REKLAMA

Czy będzie dodatkowy lewoskręt na Rondzie Wojska Polskiego?

REKLAMA

Radna Małgorzata Ogrodnik, na prośbę mieszkańców, zaproponowała, aby na Rondzie Wojska Polskiego wprowadzić dodatkowy lewoskręt dla tych kierowców, którzy jadąc od strony Podolszyc chcą skręcić w stronę Mostu Solidarności. Co na to ratusz?

– W związku z licznymi interwencjami mieszkańców, dotyczącymi tworzących się korków na rondzie Wojska Polskiego, zwracam się z prośbą o rozważenie udostępnienia dodatkowego pasa ruchu do skrętu w lewo, jadąc od strony Podolszyc w kierunku Mostu Solidarności, na Trasę ks. Jerzego Popiełuszki – napisała w interpelacji płocka radna Małgorzata Ogrodnik. – W ocenie kierowców, wprowadzenie takiego rozwiązania organizacji ruchu na przedmiotowym rondzie, usprawniłoby płynność jazdy w kierunku mostu w okresie trwającego remontu alei Kilińskiego i Mostu Legionów Piłsudskiego – wyjaśniła radna.

W odpowiedzi, wiceprezydent Płocka Piotr Dyśkiewicz zapewnił, że „organ zarządzający ruchem w Mieście Płocku monitoruje natężenie ruchu drogowego na przedmiotowym skrzyżowaniu”.



Jak wyjaśnił, jeśli zatory drogowe będą się utrzymywały, wykonawca przebudowy mostu musi opracować nowy projekt organizacji ruchu, w tym programów sygnalizacji świetlnych, na ulicach i skrzyżowaniach, w obrębie których będą występowały znaczne utrudnienia w ruchu na skutek prowadzonych prac.

– Dodatkowo, Pan Komendant Miejski Policji w Płocku został poproszony o wzmożony nadzór policjantów nad newralgicznymi punktami na trasie objazdowej, z uwzględnieniem podejmowania i prowadzenia przez policjantów ręcznej regulacji ruchem (w przypadku tworzenia się zatorów drogowych) celem jego usprawnienia – podsumował wiceprezydent Płocka.

REKLAMA

PowiązaneArtykuły

Komentarze 15

  1. Podolszyczanin says:

    należy zbudować wiadukt tak jak było planowane wieki temu

  2. Radek says:

    Niech mieszkańcy Płocka zaczną w końcu jeździć rowerami i KM – problem się skończy – a nie tylko samochodami d….. wozić w te i w tamte. 100 metrów ma do pokonania i już w samochód wsiada i jedzie Panisko…..

  3. patoland says:

    Jak zwykle mądre głowy radzą, jakie to dla was ludzie wszystko banalne jest, aż dziw że nie ścigamy się z Japonią, czy Niemcami w liczbie patentów skoro taki potencjał w narodzie.

    Przecież to takie proste, wystarczy zmienić ustawienie sygnalizacji tak, żebyście sobie mogli skręcić i od razu mieć zielone także na drugim sygnalizatorze… To, że inni będą czekali 3x dłużej, bo nie ma róży bez kolców? Kto by o tym myślał, nie? Na złość tak poustawiali. Najlepiej niech będzie tak, że z jednego kierunku jadą, a z pozostałych trzech stoją. Nie wiem jak można nie rozumieć koncepcji takiego skrzyżowania, gdzie raz na jednym kierunku jest zielone, raz na drugim. Zresztą, nasi eksperci nie zauważyli, że pewne zmiany w pracy sygnalizacji już wprowadzono.

    Dodatkowy pas do skrętu w lewo… Dziwię się jak można lansować coś tak… bezsensownego? Po co drugi pas od strony podolszyc? Pewnie po to, że stojące auta zakorkowały jeszcze jeden z pasów do jazdy prosto (bo jeśli ktoś chce dobudowywać kosztem węższego ronda, to już kompletnie nie mam pytań). Przecież do wypełnienia ronda płockim i podpłockim kierowcom jeden pas nie wystarczy. 2, albo 3… paradoksalnie wtedy będzie tylko trudniej.

    Przede wszystkim wydaje się, że skrzyżowanie zostało zaprojektowane jako rondo, a nie skrzyżowanie ze światłami, ale cóż…
    Ciężko coś tu poradzić. Skrzyżowanie mogłoby być większe, ale nie jest… mogłoby mieć dodatkowe pasy do skrętu od strony miasta, czy włączeniowe (i do prawoskrętu) od strony mostu, ale nie ma… Do tego dochodzi największy problem, czyli kierowcy o których tutaj jakoś nikt nie wspomni. Jeżdżą jak matołki, „ładują się” na jeden pas, zamiast wypełnić całą dostępną przestrzeń, każdą lukę (choćby zaczynają „łamać się” do skrętu zbyt wcześnie). Tempo tego wszystkiego jest takie, że jeden za drugim wjeżdża gęsiego i myśli… myśli, jedzie 5km/h… w efekcie z mostu w stronę miasta na każdym cyklu nie zdąża skręcić jeszcze 3-5 pojazdów, które spokojnie znalazłyby miejsce. Kilka mniej na każdym cyklu i od razu korek byłby mniejszy. Do tego kierowcy często wzajemnie się blokują, policja oczywiście ma wszystko w poważaniu i woli stać z radarem gdzieś na wioskach.
    Estakada jeśli miałaby coś pomóc, to w mojej ocenie tylko w ciągu Wyszogrodzkiej (a nie jak planowano w ciągu obwodnicy). Wtedy natężenie ruchu na rondzie mocno spadnie, światła (teoretycznie) nie będą potrzebne, ba nawet organizację ruchu będzie można zmienić. Inaczej mieszkańcy podpłockich wiosek szybko przelecą do Orlenu, a reszta i tak będzie stała w korku.
    Generalnie szkoda, że tak młode i strategicznie położone skrzyżowanie ma tak przeciętną przepustowość.

