Od początku października przestaną funkcjonować viaBOX i viaAUTO, a zastąpi je aplikacja mobilna e-TOLL. Nowy system pozwoli na realizowanie opłat na drogach krajowych i autostradach.
W piątek, 1 października nastąpi wygaszenie systemu viaTOLL. Nową aplikacją mobilną e-TOLL będzie można zapłacić zarówno za przejazd po drogach krajowych, jak i po autostradach zarządzanych przez GDDKiA. Z tym dniem zostanie również wprowadzona nowa organizacja ruchu w Miejscach Poboru Opłat na autostradach A2 (Konin- Stryków) oraz A4 (Wrocław-Sośnica)
– Nie będą działać viaBOX i viaAUTO. Dotychczasowi użytkownicy tych urządzeń powinni korzystać z aplikacji mobilnej e-TOLL PL lub urządzeń pokładowych kompatybilnych z e-TOLL – zaznacza Urząd Skarbowy w Płocku.
System e-TOLL działa od 24 czerwca. Zarejestrowano w nim już ponad 300 tys. pojazdów. Użytkownicy pojazdów ciężkich powinni jak najszybciej przejść do e-TOLL.
– Sama rejestracja w nowym systemie nie powoduje braku możliwości korzystania z viaTOLL do 30 września 2021 r., czyli do dnia kiedy zostanie on wygaszony. Należy jedynie pamiętać, aby uiszczać opłaty tylko w jednym systemie. Każdy użytkownik musi również wyrejestrować się z systemu viaTOLL i może to zrobić zarówno przed, jak i po 30 września – informuje urząd.
Informacje jak wyrejestrować się z viaTOLL dostępne są na stronie internetowej aplikacji mobilnej.
W związku ze wzmożonym ruchem w Miejscach Obsługi Klienta systemu viaTOLL, urząd zachęca użytkowników do kontaktu online. Na odzyskanie kaucji za urządzenie pokładowe (tzw. OBU/viaBOX) oraz przeksięgowanie środków użytkownicy mają czas do 30 września 2022 r.
Jak zarejestrować się w e-TOLL?
- Wybierz urządzenie do przekazywania danych GPS do systemu: aplikację mobilną e-TOLL PL, którą możesz pobrać bezpłatnie w sklepach Google Play oraz AppStore, lub urządzenie pokładowe OBU lub ZSL oferowane przez dostawcę dopuszczonego do systemu e-TOLL (pierwsze urządzenia dostępne są już w Przygranicznych Punktach Obsługi e-TOLL, ale główna dystrybucja odbywa się za pośrednictwem dopuszczonych dostawców tych urządzeń). Każde urządzenie posiada unikatowy identyfikator biznesowy.
- Zarejestruj się i załóż Internetowe Konto Klienta (IKK).
- Określ podmiot (osobę prywatną lub firmę) uiszczający opłaty.
- Utwórz konto rozliczeniowe.
- Dodaj pojazd do swojego konta.
- Wybierz formę finansowania, konto rozliczeniowe w trybie: przedpłaty, płatności okresowej z zabezpieczeniem.
- Powiąż urządzenie pokładowe z pojazdem.
- Aktywuj urządzenie pokładowe zgodnie z instrukcją operatora lub uruchom aplikację mobilną e-TOLL PL.
Zmiany dla kierowców na autostradach A2 i A4
W związku z wygaszeniem systemu poboru opłat viaTOLL od 1 października 2021 r. nastąpią zmiany organizacji ruchu w Miejscach Poboru Opłat (MPO) na odcinkach autostrad A2 Konin – Stryków i A4 Wrocław – Sośnica.
Nowa organizacja ruchu na MPO:
- dwa skrajne pasy wjazdowe i dwa skrajne pasy wyjazdowych na każdym Placu Poboru Opłat (PPO) zostaną przeznaczone tylko do obsługi pojazdów korzystających z systemu e-TOLL.
- jeden pas wjazdowego i jeden pas wyjazdowy na każdej Stacji Poboru Opłat (SPO) zostanie przeznaczony tylko do obsługi pojazdów korzystających z systemu e-TOLL.
- pozostałe pasy na MPO do 30 listopada 2021 r. będą funkcjonować w trybie manualnego poboru opłat, na których będzie można wnieść opłatę za przejazd autostradą kartą lub gotówką.
Wjeżdżając/zjeżdżając z autostrady przez Place Poboru Opłat należy zwrócić uwagę, aby wybrać odpowiedni pas wjazdowy/zjazdowy. Każdy z nich został w jasny i czytelny sposób oznakowany, ułatwiając tym samym kierowcom sprawne opuszczenie drogi płatnej.
