REKLAMA

Opłaty na autostradach przez jedną aplikację. Znikną viaBOX i viaAUTO

REKLAMA

Od początku października przestaną funkcjonować viaBOX i viaAUTO, a zastąpi je aplikacja mobilna e-TOLL. Nowy system pozwoli na realizowanie opłat na drogach krajowych i autostradach.

W piątek, 1 października nastąpi wygaszenie systemu viaTOLL. Nową aplikacją mobilną e-TOLL będzie można zapłacić zarówno za przejazd po drogach krajowych, jak i po autostradach zarządzanych przez GDDKiA. Z tym dniem zostanie również wprowadzona nowa organizacja ruchu w Miejscach Poboru Opłat na autostradach A2 (Konin- Stryków) oraz A4 (Wrocław-Sośnica)

– Nie będą działać viaBOX i viaAUTO. Dotychczasowi użytkownicy tych urządzeń powinni korzystać z aplikacji mobilnej e-TOLL PL lub urządzeń pokładowych kompatybilnych z e-TOLL – zaznacza Urząd Skarbowy w Płocku.

System e-TOLL działa od 24 czerwca. Zarejestrowano w nim już ponad 300 tys. pojazdów. Użytkownicy pojazdów ciężkich powinni jak najszybciej przejść do e-TOLL.

– Sama rejestracja w nowym systemie nie powoduje braku możliwości korzystania z viaTOLL do 30 września 2021 r., czyli do dnia kiedy zostanie on wygaszony. Należy jedynie pamiętać, aby uiszczać opłaty tylko w jednym systemie. Każdy użytkownik musi również wyrejestrować się z systemu viaTOLL i może to zrobić zarówno przed, jak i po 30 września – informuje urząd.

Informacje jak wyrejestrować się z viaTOLL dostępne są na stronie internetowej aplikacji mobilnej.

W związku ze wzmożonym ruchem w Miejscach Obsługi Klienta systemu viaTOLL, urząd zachęca użytkowników do kontaktu online. Na odzyskanie kaucji za urządzenie pokładowe (tzw. OBU/viaBOX) oraz przeksięgowanie środków użytkownicy mają czas do 30 września 2022 r.



Jak zarejestrować się w e-TOLL?

  1. Wybierz urządzenie do przekazywania danych GPS do systemu: aplikację mobilną e-TOLL PL, którą możesz pobrać bezpłatnie w sklepach Google Play oraz AppStore, lub urządzenie pokładowe OBU lub ZSL oferowane przez dostawcę dopuszczonego do systemu e-TOLL (pierwsze urządzenia dostępne są już w Przygranicznych Punktach Obsługi e-TOLL, ale główna dystrybucja odbywa się za pośrednictwem dopuszczonych dostawców tych urządzeń). Każde urządzenie posiada unikatowy identyfikator biznesowy.
  2. Zarejestruj się i załóż Internetowe Konto Klienta (IKK).
  3. Określ podmiot (osobę prywatną lub firmę) uiszczający opłaty.
  4. Utwórz konto rozliczeniowe.
  5. Dodaj pojazd do swojego konta.
  6. Wybierz formę finansowania, konto rozliczeniowe w trybie: przedpłaty, płatności okresowej z zabezpieczeniem.
  7. Powiąż urządzenie pokładowe z pojazdem.
  8. Aktywuj urządzenie pokładowe zgodnie z instrukcją operatora lub uruchom aplikację mobilną e-TOLL PL.

Zmiany dla kierowców na autostradach A2 i A4

W związku z wygaszeniem systemu poboru opłat viaTOLL od 1 października 2021 r. nastąpią zmiany organizacji ruchu w Miejscach Poboru Opłat (MPO) na odcinkach autostrad A2 Konin – Stryków i A4 Wrocław – Sośnica.

Nowa organizacja ruchu na MPO:

  • dwa skrajne pasy wjazdowe i dwa skrajne pasy wyjazdowych na każdym Placu Poboru Opłat (PPO) zostaną przeznaczone tylko do obsługi pojazdów korzystających z systemu e-TOLL.
  • jeden pas wjazdowego i jeden pas wyjazdowy na każdej Stacji Poboru Opłat (SPO) zostanie przeznaczony tylko do obsługi pojazdów korzystających z systemu e-TOLL.
  • pozostałe pasy na MPO do 30 listopada 2021 r. będą funkcjonować w trybie manualnego poboru opłat, na których będzie można wnieść opłatę za przejazd autostradą kartą lub gotówką.

Wjeżdżając/zjeżdżając z autostrady przez Place Poboru Opłat należy zwrócić uwagę, aby wybrać odpowiedni pas wjazdowy/zjazdowy. Każdy z nich został w jasny i czytelny sposób oznakowany, ułatwiając tym samym kierowcom sprawne opuszczenie drogi płatnej.

Koniec szlabanów na państwowych autostradach

1 grudnia 2021 kierowców czekają kolejne zmiany. Dojdzie do podniesienia szlabanów na odcinkach autostrad płatnych A2 (Konin-Stryków) i A4 (Wrocław-Sośnica), dzięki czemu ruch odbywać się będzie w sposób płynny bez konieczności zatrzymywania się.

