Z początkiem kwietnia do Płocka mają powrócić rowery miejskie. Miasto podpisało umowę z operatorem na kolejne dwa lata. Koszt dla samorządu wyniesie ponad 1,8 mln zł.
Od połowy 2018 roku w Płocku funkcjonuje sieć rowerów miejskich. Operatorem systemu jest firma Nextbike. Na pierwszy sezon uruchomiła 25 stacji z 250 rowerami. W kolejnych sezonach jednośladów przybywało. W umowie z Nextbike znalazł się zapis, który pozwalał na jej kontynuację przez kolejne dwa lata.
Nową umowę z firmą Nextbike Miejski Zarząd Dróg podpisał 26 lutego 2021 roku. Zgodnie z zapisami nowego dokumentu, Płocki Rower Miejski zacznie w tym roku działać 1 kwietnia, a skończy 30 listopada. W przyszłym roku ma funkcjonować w takim samym okresie.
Ceny dla użytkowników nie zmieniają się. Nadal tzw. opłata inicjalna i rejestracja w systemie kosztować będzie 10 zł, pierwsze 20 minut wypożyczenia roweru będzie za darmo, kolejne 40 minut (czyli od 21 do 60 minuty) – za złotówkę.
– Miejski Zarząd Dróg wynegocjował w tym roku korzystniejsze dla siebie warunki finansowe utrzymania systemu. W ubiegłych latach drogowcy płacili za utrzymanie jednej stacji prawie 6,5 tys. zł miesięcznie, teraz będzie to niecałe 4 tysiące – zwraca uwagę Hubert Woźniak rzecznik Urzędu Miasta Płocka.
Łącznie za dwa lata eksploatacji systemu Płockiego Roweru Miejskiego miasto zapłaci nieco ponad 1,8 mln zł.