Koniec szlabanów na państwowych autostradach
1 grudnia 2021 kierowców czekają kolejne zmiany. Dojdzie do podniesienia szlabanów na odcinkach autostrad płatnych A2 (Konin-Stryków) i A4 (Wrocław-Sośnica), dzięki czemu ruch odbywać się będzie w sposób płynny bez konieczności zatrzymywania się.
Opłacanie przejazdów możliwe będzie jedynie przez aplikację e-TOLL PL, urządzenia pokładowe OBU/ZSL lub w formie biletu elektronicznego (przeznaczonego dla pojazdów lekkich). Zakup takiego biletu będzie możliwy np. na stacji benzynowej, a przy zakupie nie będzie wymagana instalacja żadnego urządzenia, ani przekazywanie danych geolokalizacyjnych. Wystarczy podać numer rejestracyjny pojazdu i określić odcinek drogi, na którym realizowany będzie przejazd.
@Cnoty niewieście
@Anonim to nie jest nick @pisior
To inna osoba.
Ja, odkąd mnie pan/i tak nazwał/a, używam nick’a @pisior
$Anonim $pisior
Dla niezorientowanych w symbolach, używanych w jżykach programowania:
„” oznacza „nie równa się”.
Marny ten edytor!
Objaśnienie:
Powinno być
(znak mniejszości , a po nim znak mniejszości).
Oznacza: nie równa się.
Czasami : !=
Wiem. Ynteligencie
A już myślałem, że trochę pani zmądrzała i nie będzie używać epitetów.
Na uniwersytecie III wieku, chyba trochę kultury uczą.
Chciałbym, żeby Polska była taka „biedna”, jak Szwajcaria.
a wiesz kołtunie że w Szwajcarii w niedziele przegłosowali małżenstwa elbegiete i adopcje dzieci?
I co tera bedzie? Szwajcaryja pewnie upadnie!!! :-D
Przecież nie potrafi pani nic sensownego napisać, nie używając wulgaryzmów.
Czasami coś takiego się wyrwie się. Pewnie przez pomyłkę.
Te bluzgi do już skutek meno/andrpauzy, czy z domu wyniesione?
.Od dawna tak pan/i ma? Proszę pani/a.
A podobno pan/i jest taki/a oczytany/a?
Warto się uczyć przez całe życie.Może dodatkowa edukacja doda trochę kultury w pana/i wypowiedziach.
Nas tego na wieczorówce (PW) nie uczyli
.Ale to było bardzo dawno, ponad 40 lat temu.
Mimo wszystko miłego dnia.
Wiem. Ynteligencie
przykro mi , że jako kołtuna muszę cie tak nazywać. Oczekujesz od kogoś, że miałby nie nazywać rzeczy po imieniu?
To byłaby taka typowo katolska hipokryzja – klęczy przed figurą, diabła ma za skórą :-D
A to w Płocku jakieś autostrady są?
Lepiej niech będą dobre drogi szybkiego ruchu. Autostrady i tak przejęte są częściowo przez cwaniaków i są bardzo drogie.
tu akurat przyznam ci wyjatkowo racje. Przejazd „kulkczykiem” jest juz tego sztandarowym przykładem.
Tymczasem biednej Szwajcarii koszt winiety na wszystkie autostrady , gdzie na kazdym kroku sa tunele to jakieś 40 CHF / na ROK, czyli dwukrotność najniższej stawki godzinowej za pracę:-D
Dodam jednak, że gdyby nie tak znienawidzona przez ciebie i resztę kołtunów Unia i Niemcy, to nie miałbys poza tym Kulczykiem i kawałkiem jeszcze posthitlerowskiej autostrady na Dolnym Śląsku wielkiego wyboru jeśli chodzi o drogi szybszego ruchu.
Ależ mądry łeb wypowiedział się przede mną. Gdyby nie UNIA-srunia, to cytując klasyka: „Niczego by nie było” :))))
Jestes stary, wiec powinienes pamiętać co było pod koniec poprzedniego stulecia, i co jest dziś.
Tak, i wbrew pozorom nie jest to dzięki Jarowi i Obsrajtkowi, a raczej mimo nich, skołtuniony debilu :-D
„Jak ci sie UE nie podoba, to zawsze mozesz wypierdaIać na wschód od Bugu, gdzie twoi idole, ablo do watykanu, gdzie twoi kolejnni idole” :-)