Opłacanie przejazdów możliwe będzie jedynie przez aplikację e-TOLL PL, urządzenia pokładowe OBU/ZSL lub w formie biletu elektronicznego (przeznaczonego dla pojazdów lekkich). Zakup takiego biletu będzie możliwy np. na stacji benzynowej, a przy zakupie nie będzie wymagana instalacja żadnego urządzenia, ani przekazywanie danych geolokalizacyjnych. Wystarczy podać numer rejestracyjny pojazdu i określić odcinek drogi, na którym realizowany będzie przejazd.

Zostań Patronem PetroNews.pl - Wspieraj swoje lokalne media KLIKNIJ!

REKLAMA

PowiązaneArtykuły

Komentarze 16

  1. pisior says:

    @Cnoty niewieście
    @Anonim to nie jest nick @pisior
    To inna osoba.
    Ja, odkąd mnie pan/i tak nazwał/a, używam nick’a @pisior

  2. pisior says:

    $Anonim $pisior
    Dla niezorientowanych w symbolach, używanych w jżykach programowania:
    „” oznacza „nie równa się”.

    • pisior says:

      Marny ten edytor!
      Objaśnienie:

      Powinno być
      (znak mniejszości , a po nim znak mniejszości).
      Oznacza: nie równa się.
      Czasami : !=

  3. pisior says:

    Wiem. Ynteligencie

  4. pisior says:

    A już myślałem, że trochę pani zmądrzała i nie będzie używać epitetów.
    Na uniwersytecie III wieku, chyba trochę kultury uczą.

  5. pisior says:

    Chciałbym, żeby Polska była taka „biedna”, jak Szwajcaria.

    • Cnoty niewieście says:

      a wiesz kołtunie że w Szwajcarii w niedziele przegłosowali małżenstwa elbegiete i adopcje dzieci?
      I co tera bedzie? Szwajcaryja pewnie upadnie!!! :-D

      • pisior says:

        Przecież nie potrafi pani nic sensownego napisać, nie używając wulgaryzmów.
        Czasami coś takiego się wyrwie się. Pewnie przez pomyłkę.
        Te bluzgi do już skutek meno/andrpauzy, czy z domu wyniesione?
        .Od dawna tak pan/i ma? Proszę pani/a.
        A podobno pan/i jest taki/a oczytany/a?
        Warto się uczyć przez całe życie.Może dodatkowa edukacja doda trochę kultury w pana/i wypowiedziach.
        Nas tego na wieczorówce (PW) nie uczyli
        .Ale to było bardzo dawno, ponad 40 lat temu.
        Mimo wszystko miłego dnia.

      • pisior says:

        Wiem. Ynteligencie

      • Cnoty niewieście says:

        przykro mi , że jako kołtuna muszę cie tak nazywać. Oczekujesz od kogoś, że miałby nie nazywać rzeczy po imieniu?
        To byłaby taka typowo katolska hipokryzja – klęczy przed figurą, diabła ma za skórą :-D

  6. Lysy says:

    A to w Płocku jakieś autostrady są?

    • pisior says:

      Lepiej niech będą dobre drogi szybkiego ruchu. Autostrady i tak przejęte są częściowo przez cwaniaków i są bardzo drogie.

      • Cnoty niewieście says:

        tu akurat przyznam ci wyjatkowo racje. Przejazd „kulkczykiem” jest juz tego sztandarowym przykładem.
        Tymczasem biednej Szwajcarii koszt winiety na wszystkie autostrady , gdzie na kazdym kroku sa tunele to jakieś 40 CHF / na ROK, czyli dwukrotność najniższej stawki godzinowej za pracę:-D
        Dodam jednak, że gdyby nie tak znienawidzona przez ciebie i resztę kołtunów Unia i Niemcy, to nie miałbys poza tym Kulczykiem i kawałkiem jeszcze posthitlerowskiej autostrady na Dolnym Śląsku wielkiego wyboru jeśli chodzi o drogi szybszego ruchu.

      • Anonim says:

        Ależ mądry łeb wypowiedział się przede mną. Gdyby nie UNIA-srunia, to cytując klasyka: „Niczego by nie było” :))))

      • O, powróciłeś do dawnego pseudonimu :-D says:

        Jestes stary, wiec powinienes pamiętać co było pod koniec poprzedniego stulecia, i co jest dziś.
        Tak, i wbrew pozorom nie jest to dzięki Jarowi i Obsrajtkowi, a raczej mimo nich, skołtuniony debilu :-D

      • Poza tym używając twojej narracji: says:

        „Jak ci sie UE nie podoba, to zawsze mozesz wypierdaIać na wschód od Bugu, gdzie twoi idole, ablo do watykanu, gdzie twoi kolejnni idole” :-)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

Reklama

Najchętniej dzisiaj czytane

Reklama


REKLAMA
  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU