Z dobrymi wiadomościami przyjechał do Płocka minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk. Wkrótce ruszy od dawna wyczekiwany remont drogi krajowej nr 62 z Płocka do Wyszogrodu. Rozwiązany został też problem w granicach Płocka.
Więcej pieniędzy na inwestycję – będzie dwupasmówka
W piątek, 4 lutego w siedzibie urzędu wojewódzkiego w Płocku odbyła się konferencja prasowa z udziałem Andrzeja Adamczyka – ministra infrastruktury, Macieja Małeckiego – podsekretarza stanu w ministerstwie aktywów państwowych, Piotra Zgorzelskiego – wicemarszałka Sejmu, Tomasza Żuchowskiego – p.o. dyrektora GDDKiA oraz Wioletty Kulpy, płockiej radnej.
– To dobry dzień dla mieszkańców Płocka i ziemi płockiej – mówił podczas konferencji minister Maciej Małecki. – Podpisy, które w siedzibie płockiej delegatury urzędu wojewódzkiego złożył minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, oznaczają blisko 20 mln zł na rozbudowę drogi z Płocka w stronę Słupna, która będzie dwupasmowa – wyjaśniał.
Jak podkreślał, jest to inwestycja bardzo oczekiwana zarówno przez płocczan, jak i mieszkańców regionu. Dziękował ministrowi infrastruktury za życzliwe spojrzenie na ten remont.
– Mówimy dzisiaj o odblokowaniu wąskiego gardła, stanowiącego barierę komunikacyjną dla wszystkich, którzy korzystają z tej drogi wylotowej w kierunku Warszawy – podkreślał Maciej Małecki.
Przypomniał, że realizacja DK62 na tym odcinku będzie podzielona na dwa etapy. Pierwszy, od al. Armii Krajowej do ul. Harcerskiej, gdzie powstanie rondo turbinowe, oraz drugi, od ul. Harcerskiej do granic miasta. Dzięki dodatkowym pieniądzom, droga będzie dwupasmowa w obydwu kierunkach.
– Chciałbym też podkreślić, że wsparcie przyznawane przez rząd nie jest uzależnione od barw politycznych w danych miejscowościach. Płock jest tego najlepszym dowodem, bo nigdy nie trafiały tu tak duże rządowe pieniądze, jak w ostatnich latach – zaznaczał minister Małecki.
Podkreślił też bardzo dobrą współpracę z wicemarszałkiem Piotrem Zgorzelskim, z którym w tej sprawie często spotykał się u ministra infrastruktury, oraz z radną Wiolettą Kulpą, z którą kontaktował się osobiście i telefonicznie.
– Bardzo się cieszę, że po raz kolejny jestem w Płocku, przynosząc dobre informacje – mówił minister Andrzej Adamczyk. – Inwestujemy w tych miejscach, gdzie oczekują tego mieszkańcy i jest to potrzebne, bez względu na to, kto w miejscowości sprawuje władzę. Wspólnie z samorządami realizujemy te zadania – dodał minister.
Przyznał, że remont ul. Wyszogrodzkiej w Płocku i dalej DK62 jest inwestycją bardzo potrzebną.
– Po wielu dyskusjach i debatach z ministrem Małeckim oraz marszałkiem Zgorzelskim nie miałem żadnych wątpliwości, by przekazać dodatkowe pieniądze – tłumaczył minister Adamczyk.
Przekazał także, iż droga ekspresowa S10 będzie przebiegała w okolicach Włocławka i zbliży się maksymalnie do Płocka. Potrzebna będzie też modernizacja drogi nr 60, by nią można było przedostać się na S10.
– Droga ta powstanie, finansowana będzie z rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych, który zostanie przyjęty w drugiej połowie roku. Jest wpisana do programu, a sam program jest obecnie konsultowany – wyjaśniał. – Polacy zasługują na to, by korzystać z bezpiecznych dróg. Robimy wszystko, by tak się stało – podsumował minister.
Wicemarszałek Piotr Zgorzelski przyznał, że podjęta decyzja w sprawie rozbudowy DK62 jest krokiem milowym do zrealizowania wyczekiwanej inwestycji, która zmniejszy bolączki dnia codziennego kierowców, jadących tą trasą.
– Dziękuję panie ministrze za to, że podjął pan decyzję, by ta inwestycja ruszyła z miejsca – dziękował ministrowi Adamczykowi, dodając podziękowania dla ministra Małeckiego i samorządu płockiego.
Jak podkreślał Piotr Zgorzelski, inwestycja jest realizowana ponad podziałami politycznymi.
Radna Wioletta Kulpa przypomniała, że każdy z dokumentów strategicznych podejmowanych w ostatnich latach przez Radę Miasta Płocka zawierał potrzebę stworzenia drugiej nitki ul. Wyszogrodzkiej.
– Cieszę się, że dziś urealniło się to, na co czekaliśmy wiele lat – powiedziała, wymieniając inwestycje, które zostały lub zostaną zrealizowane dzięki rządowemu wsparciu, jak ul. Raczkowizna czy budowa Miejskiego Przedszkola nr 17 w Płocku.
Tomasz Żuchowski, pełniący obowiązki dyrektora GDDKiA, opowiedział o inwestycjach, które zostaną zrealizowane po uchwaleniu Programu Dróg Krajowych i Autostrad.
Rozbudowa ul. Wyszogrodzkiej w Płocku
Inwestycja składa się z 2 odcinków, o łącznej długości ok. 3,3 km.
Odcinek 1 – od al. Armii Krajowej do ul. Harcerskiej (ok. 1,3 km)
- dobudowanie drugiej jezdni po stronie północnej
- dostosowanie ciągu drogowego do klasy technicznej GP
- przebudowa obiektu inżynierskiego na rzece Rosicy (most będzie wyburzony i zbudowany od nowa)
- budowa jezdni dodatkowej na odcinku od ul. Morelowej do ul. Harcerskiej
- budowa ronda turbinowego na skrzyżowaniu z ul. harcerską
- budowa ścieżki pieszo-rowerowej.
Ten odcinek będzie realizowany przez Miasto Płock, na podstawie porozumienia z GDDKiA, która będzie partycypowała w kosztach. Przetarg na dokumentację powinien zostać ogłoszony jeszcze w tym roku. Według planów, prace przygotowawcze powinny zakończyć się w 2024 roku, a realizacja potrwać w latach 2025-2026.
Odcinek 2 – od ul. Harcerskiej do granicy miasta Płocka (ok. 2,1 km).
- dobudowanie drugiej jezdni po stronie północnej
- dostosowanie ciągu drogowego do klasy technicznej GP
- budowa ronda na skrzyżowaniu z ul. Parcele
- modernizacja punktu preselekcyjnego ważenia pojazdów
- budowa ścieżki pieszo-rowerowej.
Ten etap nadzorować będzie GDDKiA i, jak przyznał dyrektor Żuchowski, jest na nieco dalszym etapie dokumentacyjnym. Podpisana decyzja na zwiększenie środków pozwoli jednak na podpisanie porozumienia z Miastem Płock i przyspieszenie prac przetargowych na dokumentację wraz z decyzją środowiskową. Dla tego odcinka prace przygotowawcze planowane są na lata 2022-2025, a wykonanie w okresie 2026-2027.
Po remoncie, ul. Wyszogrodzka będzie klasą drogi GP o przekroju 2×2 i szerokości pasów ruchu 3,5 m. Dopuszczalna nośność wyniesie 115 kN/oś.
Cała inwestycja rozbudowy ul. Wyszogrodzkiej w granicach Płocka ma kosztować (wg szacunków) około 98 mln zł, z czego ok. 47 mln zł przeznaczy Budżet Państwa, a 51 mln zł partner zewnętrzny, czyli Miasto Płock. Kwota przekazana 4 lutego jako dodatkowa przez ministra infrastruktury, to dokładnie 18.922.460 zł.
S10 – DK60
Rozbudowa ul. Wyszogrodzkiej nie jest jedyną inwestycją zaplanowaną w pobliżu Płocka. W grudniu 2021 został ogłoszony przetarg na Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z uzyskaniem decyzji środowiskowej dla S10 oraz Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. W ramach dokumentacji S10, będzie poszukiwany nowy przebieg DK60 od węzła z S10 do Płocka. Wstępnie zakładane parametry to klasa GP i przekrój 2×2.
– Czekamy obecnie na oferty, ale faktem jest, że S10 powinna znacznie zbliżyć się do Płocka. Bez względu na to jednak, który wariant zostanie przyjęty, dodatkowo opracowany będzie wariant dwujezdniowy DK60, dzięki czemu płocczanie szybciej dojadą do najbliższego węzła – tłumaczył dyrektor GDDKiA.
Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej
Przetarg na tę inwestycję ogłoszono w grudniu 2021 roku. Dotyczy opracowania Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z uzyskaniem decyzji środowiskowej dla 2 odcinków po zachodniej stronie stolicy:
- S50 – odcinek od S10 do DK92
- S50/A50 – odcinek od DK92 do S7.
Zgodnie z planem, umowa na to zadanie ma zostać podpisana w czerwcu br.
DK62 Płock – Wyszogród
To najdłuższy odcinek przeznaczony do remontu, o długości ok. 30 km. Obecnie jest to jezdnia z dwoma pasami ruchu, o łącznej szerokości ok. 8 metrów, z wieloma skrzyżowaniami z drogami gminnymi i powiatowymi, lokalnie umieszczone są tu chodniki.
Według planów, istniejąca droga ma zostać poszerzona – powstanie jezdnia z dwoma pasami ruchu o szerokości 3,5 m każdy i opaską (0,5 m). Konstrukcja drogi ma zostać dostosowana do przenoszenia obciążenia do 11,5 t/oś. Przebudowane zostaną skrzyżowania, powstaną lewo- i prawoskręty, systemy odwodnienia, zatoki autobusowe, obiekty mostowe, ścieżki rowerowe, chodniki, oświetlenie uliczne i infrastruktura podziemna.
Obecnie na końcowym etapie jest przygotowanie do przetargu, trwają uzgodnienia koncepcji. Według planów, ogłoszenie przetargu w formie „Projektuj i buduj” nastąpi w pierwszym kwartale 2023 roku, a podpisanie umowy w IV kwartale 2023 r. Realizacja robót zaplanowana jest na lata 2025-2027.
DK60 Gostynin – Płock
Odcinek zaplanowany do remontu na trasie Płock – Gostynin liczy 9,3 km. Obecnie jest to jezdnia z dwoma pasami ruchu, o łącznej szerokości ok. 8 m (2 pasy ruchu po 3,5 m wraz z opaskami 0,5 m). Funkcjonują tam liczne skrzyżowania z drogami gminnymi, powiatowymi oraz drogą wojewódzką nr 577, a lokalnie także chodniki.
W planach jest poszerzenie istniejącej drogi wraz z dostosowaniem jej konstrukcji do nośności 115 kN/oś. Przewidywana jest także m.in. przebudowa skrzyżowań, remont ronda, budowa obiektu inżynierskiego (mostowego), zatok autobusowych, budowa ścieżek rowerowych i chodników, droga zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Obecnie trwa uzgadnianie raportów o oddziaływaniu na środowisko, w ramach procedury uzyskiwania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Ogłoszenie przetargu na projektowanie i roboty budowlane planowane jest na IV kwartał 2023 r., podpisanie umowy na II kwartał 2024 r., a realizację robót na lata 2026-2027.
Super!
3 kilometry w cztery lata idą jak burza.
kiedy wyremontują ul Wyszogrodzką na odcinku Południowa – Rogatki Warszawskie, bo od 100 lat tu się nic nie zmieniło masakra.
..jak to było z tym świstakiem??
kilka pytań – ile lat rządzi Andrzej Nowakowski w naszym bardzo zadłużonym mieście? Ma takich speców
od inwestycji i co oni zrobili? Dlaczego zamiast oglądać się na kasę z tego znienawidzonego rządu wywalają
forsę na stadionik i filharmonijkę ,a ostatnio postanowili zburzyć szkołę podstawową by wybudować tzw
park wodny? Co to za gospodarz by oglądać się na kasę z rządu samemu wywalając forsę na najmniej
potrzebne bzdety.Kto powinien odpowiadać za takie pomysły? Czy ucieczka z ratusza chroni przed
odpowiedzialnością za podjęte decyzje?
Jesteś chyba debilem
Slupna jest potrzebna
Slupna nie buduje się autostrady w terenie zabudowanym andrzej
Wg mnie to buduje to na co dostanie kasę z dotacji a co również jest potrzebne a skoro jest to inwestycja ponad podziałami to czemu nie bierze udziału w konferencji właśnie prezydent miasta jako gospodarz tylko paniusia z pis-u czyżby już zbierała punkty jaka to skuteczna jest w działaniu?
Nowakowskiego nie było bo nie chcial publicznie dziękować, za kasę przeciwnikowi politycznemu. Facet nie ma dystansu, robi to co Trzaskowski mu podpowie. Jak trzeba być ślepym i głupim, żeby wybierać tą kukiełkę na prezydenta.
To byTo by się zgadzało
Nowakowski buduje aquapark, filharmonie i dziurawe drogi z Was-Kopem a na ważne inwestycje nie ma kasy. PIS sypnął kasą i będzie droga, która odblokuje wyjazd i wjazd do Płocka. Ale gamonie dalej będą wierzyły, że to PO rozwija Płock. Pamiętajcie Nowakowski nie da kasy na nic z czego nie będzie miał działki do własnej kieszeni.
Najpierw poczytaj kto odpowiada za inwestycje miejskie a kto za remonty i wykonawstwo dróg krajowych dopiero później się wypowiadaj. Głupich nie sieją sami się rodza
„DK 62 Płock Wyszogród w tej chwili o szer ok 8 m po przebudowie 2 pasy po 3,5 m plus opaska 0,5 m ” szkoda słów mistrzowie
też na to zwróciłem uwagę. Tak właśnie zwiększą przepustowość; śmiechu warte.
Pierwszy kierowca przejedzie S10 z Płocka do Warszawy już w 2178 roku!!!! Sukces
rokuniu pomyliłeś daty będzie to wcześniej bo w 2028.Tak to jest gdy edukację kończy się na gimnazjum.
Chociaż co tam drobne 150 lat.Przecież ty nawet nie wiesz co to rok a co dopiero mówić o 150 latach.
Do nauki gimbazo.
Sprawdź w słowniku co oznacza słowo sarkazm „miszczu” intelektu
W 2028 to się rozpocznie studium do studium. Za dwa lata krajem będzie rządzić PO, bk ludzie już zapomnieli ich czash miodem i mlekiem płynące i znów inwestycja pójdzie się paść, jak barany głosujące na POKO. Na szczęście ja już będę na wylocie z tego pierdziszewa, eneryturka. Pozdrawiam wszystkich i nie dajcie się nabierać.