Kolejny podejrzany przetarg na służbowe auto. Wygrać może tylko jeden model?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Wymiary wnętrza z dokładnością do pół centymetra, lista wyposażenia w identycznej kolejności jak w katalogu, wymagania techniczne odpowiadające prawdopodobnie tylko jednemu modelowi samochodu – to jest właśnie przetarg na służbowe auto dla płockiej filii Politechniki Warszawskiej.

W listopadzie pisaliśmy o przetargu Starostwa Powiatowego, które zamówiło samochód opisany z drobiazgową dokładnością. Wszystko wskazywało na to, że opisane w specyfikacjach auto spełniające dane wymogi jest tylko jedno – Skoda Superb. Przetarg w końcu nie został rozstrzygnięty, ponieważ nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu. Niedawno natrafiliśmy na kolejne zamówienie publiczne, które jest łudząco podobne do tego, które ogłosiło starostwo – jego autorem jest Politechnika Warszawska Filia w Płocku.

Silnik z turbo 1.8, 160 koni mechanicznych, systemy (ABS, ESP, EDS itp.) przepisane z katalogu w identycznej kolejności, długość minimum 4,8 metra, szerokość minimum 1,8 metra, rozstaw osi minimum 2,76 metra, minimalne wymiary wewnętrzne: w poziomie z przodu 1465 mm, w poziomie z tyłu 1450 mm, w pionie z przodu 985 mm, w pionie z tyłu 950 mm… Takich szczegółowych danych można wypisać około pięćdziesięciu. Uwagę przykuwają dwa punkty, znajdujące się w specyfikacjach:
2. Rodzaj nadwozia: sedan,
45. Rolety przeciwsłoneczne bocznych szyb z tyłu i szyby pokrywy bagażnika.

Jest tylko jedno auto spełniające te wymogi i jest to ponownie Skoda Superb. W wersji Liftback posiada między innymi system zmiennego otwierania pokrywy bagażnika. Pozwala on zmienić klasycznego sedana w praktycznego liftbacka. System, który nosi nazwę TwinDoor, pozwala na otwarcie pokrywy bagażnika lub pokrywy bagażnika wraz z tylną szybą, co zapewnia nieograniczony dostęp do przestrzeni bagażowej oraz łatwy załadunek dużych przedmiotów. TwinDoor w nowej Skodzie Superb oferuje prosty mechanizm sterowania: pod krawędzią pokrywy bagażnika znajdują się dwa przyciski – jeden otwiera mniejszą część, drugi pokrywę bagażnika wraz z szybą. Mówiąc krótko: klasyczny sedan, dzięki jednemu systemowi, może zostać zmieniony w liftbacka.

Nasze wątpliwości potwierdził dziennikarz motoryzacyjny, Jacek Balkan, którego zapytaliśmy, jakie auto opisuje specyfikacja zawarta w przetargu. – Na moje oko jest to Skoda Superb – odparł dziennikarz. – Jednak obawy budzi liftback i rozstaw osi, który według danych Samar (Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego – przyp. red.) jest o 2 mm mniejszy niż trzeba (ale według danych z Wikipedii wystarczy). Gdyby nie te dwa zastrzeżenia, to miałbym stuprocentową pewność, że to Skoda Superb – powiedział w rozmowie z nami Balkan. – Wymiary wnętrza są opisane z dokładnością do pół centymetra, lista ESP, ABS, ABV, MSR, ASR, HBA, EDS, ACS, DSR przepisana jest z katalogu Skody w identycznej kolejności – wyjaśniał. – Bardzo dziwny przetarg, bardzo dziwnie rozpisana specyfikacja. Jakbym ja na nią trafił, pewnie też od razu bym nabrał podejrzeń.

Politechnika Warszawska Filia w Płocku, do której zwróciliśmy się z prośbą o udzielenie konkretnej informacji, jakie marki i modele samochodów spełniają wymagania przedmiotowej specyfikacji, przesłała nam odpowiedź, którą cytujemy w całości:

“Przedmiotem zamówienia jest dostawa jednej sztuki fabrycznie nowego samochodu osobowego dla potrzeb Politechniki Warszawskiej Filii w Płocku. Marki i modele oferowanych samochodów muszą być zgodne z parametrami technicznymi opisanymi szczegółowo w Rozdziale III SIWZ “Opis przedmiotu zamówienia”.

20 stycznia przetarg został rozstrzygnięty. Wzięły w nim udział trzy firmy: Auto Forum 2 z Płocka – dealer Mercedes-Benz oraz Skoda (która wygrała przetarg), firma Marszałek z Częstochowy – dealer Audi, Skoda i Volkswagen oraz Inter Auto z Krakowa – dealer Jeep, Alfa Romeo, Fiat, Kia, Chevrolet, Opel i… Skoda. Nie podano marki zwycięskiego auta… Skoda– Szkoda…

Podziel się:

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Ostatnie Informacje

Więcej Nowych Informacji