie produkowane i wywożone, a jakie przewożone tranzytem – przekonuje Marcin Flakiewicz, płocki radny. Dlaczego uważa, że budowana droga nie jest docelowym rozwiązaniem?

Trwają prace, związane z budową pierwszego etapu drogi tranzytowej, którą władze miasta opisują jako obwodnicę, czy też małą obwodnicę. Ma ona być zbawienna dla drożności trasy Kutno-Ciechanów. Na wtorkowej radzie miasta każdy przedstawiał własne pomysły na temat nowego obiektu, jednak najbardziej konkretne argumenty, przemawiające przeciw nazywaniu tej drogi obwodnicą i wybudowaniu nowej, z prawdziwego zdarzenia, przedstawił Marcin Flakiewicz.

Radnego Flakiewicza możemy z powodzeniem wziąć za eksperta w dziedzinie chemii i przewozu materiałów niebezpiecznych, chociażby dlatego, że to właśnie on pracował przy wdrażaniu Krajowego Systemu Pomocy Transportu Materiałów Niebezpiecznych. Na kwietniowej radzie miasta, powołując się na praktyczne aspekty tego zagadnienia stwierdził, że obwodnica Płocka powinna mieć inny przebieg niż zaplanowano. Postanowiliśmy poprosić radnego o dokładne wyjaśnienie, dlaczego transport materiałów niebezpiecznych powinien przebiegać inaczej.

– Zanim przystąpimy do przedstawiania rozwiązań, należy dokładnie oznaczyć, jakie substancje przejeżdżają przez nasz gród, jakie są dostarczane, jakie produkowane i wywożone, a jakie przewożone tranzytem – mówi Marcin Flakiewicz. – Mamy 13 klas substancji niebezpiecznych, w każdej klasie jest ogromna ilość preparatów niebezpiecznych i spłycanie tematu tylko do stwierdzenia, że to substancja niebezpieczna, to wielka nieprawidłowość. Przecież inne niebezpieczeństwo niesie za sobą benzyna, inne skroplone gazy, a jeszcze inne asfalty. Rozpatrując ten temat należy stworzyć katalog substancji, jakie przewożone są przez nasze miasto, określić ich ilości i jakie mogą stworzyć zagrożenie w przypadku ewentualnego zdarzenia – tłumaczy.

Zdaniem radnego, budowa obwodnicy to dobry pomysł, szczególnie jeżeli mamy na uwadze bezpieczeństwo mieszkańców, jednak droga, która powstaje nie rozwiąże problemu w całości.  – Dziś jesteśmy w trakcie budowy obwodnicy śródmiejskiej, czyli omijającej ścisłe centrum miasta. Z pewnością usprawni ona ruch, jednak pozostaje cały czas w granicach administracyjnych Płocka – twierdzi radny. Według niego, należy podjąć działania, aby Płock miał prawdziwe, pozamiejskie obwodnice od strony północnej i południowej, omijające Podolszyce czy Radziwie. Rozwiązaniem niezbędnym byłby także trzeci most blisko rafinerii, łączący się z obwodnicą od strony północnej.

Podziel się:

2 komentarze

  1. …a może by ktoś w końcu pomyślał o mieszkańcach ulicy kolejowej i dobrzykowskiej? Pędzące przeładowane tir-y nie dają normalnie funkcjonować,
    kierowcy tychże samochodów wolą złamać przepsiy i zapłacić mandat niż nadłożyć parę kilometrów a policja pojawia się od wielkiego święta

Zostaw Komentarz

Ostatnie Informacje

Więcej Nowych Informacji