REKLAMA

REKLAMA

Współpraca przedsiębiorców przyniesie przełom w Płocku?

REKLAMA

Przeczytajrównież

W piątek odbyło się pierwsze Płockie Forum Biznesu. Była to okazja do dyskusji, wymiany poglądów, nawiązywania współpracy między przedsiębiorcami, jak i poznania bliżej instytucji takich, jak Urząd Skarbowy.

24 maja w Domu Technika odbyło się pierwsze Płockie Forum Biznesu. Inicjatywa Izby Gospodarczej Regionu Płockiego ma na celu stworzenie platformy do dialogu między przedsiębiorcami z regionu Płocka, Gostynina oraz Sierpca. Wydarzenie było też szansą, aby przekonać się co uczestnicy forum mają do zaoferowania.

Podczas forum nie tylko przedsiębiorcy mieli swoje stoiska – Izba Gospodarcza Regionu Płockiego zadbała, aby na imprezie pojawiły się najważniejsze dla działalności przedsiębiorców instytucje, jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Urząd Skarbowy czy Urząd Pracy.

Reklama. Przewiń aby czytać dalej.

– Jako Izba wspieramy przedsiębiorczość od wielu lat w różnych obszarach – mówił prezes Izby Gospodarczej Regionu Płockiego Krzysztof Izmajłowicz. – Jakiś czas temu doszedłem do wniosku, że temu, co się dzieje w naszym regionie, temu, co się dzieje w Płocku, jeśli chodzi o kwestie gospodarcze, należy się coś takiego, co mieli starożytni Rzymianie. Mieli oni takie cudowne miejsce, gdzie wymieniali wiedzę, kontaktowali się z sobą, rozmawiali, gdzie handlowali, mówię tutaj o Forum Romanum. Pomyślałem, że nadszedł taki czas, żeby w państwa ręce oddać projekt, który będzie swoistego rodzaju naszym regionalnym Forum Romanum. Dzisiaj w strefie eksperta możemy porozmawiać o problemach, zmieniających się przepisach, z instytucjami, które w jakiś sposób uczestniczą w prowadzeniu działalności gospodarczej. W strefie merytorycznej za chwilę zaczną się panele, gdzie będziemy rozmawiali o wielu różnych tematach związanych z przedsiębiorczością. Ciężko było dobrać te tematy, bo to naprawdę bardzo szerokie spektrum. Mam nadzieję, że właśnie w tej części będziecie państwo poznawali się, będziecie tak jak na Forum Romanum handlowali z sobą, będziecie rozmawiali – dodał Krzysztof Izmajłowicz.

Panele dyskusyjne

Zrównoważony rozwój

Pierwszy panel dyskusyjny „Rola biznesu w zrównoważonym rozwoju Regionu Płockiego” poprowadził Krzysztof Izmajłowicz, prezes IGRP. Uczestnicy panelu zwrócili uwagę między innymi na wspieranie wykorzystania alternatywnych źródeł energii i poszukiwanie dodatkowych źródeł finansowania inwestycji. Komunikacja oraz transport okazały się jednym z kluczowych aspektów dla rozwoju przedsiębiorczości w regionie.

Podatki i szkolenie pracowników a przedsiębiorczość

Dalsze panele dotyczyły: praw i obowiązków płatników VAT (panel poprowadził Karol Zywer, Naczelnik Urzędu Skarbowego w Płocku), wpływu kompetencji miękkich na efektywność biznesową i tego, jak szkolić pracowników (poprowadziła Dorota Mejri, trener biznesu) i znaczenia doradców podatkowych w działaniach biznesowych (poprowadziła Ewa Przygoda, doradca podatkowy).

Promocja działalności gospodarczej

Ostatni panel merytoryczny podczas Płockiego Forum Biznesu dotyczył promocji firm. Dyskusję poprowadziła Agnieszka Stachurska, redaktor naczelna PetroNews. O roli promocji w działalności przedsiębiorców rozmawiali: Waldemar Sochocki – właściciel płockiej drukarni z 30-letnim stażem, ks. Krzysztof Świerczyński – dyrektor regionalnego radia KRDP FM oraz Paweł Kłobukowski – wydawca lokalnej gazety e-wyszogród.

