poniedziałek, 25 Styczeń, 2021
  • Reklama na portalu i w gazecie
  • Kontakt z redakcją
  • Polityka Prywatności
PetroNews
  • Start
  • Płock
    • Bezpieczeństwo
    • Polityka i Politycy
    • Sport
    • Informacje
    • Rozrywka i Wydarzenia
    • Tylko u Nas
  • Powiat
  • Dyskusje
  • Gazety
  • Kontakt
  • Reklama
  • Więcej
    • Ogłoszenia
    • SocialMedia
No Result
View All Result
PetroNews
REKLAMA
Home Informacje Biznes i Gospodarka

115 mln zł kary dla Biedronki. Miejski Rzecznik Konsumentów ostrzega

przez Agnieszka Stachurska
14 sierpnia 2020
948
SHARES
Podziel się na FacebookuUdostępnij na Twitterze
REKLAMA

115 mln zł kary pieniężnej nałożył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie na spółkę Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci sklepów Biedronka. Przyczyną tak wysokiej kary były powtarzające się rozbieżności pomiędzy ceną na półce i ceną przy kasie lub brakiem informacji o cenie przy produktach.

Na sklepy Biedronka zgłaszano do rzecznika konsumentów wiele skarg, które były podstawą wszczęcia kontroli UOKiK w sieci sklepów. Przeprowadzone kontrole potwierdziły skalę niewłaściwego informowania o cenach w sklepach sieci Biedronka.

– Z ustaleń wynika, że praktyka trwała co najmniej od 2016 r. Dopiero wszczęcie postępowania pod koniec ubiegłego roku przyczyniło się do podjęcia przez właścicieli Biedronki działań, których celem ma być rozwiązanie stwierdzonych nieprawidłowości – informuje Izabela Prądzyńska, Miejski Rzecznik Konsumentów w Płocku, która apeluje do wszystkich konsumentów, aby zwracali uwagę na to, czy cena na półce i na paragonie zgadza się i ewentualnie zgłaszali nieprawidłowości obsłudze sklepów.



Konsumenci muszą znać swoje prawa i wiedzieć, że:

  • w przypadku różnicy w cenie na półce i w kasie konsument ma prawo do żądania sprzedaży towaru po cenie dla niego najkorzystniejszej zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług. Gdy różnicę zauważy dopiero na paragonie, można domagać się zwrotu nadpłaconej kwoty. W takiej sytuacji dobrze jest mieć dowody, np. zdjęcie wywieszki na sklepowej półce i paragon.
  • ceny powinny być umieszczone na towarze lub w jego pobliżu, np. na wywieszce na półce. Sprzedawca musi informować o nich w jednoznaczny sposób i w widocznym miejscu. Jeśli podaje je tylko ustnie albo nie podaje ich wcale, to łamie prawo.

Jeśli macie pytania w tym zakresie lub stwierdzicie podobną nieprawidłowość, możecie uzyskać poradę z zakresu reklamacji towarów i usług w Biurze Miejskiego Rzecznika Konsumentów, który ma siedzibę w Urzędzie Miasta Płocka, al. Piłsudskiego 6, II piętro, tel. 24 367 – 15 – 81.

Share515Tweet180
REKLAMA

PowiązaneArtykuły

W Płocku otwierają się restauracje, w pobliżu dyskoteka. Czy stracą dofinansowanie?
Biznes i Gospodarka

W Płocku otwierają się restauracje, w pobliżu dyskoteka. Czy stracą dofinansowanie?

20 stycznia 2021
Zakaz jazdy przez most dla rolników i rozładowane akumulatory. Bizony płockiej fabryki 45 lat temu [UNIKALNY FILM]
Biznes i Gospodarka

Zakaz jazdy przez most dla rolników i rozładowane akumulatory. Bizony płockiej fabryki 45 lat temu [UNIKALNY FILM]

8 stycznia 2021
Kiedy najlepiej wziąć urlop w 2021 roku?
Biznes i Gospodarka

Kiedy najlepiej wziąć urlop w 2021 roku?

2 stycznia 2021
Płocczanie, pomimo deszczu, licznie świętowali Dzień Latawca [ZDJĘCIA]
Biznes i Gospodarka

Nowa stacja paliw w Płocku. Specjalnie dla pilotów

21 grudnia 2020
Pokaż Więcej

Komentarze 10

  1. zorba666 says:
    5 miesięcy temu

    nadal oszukują na cenach

    Odpowiedz
  2. Jula says:
    5 miesięcy temu

    Nie ma takiej ilosci sprzedawców , żeby zawsze towar był na swoim miejscu- 1 klient i jeden pracownik sklepu – może dałoby się ogarnąć…odkładajcie towar na miejsce- to nie bedzie problemu, poza tym – mozna sprawdzić przed zakupem

    Odpowiedz
  3. Kklientka says:
    5 miesięcy temu

    Ten kto nie pracowal w sklepie to niema zielonego pojecia o pracy wiec niech komentarze odnosnie pracownikow i pracy zostawi bo klien narobi balaganu przy wybieraniu towaru bo uwaza ze jest wielkim klientem za 1 zl a pracownik po takim matole musi posprzotac a nie uaktualniać ceny

    Odpowiedz
    • Byly klient says:
      5 miesięcy temu

      Dzieki klientom _matolom macie premie od obrotow a klient „matol” ma prawo do intormacji o rzeczywistej cenie przy produkcie.. Po kilku „pomylkach” na korzysc sklepu kasjerki biedry w wyszogrodzie sprawdzam w kazdym sklepie paragon zaraz po jego otrzymaniu

      Odpowiedz
  4. Gość says:
    5 miesięcy temu

    Jak komuś się nie podoba to nie musi kupować tam także współczuję ludziom którzy mają taki problem. Nie pasuje nie kupuj a sklep może robić co chce także pozdrawiam i taką kara to jest drobnostka dla takiej firmy

    Odpowiedz
    • Sylwester says:
      5 miesięcy temu

      Co Ty za bzdury opowiadasz. Jest prawo i sklep ma go przestrzegac, a nie nie podoba Ci sie to nie kupuj, bo sklep moze lamac prawo. Co za logika, a raczej jej brak.

      Odpowiedz
  5. piotr says:
    5 miesięcy temu

    w biedronce nic się nie zmieniło nadal mają inne ceny na półce a inna przy kasie wiec nie robie tam zakupów nie warto obsługa przez ekspedientki są chamskie do klijęta nie ma informacji o towarze biedronka nie dba o klijentów

    Odpowiedz
    • Anonim says:
      5 miesięcy temu

      ja jakos nie mam problemu a robię zakupy często w biedrze ale jak sie jest leniem i nie chce sie sprawdzic ceny to tak jest . Wiadomo towaru jest tyle ludzi w sklepach maja mało i wez to ogarnij dlatego jak sam sie nie zainteresuje to sie dziw potem

      Odpowiedz
      • fds says:
        5 miesięcy temu

        to chyba raczej powinni zatrudnić tyle osób, aby przy produktach były ceny, a nie oszczędzać na pracownikach i udawać najtańszych

    • Jason says:
      5 miesięcy temu

      Przede wszystkim poprawnie piszemy – klientów. Omijać Biedronkę, bo obsługa sklepu jest chamska? Nawet gdyby to była prawda, to i tak robiłbym tam zakupy, ze względu na niskie ceny, a wobec takiej obsługi byłbym tak samo chamski. Tak naprawdę, to zdarzy się ktoś chamski z obsługi, tak jak i wśród klientów ma to miejsce, ale nie można wszystkich wrzucać do jednego worka. Znam wiele Pań, które potrafią być miłe dla klientów. Mi też dosyć często się coś nie zgadza w cenie – czasem z winy obsługi sklepu, a czasem z własnej, jak np. ostatnio zapomniałem dać do zeskanowania kartę Biedronki, a potem płacąc za towar, dziwię się, że nie wchodzi mi cena promocyjna. W większości przypadków, są to jednak błahostki, które da się wyjaśnić, bez obrażania się.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

Reklama

Przeczytaj

Na Podolszycach powstał nietypowy budynek. Do czego służy?
Bezpieczeństwo

Na Podolszycach powstał nietypowy budynek. Do czego służy?

24 stycznia 2021
Zaginął rok temu. „Kochany Tatusiu! Jesteś dla mnie najważniejszy, wróć do mnie…”
Bezpieczeństwo

Zaginął rok temu. „Kochany Tatusiu! Jesteś dla mnie najważniejszy, wróć do mnie…”

24 stycznia 2021
Branża fitness chce się otwierać. Bez względu na decyzje rządu
Biznes i Gospodarka

Branża fitness chce się otwierać. Bez względu na decyzje rządu

23 stycznia 2021
Duży pożar w powiecie płockim. Seniorka straciła dom [ZDJĘCIA]
Bezpieczeństwo

Seniorka w pożarze straciła dom i cały dobytek. Pomożecie?

23 stycznia 2021
Czy kierowcy potrafią zmieniać pas ruchu? [FILM]
Bezpieczeństwo

Czy kierowcy potrafią zmieniać pas ruchu? [FILM]

22 stycznia 2021
Duży pożar w powiecie płockim. Seniorka straciła dom [ZDJĘCIA]
Bezpieczeństwo

Duży pożar w powiecie płockim. Seniorka straciła dom [ZDJĘCIA]

22 stycznia 2021
W Płocku otwierają się restauracje, w pobliżu dyskoteka. Czy stracą dofinansowanie?
Biznes i Gospodarka

W Płocku otwierają się restauracje, w pobliżu dyskoteka. Czy stracą dofinansowanie?

20 stycznia 2021
Nagroda za informacje o zaginionym mężczyźnie. Trop urywa się na trasie do Płocka
Bezpieczeństwo

Tajemnicze zaginięcie 31-latka w programie Polsatu. Są trzy teorie

7 maja 2020
Pokaż Więcej
REKLAMA
  • Start
  • Płock
  • Powiat
  • Dyskusje
  • Gazety
  • Kontakt
  • Reklama
  • Więcej

© 2018 Sentra Media - Nasza Polityka Prywatności.

No Result
View All Result
  • Strona Główna
  • Bezpieczeństwo
  • Polityka i Politycy
  • Rozrywka i Wydarzenia
  • Sport
  • Tylko u Nas
  • Warto przeczytać!
  • Reklama w mediach
  • Kontakt

© 2018 Sentra Media - Nasza Polityka Prywatności.

  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU
  • Nasza strona używa plików cookies. Zaakceptuj przez kliknięcie lub przewiń stronę. Akceptuje