Jak informowaliśmy, Komunikacja Miejska w Płocku ogłosiła zmiany w ilości i częstotliwości poszczególnych linii oraz kursów. Wiadomo już, od kiedy nowy rozkład jazdy wejdzie w życie.
Komunikacja Miejska w Płocku przekazała, iż nowe rozkłady jazdy, uwzględniające dość szerokie zmiany, zostaną opublikowane 23 marca br. na stronie internetowej miejskiej spółki, a zaczną obowiązywać tydzień później, czyli od 1 kwietnia br. Od 23 marca spółka planuje również uruchomienie specjalnej infolinii i formularza kontaktowego (podobnie jak podczas konsultacji), aby pasażer mógł uzyskać szczegółowe informacje na temat nowych rozkładów jazdy.
Jakie zmiany?
Zgodnie z informacją KM, zmiany obejmą m.in.:
- zwiększenie częstotliwości na priorytetowych trasach: 3, 19 i 22 w dni powszednie co 15 min i w soboty co 20 min. a na liniach podstawowych: 7 i 14 w dni powszednie co 30 minut
- zachowanie bez większych zmian dzisiejszych tras linii 3, 7, 14, 18, 19, 22 i 24;
- wydłużenie części kursów linii 7 z Kostrogaju do cmentarza komunalnego przy ul. Bielskiej;
- kursy do cmentarza co 60 min,
- utworzenie (nieistniejącego od 2012 r.) postulowanego przez mieszkańców połączenia bezpośredniego z ulicy Tysiąclecia na cmentarz komunalny,
- wydłużenie trasy linii 14 przez ul. Czwartaków i al. Jana Pawła II do pętli Podolszyce;
- zmianę trasy linii 20 – zmiany obejmą również trasę linii 20 przez ul. Łukasiewicza i Al. Kobylińskiego zamiast ulicami Tysiąclecia i Bielską. Autobusy linii 20 kursować będą z Podolszyc al. Jana Pawła II, ul. Czwartaków i al. Armii Krajowej, a następnie ulicami: Żyzną – Boryszewską – Otolińską – Banacha – Lachmana – Chopina – Dworcowa – al. Kilińskiego – Sienkiewicza /z powrotem: Kwiatka – Kolegialna/ – Bielska – Al. Kobylińskiego – Łukasiewicza – Miodowa – Mościckiego – Dobrzyńska – SKARPA (wybrane kursy: Gałczyńskiego – Batalionów Chłopskich – Narodowych Sił Zbrojnych – Przemysłowa – Kostrogaj). W godzinach szczytu wybrane kursy wydłużone będą z os. Skarpa do pętli Kostrogaj – dzisiejszą trasą linii 4 i 24 – w celu zapewnienia na tej trasie półgodzinnej częstotliwości kursowania w godzinach dojazdów do zakładów znajdujących się przy ulicy i pętli Kostrogaj;
- połączenie ul. Tysiąclecia z dworcem kolejowym zapewni nowa linia 25, na krótszej trasie.
- na odcinku od os. Skarpa do ul. Lachmana autobusy linii 20 i 26 kursować będą ze wspólną częstotliwością co 30 minut,
- skrócenie wybranych kursów linii 2 – w pierwotnych założeniach trasa została skrócona do odcinka Winiary – Tokary, czyli bez obsługi dalszego odcinka przez most Solidarności na Podolszyce. W odpowiedzi na zgłoszone sugestie, wybrane kursy w dni powszednie i soboty zostaną wydłużone. Bezpośrednie autobusy z Radziwia przez Tokary na Podolszyce w dni powszednie będą wykonywały sześć kursów, a w soboty trzy;
- wydłużenie trasy linii 4 – z ul. Sienkiewicza jednokierunkowo ulicami Nowowiejskiego i Łukasiewicza, następnie Al. Kobylińskiego i ulicą Bielską z powrotem do Kwiatka;
- likwidacja linii 0, 10, 15 i A i zastąpienie ich innymi liniami;
- połączenie z dworca kolejowego do al. Kilińskiego i ul. Sienkiewicza (oraz z ul. Kwiatka i Kolegialnej na dworzec) w dalszym ciągu zapewniać będą autobusy linii 20 oraz dodatkowo – także linii 26,
- połączenie dworca z ulicą Tysiąclecia zapewnią autobusy linii 20 na nowej trasie,
- nowa trasa linii 20 znacznie poprawi standard obsługi ulic Otolińskiej, Boryszewskiej i Żyznej w miejsce zlikwidowanej linii 15,
- bezpośrednie połączenie linią pospieszną z Podolszyc do Orlenu nadal zapewniać będzie linia B na dzisiejszej trasie północną obwodnicą miasta, ponadto trasa linii A w całości pokrywa się z trasą linii 35,
- przekształcenie linii 105 w nową linię 25, która będzie kursowała trasą: Dworzec kolejowy – Mickiewicza – Obrońców Westerplatte – Jachowicza – Bielska – Tysiąclecia – Miodowa – Mościckiego – Dobrzyńska – Traktowa (wybrane kursy: Szpitalna – Maszewo nad Wisłą – Brwilno, Antoniówka). Ma to zapewnić bezpośrednie połączenie ul. Mickiewicza z ulicami Tysiąclecia i Miodową, które dotychczas zapewniały linie 0 i 10. Dzięki uruchomieniu nowej linii 25 zwiększy się także liczba kursów ulicą Traktową. Autobusy kursować będą we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością co godzinę, w dodatku zapewnią bezpośrednie połączenie ul. Traktowej z ulicą Tysiąclecia, o co również wnioskowali mieszkańcy;
- likwidacja kursów o najsłabszym wykorzystaniu przez pasażerów na liniach 31, 32, 33, 35;
- wycofanie kursów linii 35 i 37 z Borowiczek i Imielnicy (skrócenie do Podolszyc).
zmiany zmiany zmiany a wybory niedlugo