Zamiast w urzędzie, zapłać on-line!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Urząd Miasta Płocka udostępnia swoim klientom możliwość płacenia online za wiele czynności administracyjnych. Wśród nich znajdą się m.in. zarejestrowanie pojazdu, wydanie prawa jazdy, odpisy aktów stanu cywilnego, sprawy budowlane, a także opłaty skarbowe, tj. opłata za pełnomocnictwo, wydanie zaświadczenia czy decyzji.

Od 1 września opłaty za sprawy załatwiane w płockim magistracie będziemy mogli wnieść też przez Internet. Urząd Miasta Płocka udostępnia swoim klientom możliwość płacenia online za wiele czynności administracyjnych. Wśród nich znajdą się m.in. zarejestrowanie pojazdu, wydanie prawa jazdy, odpisy aktów stanu cywilnego, sprawy budowlane, a także opłaty skarbowe tj. opłata za pełnomocnictwo, wydanie zaświadczenia czy decyzji.

Nowa usługa skierowana jest do mieszkańców, którzy cenią sobie wygodę, szybkość, a także bezpieczeństwo przekazywanych środków pieniężnych. Procedura płatności online jest prosta i bardzo zbliżona do mechanizmu znanego ze sklepów internetowych. Wystarczy wejść na stronę oplaty.plock.eu i wybrać rodzaj sprawy, za którą chcemy zapłacić.

System automatycznie poda odpowiednią kwotę opłaty, a naszym zadaniem będzie tylko uzupełnienie swoich danych identyfikacyjnych i wybranie sposobu płatności. Możemy wybrać płatność za pomocą linku tzw. Pay-by-link (np. mTransfer, Pekao24, Przelew24 czy płacę z iPKO), szybki przelew albo płatność kartą płatniczą (VISA, VISA Electron, MasterCard i Maestro). Po zakończeniu transakcji na podany przez nas adres poczty elektronicznej otrzymamy wiadomość z potwierdzeniem płatności. To potwierdzenie powinniśmy wydrukować i przedstawić w Urzędzie podczas załatwiania sprawy. Za każdą płatność online pobierana jest prowizja w stałej wysokości 1 zł, niezależnie od wpłacanej kwoty. Prowizja trafia do operatora systemu i doliczana jest automatycznie do transakcji.

– Internetowy sposób wnoszenia opłat za czynności urzędowe działa już z powodzeniem w kilku miastach, m.in. Gdańsku, Słupsku, Sopocie. Ich doświadczenia potwierdzają, że zastosowane rozwiązanie jest korzystne zarówno dla mieszkańców, jak i dla urzędu. Informacja o dokonaniu płatności jest przekazywana do odbiorcy w czasie rzeczywistym – informuje ratusz.

Urząd miasta dodaje także, że klient oszczędza czas potrzebny na załatwienie sprawy w magistracie, a więcej urzędników może skupić się na bezpośredniej obsłudze mieszkańców. Usługa płatności online realizowana jest przez firmę Blue Media, która jest krajową instytucją płatniczą licencjonowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego oraz posiada zgodę NBP na prowadzenie działalności.

Podziel się:

Zostaw Komentarz

Ostatnie Informacje

Więcej Nowych Informacji