Zaprezentowano plan linii kolejowych, które mają powstać dla Centralnego Portu Komunikacyjnego. Spółka CPK przewiduje powstanie w Płocku nowej stacji kolejowej. Co stanie się z obecnym dworcem PKP?
Plany budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego zakładają ogromne inwestycje w infrastrukturę kolejową, która będzie obsługiwała nowe lotnisko. Planowana sieć składać się będzie z fragmentów nowych i modernizowanych linii kolejowych. Na jednym z nowych fragmentów sieci kolejowej znajduje się Płock.
Budową nowych linii kolejowych zajmie się spółka CPK, natomiast inwestycje w istniejące torowiska będą realizowały PKP Polskie Linie Kolejowe. CPK obecnie przygotowuje się do realizacji inwestycji. W ramach przygotowań zostaną określone między innymi sposoby połączenia z istniejącymi liniami, parametry techniczne linii i lokalizacje poszczególnych stacji.
– Na obecnym etapie mogę stwierdzić, że w tej chwili bierzemy pod uwagę, że linia przez Płock, ze względu na zakładaną prędkość pociągów do 250 km/godz., nie będzie przebiegała przez obecną stację i że powstanie nowa stacja obsługująca Płock – wyjaśnił nam Konrad Majszyk, Dyrektor Komunikacji i PR w CPK.
Przedstawiciel CPK zaznaczył przy tym, że rozważane jest stworzenie połączenia, dzięki któremu pociągi poruszające się nową linią kolejową będą mogły dojeżdżać również na obecny dworzec kolejowy.
Zgodnie z założeniami, w ramach inwestycji związanych z obsługą CPK ma powstać około 1600 km nowych linii kolejowych. Budowę torów podzielono na trzy etapy, wyróżnione ze względu na zakres działań.
- Etap 0 – trasa Warszawa – Łódź i węzeł CPK – w sumie 140 km długości, element bazowy,
- Etap 1 – 880 km – główny element programu kolejowego,
- Etap 2 – 580 km.
W ramach Etapu 1, najwyższy priorytet ma „Szprycha 1”. To na tym odcinku leży Płock. Dalej linia kolejowa będzie prowadzić przez Włocławek i Grudziądz, w kierunku Trójmiasta. Z Włocławka będzie można również skierować się do Torunia, Bydgoszczy i Kołobrzegu.
Trasę z Płocka do CPK będzie można pokonać w 25 min, a kolejne 20 min będzie się jechało do Warszawy. Zgodnie z założeniami projektu, z CPK do najdalszych zakątków kraju będzie jechało się w czasie nie dłuższym, niż 2,5 h.
Spółka kończy obecnie opracowywać Program Wieloletni CPK. Dokument będzie szczegółowo określał zarówno sposoby finansowania, jak i realizacji elementów inwestycji. Po opracowaniu programu mają być znane pierwsze terminy wykonania poszczególnych elementów sieci kolejowej. Przypomnijmy, że zgodnie ze wstępnymi deklaracjami, z Płocka do Warszawy przez CPK będzie można jeździć w 2027 roku.
Wartą zauważenia informacją jest, że inwestycje kolejowe w ramach CPK popiera Unia Europejska. Rozbudowa sieci kolejowej ma być zgodna z polityką ekologii i ochrony środowiska promowaną przez wspólnotę. Projekt może liczyć więc na duże dofinansowanie ze środków europejskich.
Płock z dziury komunikacyjnej ma stać się centrum dla regionu
To ja już wolę przeprowadzić się do Żyrardowa
A możecie podać jakiś link do bardziej szczegółowej mapy?
Normalnie popłakałem się ze śmiechu ??????
Tylko jakos tego PRLu nie zlikwidowali do dzisiaj a chxa wynajac pawilony za worek zlota…. Plock byl jest i bedzi syfiastymdworcem. Kielbacha wyborcza jest ale Grilla nie ma kurde
Robią wszystko aby nie było kolei do Modlina. Aby ukatrupić LOTNISKO MODLIN.
A wszyscy nagle zapomnieli , ze pasażer płaci nie za bilet do Warszawy lecz za liczbę przejechanych km.
JAK POWIEDZIAŁA p. MEA KULPA…………………WYSTARCZY WSIĄŚĆ I JECHAĆ – PRZY ZAROBKACH 28 000 ZŁ , MOŻNA……..TYLKO PO CO ROBIĆ KOLO ABY DOJECHAĆ DO MODLINA
To celowa robota wrogów Polski Polaków – zamknąć nas w getcie w rodzonym mieście i trzymać w ryzach…….
Zielony dworzec brrrr.
Prima Apriilis już był w tym roku.
Brawo
Wystarczy mieć trzy szare komórki żeby dostrzec, że trasa będzie przebiegała po lewej stronie Wisły czyli dworzec na Radziwiu.
sorki na szczegółowej mapie to wygląda inaczej
BUHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAH OHAHAHAAAHA AHAHAHAHAHAA. Popłakałem się ze śmiechu.
Nie! Dworzec będzie w Boryszewie