sobota, 15 listopada, 2025
  • Reklama na portalu i w gazecie
  • Kontakt z redakcją
  • Polityka Prywatności
#PetroNews
Reklama
  • Start
  • Bezpieczeństwo
  • Polityka
  • Sport
  • Wydarzenia
  • Informacje
  • Tylko u Nas
Brak rezultatów
Zobacz wszystkie wyniki
#PetroNews
Reklama
#PetroNews
Reklama
Home Informacje Rodzina i Społeczeństwo

Czy jeździmy na suwak? Czytelniczka: Kierowca pokazał mi środkowy palec [FILM]

by Agnieszka Stachurska
4 października 2019
410
SHARES
4.8k
VIEWS
Podziel się na FacebookuUdostępnij na Twitterze

Otrzymaliśmy list od czytelniczki, która codziennie z pracy wraca ul. Wyszogrodzką w stronę Warszawy. Zwraca uwagę, że kierowcy na tym odcinku nie korzystają z jazdy na „suwak”, a wręcz ci, którzy jadą lewym pasem, są traktowani wrogo czy nawet wulgarnie. Tymczasem już wkrótce zaczną obowiązywać przepisy, które jazdę na „suwak” wręcz nakazują.

– Chciałabym poruszyć temat drogi, którą wracam codziennie z pracy, jest to ulica Wyszogrodzka w kierunku Warszawy – napisała do nas czytelniczka. – Jeszcze dokładniej, chodzi o zwężenie drogi, które następuje wzdłuż salonu Volkswagena. Korki w godzinach 15-16 są wszędzie, ale czemu utrudniamy sobie wzajemnie poruszanie się po drogach?! – pyta czytelniczka.

Reklama

Jak tłumaczy, już przed skrzyżowaniem obok galerii Wisła tworzy się korek, ale… tylko na środkowym pasie.

– Jeśli ktoś zajmie lewy pas, jest traktowany jak wróg. Z tego co ja się uczyłam to ten lewy pas służy właśnie rozładowaniu takich korków, a jazda na suwak ma sens… Jednak mam wrażenie, że większość ludzi o tym nie wie… W dodatku, jeśli chcesz zwrócić uwagę takiemu kierowcy, który ostentacyjnie nie wyraża zgody na jazdę lewym pasem, to jeszcze reaguje w wulgarny lub agresywny sposób – tłumaczy pani Joanna.

Nasza czytelniczka argumentuje, że na drodze trzeba myśleć.

– Może ta osoba, która jedzie lewym pasem nie miała innego wyjścia? Może dzięki temu nie stoi na środku skrzyżowania i nie blokuje innym wjazdu i wyjazdu z niego? – tłumaczy, przesyłając film z piątku, 4 października, na którym widać, w jaki sposób kierowca zareagował (pokazał środkowy palec) na jej zwrócenie uwagi truknięciem, że zajmuje oba pasy ruchu…

Na marginesie – zazwyczaj zakrywamy rejestrację, ale w tym przypadku „szeryf dróg” miał ją tak brudną, że nie było potrzeby.

Co bardziej istotne – już wkrótce w Prawie o ruchu drogowym pojawią się przepisy, dotyczące tworzenia drogowych korytarzy życia oraz obowiązkowej jazdy na suwak. Rada Ministrów przyjęła bowiem opracowany przez Ministerstwo Infrastruktury projekt nowelizacji tej ustawy, którym wprowadza się przepisy, dotyczące tworzenia drogowych korytarzy życia oraz jazdy na suwak. Projekt już jest procedowany w Sejmie – trafił do czytania w komisjach. Na obrady Sejmu skierowany zostanie już po wyborach.

A co znajdziemy w nowelizacji? Wprowadzone mają być jednoznaczne zasady zachowania kierowców w dwóch istotnych dla bezpieczeństwa i płynności ruchu drogowego sytuacjach: gdy zachodzi potrzeba umożliwienia służbom ratowniczym szybkiego dotarcia na miejsce zdarzenia drogowego, a także gdy występuje zwężenie drogi ograniczające liczbę dostępnych pasów.

– Regulacja ma doprecyzować obecnie obowiązujące przepisy, poprzez dokładne określenie zasad tworzenia przez kierujących wolnej przestrzeni dla pojazdów służb ratunkowych oraz ustępowania im pierwszeństwa, w tym właściwy kierunek zmiany pasa ruchu w celu stworzenia korytarza. W skrócie – kierowcy poruszający się lewym skrajnym pasem mają obowiązek zjechać na lewo, a poruszający się pozostałymi pasami – na prawo, tak aby umożliwić swobodny przejazd pojazdom ratunkowym – wyjaśnia ministerstwo infrastruktury.

W przypadku jazdy na suwak, przepisy precyzyjnie określą zasady pierwszeństwa jazdy z poszczególnych pasów ruchu, gdy następuje zmniejszenie ich liczby, a w miejscu zwężenia powstaje zator. Sformalizują też zasadę naprzemiennego wjazdu po jednym pojeździe z każdego pasa ruchu.

Przepisy, dotyczące tworzenia tzw. korytarzy życia mają wejść w życie 1 listopada 2019 r., natomiast rozwiązania dotyczące jazdy na suwak zaczną obowiązywać po 60 dniach od ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.

Projekt powstał w ramach działań zapisanych w Programie realizacyjnym na lata 2018-2019 do Narodowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2013-2020, za który odpowiedzialna jest Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Share210Tweet84

Reklama

Aktualności

Przedszkole Marzeń z nowym rozdziałem. Uroczysta Gala Nadania Nazw Grupom

Tomasz Kominek o maratonie, samorządzie i codziennej walce z hejtem [PODCAST]

W części Płocka nie będzie wody w kranach

Młodzi miłośnicy zabawy słowem mogą zabłysnąć. Ostatnie chwile na zgłoszenie

Wisła zimą nie wyleje? Rusza pogłębianie rzeki

Kolejna śmierć na drodze powiatu płockiego!

Polityka

Tomasz Kominek o maratonie, samorządzie i codziennej walce z hejtem [PODCAST]

PiS: Pacjenci nie doczekają zabiegów, a kobiety będą rodziły na SOR?

Konfederacja: Obcokrajowcy w Soczewce to zagrożenie

Ile zarobi prezydent Płocka? Zdecydują radni

Czy miasto sprzeda udziały w Wiśle Płock?

Nowe forum dialogu z biznesem w regionie płockim

Bezpieczeństwo

Kolejna śmierć na drodze powiatu płockiego!

Śmiertelny wypadek! „Wszedł wprost pod pojazd”

Miał przy sobie narkotyki warte tysiące złotych

Senior potrącił pieszego na pasach

Zderzenie aut na wyjeździe z Płocka. Droga zablokowana

Zderzenie aut w centrum Płocka. Jedna osoba w szpitalu

Sport

Płoccy siatkarze zawalczą o cenne punkty

Piękna wygrana Jutrzenki Płock. Co dalej?

Płocczanie mistrzami w brazylijskim jiu-jitsu

Zbliża się Płocka Sztafeta Olimpijska

Biało-czerwone emocje w ORLEN Arenie. Maluchy pokazały, czym jest radość ze sportu

Przed Jutrzenką Płock ważny mecz

  • Start
  • Bezpieczeństwo
  • Polityka
  • Sport
  • Wydarzenia
  • Informacje
  • Tylko u Nas

© 2025 Sentra Media - Nasza Polityka Prywatności.

Nasza strona używa plików cookies. Zaakceptuj przez kliknięcie lub przewiń stronę. Akceptuje
Polityka plików Cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Brak rezultatów
Zobacz wszystkie wyniki
  • Strona Główna
  • Bezpieczeństwo
  • Polityka i Politycy
  • Rozrywka i Wydarzenia
  • Sport
  • Tylko u Nas
  • Warto przeczytać!
  • Reklama w mediach
  • Kontakt

© 2025 Sentra Media - Nasza Polityka Prywatności.