    • mądry says:

      Prawda, nie trzeba zmieniać obecnej organizacji ruchu. Światła się święcą wystarczająco długo, aby skręcający z każdego kierunku w lewo zajęli wszystkie pasy. Dlaczego się niestety tak nie dzieje? Nie dzieje się tak niestety czasem, gdyż dla niektórych mistrzów kierownicy postawienie swojego bolidu na prawym lub środkowym pasie jest ujmą, więc zajmują lewy pas, a pozostałe dwa zostają puste. I tak się tworzą większe korki.

  4. Kaja says:

    Juz dawno powinno byc cos zrobione z tym skrzyżowaniem. Jak nie korek kilometrowy zeby skręcić w lewo na most, to stłuczki bo ludzie skręcają na czerwonym świetle. Dramat jakis. Miasto powinno cos z tym zrobic kilka lat temu. Niemal codziennie jest tam jakas stłuczka. Powinno byc tak jak pisze ktos wyzej. Zapala sie zielone swiatlo to powinna byc kontynuacja zeby wjechać na most. Takie trudne to skoordynować? Ma byc jeszcze wiecej wypadków???

    • Życzliwy says:

      „Jeżdżą jak matołki, „ładują się” na jeden pas, zamiast wypełnić całą dostępną przestrzeń, każdą lukę (choćby zaczynają „łamać się” do skrętu zbyt wcześnie”.
      Jak mam za chwilę zjeżdżać w Wyszogrodzką to po jakiego grzyba mam ustawiać się na skrajnym prawym.
      Pomyśl trochę banalne nie ? Całe to rozwiązanie włącznie z Graniczą jest do bani. Brak zjazdów z mostu na Grabówkę. Brak prawoskrętów przy rondzie na Dobrzykowskiej, jest tam tyle miejsca. Na rondzie na Dobrzykowskiej cały wolny pas do wjazdu na rondo zapaskowany. Banalne. Poczytaj o obwodnicy Gąbina, gdzie ludziom przechodzi przez podwórka a 100 m w bok są łąki i lasy. Kierowców się nie czepiaj.

  5. Banan says:

    Poprzedni prezydent zbudował szeroką wyszogrodzką i most. Postawili też tymczasowe rondo, bo potem miało iść dalej i szeroko i WYSOKO. Miały być estakady.
    Przeszedł nowy prezydent, postawił jednojezdniową uliczkę, zostawił rondo i robi wielką obwodnicę PO. Idealnie nazwa pasuje do POmysłu.

    • dobaranan says:

      Jeśli uważasz, że ktokolwiek postawił tam rondo tymczasowe, to chyba czas ponownie skonsultować z lekarzem tę chorobę o podłożu politycznym. Ewidentnie się pogarsza. Zresztą pewnie jesteś wielkim miłośnikiem partii, która „słynie” z rzetelnego przedstawiania rzeczywistości i zaraz też przeczytam, że estakady nie zrobił, bo to zbyt katolicki pomysł był. :)
      Obaj prezydenci majaczyli o estakadach, ale skończyło się jak zwykle – na wizualizacji.

  6. Adam says:

    Głównym problemem tego „ronda” jest zła organizacja. Wystarczy z głową ustawić świata. Skręcając z któregokolwiek kierunku w ledwo mamy dwa sygnalizatory, wystarczy żeby ten drugi zmieniał się wraz z pierwszym na zielone, żeby faktycznie można było opuści rondo. Aktualnie kilka aut wjeżdża na rondo i czeka na czerwonym, niestety powoduje to również kolizje bo nie każdy prowadzi z głowicą.

  7. Marcin says:

    Mało tam stłuczek wypadkow to jeszcze to tam powinien cały czas stać radiowóz policyjny może było by bezpieczniej bo inaczej jest wolna amerykanka

  8. Obywatel z Plocka says:

    Wielkie hallo…na poczatku byly 2 lewoskrety tylko jakus osiol jeden zlikwidowal….teraz radna Ogrodnik proponuje to co zlikwidowal jakis debil. Szkoda slow.

    • patoland says:

      …bo skręcający blokowali jadących prosto. Co ci po drugim lewoskręcie? Obecnie możesz ustawiać się na każdym z trzech pasów ronda, przy dwóch pasach do skrętu już łatwo o przyblokowanie. Jak zwykle najwięcej osłów i debilów widzi ten, co w sobie takiego nie potrafi dostrzec. Już to, jak okoliczni kierowcy ogarniają skręt w lewo z 2pasów na 3 dobitnie pokazuje skrzyżowanie przy Auchan. Jak dobrze, że 99% to ruch lokalny i ma podobne pojęcie do jazdy…

  9. Arti says:

    A dzisiaj znów wymusili pierwszeństwo Ci co jechali z miasta i skręcali w prawo na most na zielonej strzałce . Ja jechałem od budmatu na nowy most prawym pasem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

Przeczytaj

Reklama

REKLAMA
  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU