REKLAMA

REKLAMA

115 mln zł kary dla Biedronki. Miejski Rzecznik Konsumentów ostrzega

REKLAMA

115 mln zł kary pieniężnej nałożył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie na spółkę Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci sklepów Biedronka. Przyczyną tak wysokiej kary były powtarzające się rozbieżności pomiędzy ceną na półce i ceną przy kasie lub brakiem informacji o cenie przy produktach.

Na sklepy Biedronka zgłaszano do rzecznika konsumentów wiele skarg, które były podstawą wszczęcia kontroli UOKiK w sieci sklepów. Przeprowadzone kontrole potwierdziły skalę niewłaściwego informowania o cenach w sklepach sieci Biedronka.

Przeczytajrównież

– Z ustaleń wynika, że praktyka trwała co najmniej od 2016 r. Dopiero wszczęcie postępowania pod koniec ubiegłego roku przyczyniło się do podjęcia przez właścicieli Biedronki działań, których celem ma być rozwiązanie stwierdzonych nieprawidłowości – informuje Izabela Prądzyńska, Miejski Rzecznik Konsumentów w Płocku, która apeluje do wszystkich konsumentów, aby zwracali uwagę na to, czy cena na półce i na paragonie zgadza się i ewentualnie zgłaszali nieprawidłowości obsłudze sklepów.




Konsumenci muszą znać swoje prawa i wiedzieć, że:

Reklama. Przewiń aby czytać dalej.
  • w przypadku różnicy w cenie na półce i w kasie konsument ma prawo do żądania sprzedaży towaru po cenie dla niego najkorzystniejszej zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług. Gdy różnicę zauważy dopiero na paragonie, można domagać się zwrotu nadpłaconej kwoty. W takiej sytuacji dobrze jest mieć dowody, np. zdjęcie wywieszki na sklepowej półce i paragon.
  • ceny powinny być umieszczone na towarze lub w jego pobliżu, np. na wywieszce na półce. Sprzedawca musi informować o nich w jednoznaczny sposób i w widocznym miejscu. Jeśli podaje je tylko ustnie albo nie podaje ich wcale, to łamie prawo.

Jeśli macie pytania w tym zakresie lub stwierdzicie podobną nieprawidłowość, możecie uzyskać poradę z zakresu reklamacji towarów i usług w Biurze Miejskiego Rzecznika Konsumentów, który ma siedzibę w Urzędzie Miasta Płocka, al. Piłsudskiego 6, II piętro, tel. 24 367 – 15 – 81.

REKLAMA

Inni czytali również

Kolejny

Komentarze 10

  1. zorba666 says:

    nadal oszukują na cenach

  2. Jula says:

    Nie ma takiej ilosci sprzedawców , żeby zawsze towar był na swoim miejscu- 1 klient i jeden pracownik sklepu – może dałoby się ogarnąć…odkładajcie towar na miejsce- to nie bedzie problemu, poza tym – mozna sprawdzić przed zakupem

  3. Kklientka says:

    Ten kto nie pracowal w sklepie to niema zielonego pojecia o pracy wiec niech komentarze odnosnie pracownikow i pracy zostawi bo klien narobi balaganu przy wybieraniu towaru bo uwaza ze jest wielkim klientem za 1 zl a pracownik po takim matole musi posprzotac a nie uaktualniać ceny

    • Byly klient says:

      Dzieki klientom _matolom macie premie od obrotow a klient „matol” ma prawo do intormacji o rzeczywistej cenie przy produkcie.. Po kilku „pomylkach” na korzysc sklepu kasjerki biedry w wyszogrodzie sprawdzam w kazdym sklepie paragon zaraz po jego otrzymaniu

  4. Gość says:

    Jak komuś się nie podoba to nie musi kupować tam także współczuję ludziom którzy mają taki problem. Nie pasuje nie kupuj a sklep może robić co chce także pozdrawiam i taką kara to jest drobnostka dla takiej firmy

    • Sylwester says:

      Co Ty za bzdury opowiadasz. Jest prawo i sklep ma go przestrzegac, a nie nie podoba Ci sie to nie kupuj, bo sklep moze lamac prawo. Co za logika, a raczej jej brak.

  5. piotr says:

    w biedronce nic się nie zmieniło nadal mają inne ceny na półce a inna przy kasie wiec nie robie tam zakupów nie warto obsługa przez ekspedientki są chamskie do klijęta nie ma informacji o towarze biedronka nie dba o klijentów

    • Anonim says:

      ja jakos nie mam problemu a robię zakupy często w biedrze ale jak sie jest leniem i nie chce sie sprawdzic ceny to tak jest . Wiadomo towaru jest tyle ludzi w sklepach maja mało i wez to ogarnij dlatego jak sam sie nie zainteresuje to sie dziw potem

    • fds says:

      to chyba raczej powinni zatrudnić tyle osób, aby przy produktach były ceny, a nie oszczędzać na pracownikach i udawać najtańszych

    • Jason says:

      Przede wszystkim poprawnie piszemy – klientów. Omijać Biedronkę, bo obsługa sklepu jest chamska? Nawet gdyby to była prawda, to i tak robiłbym tam zakupy, ze względu na niskie ceny, a wobec takiej obsługi byłbym tak samo chamski. Tak naprawdę, to zdarzy się ktoś chamski z obsługi, tak jak i wśród klientów ma to miejsce, ale nie można wszystkich wrzucać do jednego worka. Znam wiele Pań, które potrafią być miłe dla klientów. Mi też dosyć często się coś nie zgadza w cenie – czasem z winy obsługi sklepu, a czasem z własnej, jak np. ostatnio zapomniałem dać do zeskanowania kartę Biedronki, a potem płacąc za towar, dziwię się, że nie wchodzi mi cena promocyjna. W większości przypadków, są to jednak błahostki, które da się wyjaśnić, bez obrażania się.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

REKLAMA
  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU