W czwartek w nocy w Płocku odbędzie się transport wielkogabarytowych elementów na instalację Olefiny III ORLENU. Zostaną przewiezione znad Wisły do Koncernu.
Trzy wielkogabarytowe elementy do budowy najnowszej instalacji Olefiny III w Zakładzie Produkcyjnym PKN ORLEN w Płocku przypłynęły barkami w środę, 25 maja około południa. To duże części, o wymiarach 8,8L x 3,8W x 5,25H (długość x szerokość x wysokość w metrach). Ważą ponad 230 ton.
W czwartek, 26 maja przed południem elementy przeładowano na niskopodłogowe samochody transportowe, którymi zostaną przewiezione na teren Koncernu. Transport znad brzegu Wisły do ORLENU zaplanowano ulicami Płocka dziś po godz. 23, kiedy ruch kołowy ograniczony jest do minimum.
– Kierowców, którzy bardzo późnym wieczorem i w nocy będą poruszać się pojazdami m.in. w okolicach ul. Rybaki, Kazimierza Wielkiego, Szpitalną, Traktową, Dobrzyńską i Zglenickiego – prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności i wyrozumiałość – informuje biuro prasowe ORLENU.
Przypomnijmy, że Olefiny III to największa inwestycja petrochemiczna w Europie w ciągu ostatnich 20 lat. Za budowę Kompleksu Olefin III w zakresie instalacji podstawowych odpowiada firma Hyundai Engineering oraz Técnicas Reunidas. Realizacja kluczowego projektu w ramach Programu Rozwoju Petrochemii PKN ORLEN przyczyni się do wzrostu zysku operacyjnego EBITDA spółki o ok. 1 mld zł rocznie. Inwestycja oznacza też korzyści dla środowiska – w momencie uruchomienia produkcji w 2025 r., emisja dwutlenku węgla na tonę produktu zmniejszy się aż o 30%. Kompleks powstaje w Zakładzie Produkcyjnym w Płocku i obejmie blisko 100 ha, czyli powierzchnię 140 boisk do piłki nożnej.
Produkty petrochemiczne, wytwarzane w Kompleksie Olefin, będą bazą do produkowania wszelkich przedmiotów codziennego użytku, m.in. środków czystości i artykułów higienicznych oraz medycznych, a także włókien syntetycznych do produkcji odzieży czy masek ochronnych. Powstawać z nich będą również m.in. części samochodowe, elementy sprzętów AGD i urządzeń elektronicznych.
Jak zapowiada PKN ORLEN, na inwestycji skorzysta Płock i okoliczne gminy. Rozbudowa Kompleksu Olefin oznacza bowiem nowe miejsca pracy. W wyniku realizacji projektu docelowo zatrudnienie w PKN ORLEN wzrośnie o ok. 380 etatów. Cała inwestycja petrochemiczna wygeneruje dla budżetu podatki w wysokości 160 mln zł. Ponadto zwiększy się dostępność petrochemikaliów bazowych, co będzie podstawą dla rozwoju branży chemicznej w Polsce i spotęguje pozytywne efekty dla gospodarki.
Największa w Europie inwestycja petrochemiczna powstanie pod Płockiem [FILM, ZDJĘCIA]
Układ komunkacyjny Płocka z nabrzeżem wiślanym, powinien być dostosowany do przyjmowania wielkogabrytowych elementów potrzebnych dla budowanych i modernizowanych instalacji PKN Orlen i wysyłania elementów wielkogabarytowych z płockich wytwórni konstrukcji stalowych!
Brak stosownych rozwiązań ogranicza konkurencyjność płockich wytwórni i ogranicza ich możliwości produkcyjne!
Ten mankament Płocka a też dróg do Płocka, był jednym z powodów, że stworzyliśmy w Zakłądzie Produkcji Konstrukcji Mostostal Płock S.A. nowe rozwiązania konstrukcji stalowych Mostu Solidarności i całkowicie inne podziały poprzeczne i podłużne mostu, tak aby można było je nie tylko wyprodukować ale też … przetransportować na miejsce wbudowania w konstrukcję mostu!
Brak możliwości transportowania po płockich drogach z ZPK na ulicy Targowej /a też z innych wytówórni/ dużych elementów i ich dalszym scalaniu na nabrzeżu, eliminował z zakresu działaności ZPK możliwość produkowania sekcji okrętowych, niektórych zbiorników i aparatów oraz innych wielkogabarytowych konstrukcji!
Tworząc nowe drogi w Płocku też o tym nie pomyślano i … nie myśli się!
Niech Dźwig-Mar się uczy od Sarensa!!!!