Uczestnicy panelu wyróżnili w dyskusji podstawowe problemy, jakie napotykają przedsiębiorcy przy próbach promocji swoich działalności. Jako pierwszy problem, który leży u podstaw zniechęcenia do inwestycji w reklamę, uznano jednogłośnie wybieranie niewłaściwych środków przekazu do realizacji zadania. Przedsiębiorcy niejednokrotnie wybierają te metody promocji (w tym również media), które nie docierają do tej grupy docelowej, do której ma trafiać reklamowany produkt.

Z wymienionym wyżej problemem powiązany jest drugi, czyli niedostosowanie sposobu reklamowania do planowanego celu reklamy. Uczestnicy panelu zwrócili uwagę, że często zgłaszają się do nich przedsiębiorcy, którzy chcą „dużą reklamę”.




W wyniku dyskusji panelowej jednak okazało się, iż „duża reklama” w wielu przypadkach nie jest skuteczna i lepszym rozwiązaniem jest zainwestowanie w mniejszą reklamę, jednak eksponowaną przez dłuższy czas. Koszty takiej reklamy mogą być podobne, a klient ma wielokrotnie okazję przypomnieć sobie o produkcie, który może potrzebować.

Ostatnią kluczową kwestią dla promocji biznesu była sprawa korzystania przez firmy z usług specjalistów od reklamy, którzy skutecznie poprowadziliby działania promocyjne danego podmiotu. Prelegenci zauważyli, że brakuje wśród małych i średnich firm dążenia do rozpowszechnienia wiedzy o swojej działalności.

Firmy, gdy wiedzie im się dobrze, nie czują potrzeby promocji, a gdy wiedzie im się źle to stwierdzają, że na promocję ich nie stać. W rezultacie brakuje utrwalenia danej marki w świadomości konsumentów i gdy klienci szukają danej usługi lub produktu wybierają inne, które częściej mogli zaobserwować.

Podczas panelu nie zabrakło dyskusji o współpracy przedsiębiorców z mediami na rzecz rozwiązywania problemów. Szczegółowo omówiono np. możliwości poszukiwania pracowników z pomocą mediów – z jakich mediów skorzystać i w jaki sposób, żeby osiągnąć najlepszy efekt.

Nowa era współpracy między przedsiębiorcami w regionie?

Wszystkie panele merytoryczne wzbudziły ożywioną dyskusję między uczestnikami, zaowocowało to wieloma ciekawymi przemyśleniami i pomysłami na udoskonalenie kolejnej edycji Płockiego Forum Gospodarczego. Dzięki tej inicjatywie jest szansa na przełom w życiu gospodarczym regionu.

Małe i średnie przedsiębiorstwa, wymieniając pomysły i zacieśniając sieć współpracy, mogą wzmocnić region gospodarczo, ale również lepiej odpowiadać na potrzeby społeczności lokalnej.  Dzięki spotkaniu przedsiębiorców z mediami, mieszkańcy regionu będą mogli dowiedzieć się z jakimi problemami boryka się lokalny biznes, jakie ma potrzeby i jakie osiągnięcia.

Zakończeniem Płockiego Forum Biznesu była uroczysta gala, podczas której wręczono podziękowania i nagrody płockim firmom oraz instytucjom.

Honorowy patronat nad wydarzeniem objęli: Marszałek Województwa Mazowieckiego, Prezydent Miasta Płocka, Starosta Płocki, Starosta Sierpecki, Starosta Gostyniński, Burmistrz Miasta Gostynina i Burmistrz Miasta Sierpc. Sponsorem strategicznym PFG był PKN ORLEN.

Patronem medialnym wydarzenia był PetroNews.

REKLAMA

Inni czytali również

Kolejny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

REKLAMA
  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU