Nastąpiła awaria systemu informatycznego Narodowego Funduszu Zdrowia. Jak podaje NFZ, mogą wystąpić problemy z dostępem do Zintegrowanego Informatora Pacjenta oraz systemu elektronicznej weryfikacji uprawnień świadczeniobiorców (eWUŚ).
Od czwartkowego poranka pojawiają się problemy z rejestracją w przychodniach w całym kraju. Pacjenci nie mieli też dostępu do historii swojego leczenia. NFZ przeprasza za utrudnienia i uspokaja: problem, który pojawił się w czwartek, około godziny 8 został wykryty. Trwają prace nad usunięciem awarii oraz przywróceniem pełnej funkcjonalności systemu eWUŚ.
Narodowy Fundusz Zdrowia przypomina też, że zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, pacjent może udokumentować uprawnienia jednym z dokumentów potwierdzających prawo do świadczeń opieki zdrowotnej lub przez złożenie oświadczenia.
Przypomnijmy: System elektronicznej weryfikacji uprawnień świadczeniobiorców (eWUŚ) wystartował 1 stycznia. Dzięki niemu pacjenci przychodzący do placówek nie muszą przynosić żadnych dokumentów, a rejestracja odbywa się na podstawie numeru PESEL.