Jaka jest średnia wartość koszyka zakupowego w najpopularniejszych w Polsce sieciach handlowych? Badanie na ten temat przeprowadziła agencja marketingowa ASM Sales Force. Gdzie jest najtaniej?
Agencja marketingowa ASM Sales Force opublikowała najnowsze wyniki badania, podczas którego analizowano średnią wartość koszyka zakupowego w najpopularniejszych w Polsce sieciach handlowych w maju 2021 r.
Eksperci zauważyli w tym roku dużą konkurencję między dyskontami, co ma związek z luzowaniem obostrzeń pandemicznych.
– Po długim weekendzie majowym przywrócono możliwość handlu w galeriach, choć wciąż obowiązywały restrykcyjne limity obecności klientów w sklepach. Z badań ruchu w centrach handlowych wynika, że klienci wrócili do zakupów stacjonarnych, jednak liczba odwiedzających jest znacząco niższa. Kolejne miesiące pokażą czy wraz ze słabnięciem pandemii Polacy wrócą do starych przyzwyczajeń, czy może utrzymają nowe nawyki zakupowe – informuje ASm Sales Force.
Eksperci sprawdzili ceny nabiału, mięsa i wędlin, napoi, słodyczy, alkoholi, chemii domowej i kosmetyków w jedenastu sieciach handlowych, w tym jednej, która oferuje zakupy online. Okazało się, że w porównaniu do maja 2020 roku, ceny spadły średnio o 4,9 proc.
Analiza średniej wartości koszyka zakupowego wykazała, że w maju 2021 r. najtańsze zakupy po raz kolejny można było zrobić w sklepach sieci Auchan, w której średni koszt koszyka zakupowego wyniósł 210,52 zł. To o 4,03 zł mniej niż wyniósł najtańszy koszyk w kwietniu, również należący przed miesiącem do Auchan. O miano sieci z najniższą wartością koszyka walczyły również sklepy Carrefour (216,02 zł) i Makro (Cash&Carry) (220,22 zł). Najwyższą wartość koszyka zakupowego w maju 2021 r. ASM Sales Force Agency odnotowała podobnie jak w poprzednim miesiącu w sieci Tesco, gdzie za analizowany zestaw produktów trzeba było zapłacić 233,94 zł, czyli o 11% więcej niż w najtańszym Auchan.
Eksperci ASM Sales Force Agency od ponad dwóch lat cyklicznie analizują ceny zestawu takich samych produktów. Dzięki temu, dane prezentowane w raporcie pozwalają na analizę działań sieci handlowych na przestrzeni miesiąca, kolejnych kwartałów oraz w ujęciu rocznym. W maju 2021 roku, na 11 badanych sieci handlowych, w 9 ceny były niższe niż przed rokiem, a w 2 wyższe.
Jak wypadł ranking?
11. e-grocery – średnia wartość koszyka zakupowego: 257,51 zł
10. Tesco – średnia wartość koszyka zakupowego: 233,94 zł
9. Cash&Carr – średnia wartość koszyka zakupowego: 230,02 zł
8. Lidl – średnia wartość koszyka zakupowego: 229,38 zł
7. Kaufland – średnia wartość koszyka zakupowego: 228,19 zł
6. Biedronka – średnia wartość koszyka zakupowego: 226,29 zł
5. Intermarche – średnia wartość koszyka zakupowego: 223,48 zł
4. E.Leclerc – średnia wartość koszyka zakupowego: 223,39 zł
3. Makro – średnia wartość koszyka zakupowego: 220,22 zł
2. Carrefour – średnia wartość koszyka zakupowego: 216,02 zł
1. Auchan – średnia wartość koszyka zakupowego: 210,52 zł.
Na liście nie ma ani jednej polskiej sieci handlowej, więc ten ranking włożyć należy tam, gdzie nie dochodzi słońce.
Głupoty wypisujesz. Auchan jest jednym z najtańszych dyskontów spożywczych w kraju. Chyba, że się porównuje produkty Premium bo takie w Auchan też są, z artykułami pseudo Premium z Biedronki. Jakie kkonkretnie produkty porównujesz?
auchan to sklep dla biznesmenow drogo i oszukuja inne ceny na pulkach inne w kasie
Obowiązują ceny wystawione na półkach, a nie w kasie!
Np. w samie „PANORAMA” na stoisku mięsnym prosisz i otrzymujesz określony produkt ale w kasie masz wydruk na inny z oczywiście inna cena. Z reszta ten sklep ma najgorszy wybór warzyw i owoców ( zwiędłe, stare i poza wyborem oraz bez określania producenta), największy brud na stoisku mięsnym, największa ilość nie obsługiwanych kas mimo jedynej długiej kolejki kupujących do jedynej obsługiwanej kasy przez bardzo zmęczona kasjerkę. Ten sklep odstrasza dlatego tam już nie kupuję.