Codziennie w naszym mieście Komunikacją Miejską podróżuje 58 tysięcy ludzi. Rodzi to wiele problemów, które KM stara się rozwiązać.
Często mawia się, że ludzie nie widzą nic poza czubkiem własnego nosa. Zapewne wiele przykładów egoizmu możemy obserwować podróżując tzw. „czerwoniakiem”. Komunikacja stara się zmniejszyć zjawisko samouwielbienia wśród pasażerów. Akcja o nazwie „Nie jedziesz sam” ma na celu zwrócić uwagę ludzi na osoby, które stoją obok nas, gdyż – jak mówi prezes KM Płock, Janusz Majchrzak – komfortowe podróżowanie autobusem to nie tylko wygodne fotele, klimatyzacja i nowoczesność, to także atmosfera jaka panuje w autobusie, a taką właśnie atmosferę tworzą ludzie. Płocki przewoźnik apeluje do ludzi, aby zwracali uwagę na miejsca specjalne, przeznaczone dla kobiet w ciąży czy z dziećmi, osób niepełnosprawnych lub na miejsca na wózek, aby te lokalizacje w autobusach były zawsze dostępne dla potrzebujących.
Od dziś w autobusach będą funkcjonowały miejsca specjalne oznaczone piktogramami. Obok wymienionych wyżej, swobodnie zasiąść będą mogły także osoby niewidome i poszkodowane w wypadkach (np. osoby ze złamanymi kończynami). Młode mamy, obecne na konferencji prasowej zorganizowanej przez Komunikację Miejską, bardzo chwaliły sobie pomysł wygospodarowania specjalnych miejsc także dla nich, bo, jak mówią, szczególnie w godzinach szczytu podróżowanie dla kobiety w ciąży czy osobie mającej ze sobą wózek dziecięcy jest wręcz niemożliwe.
KM świadomy jest także kwestii zachowania ludzi. Często z automatu złe postępowanie przypisujemy młodym ludziom, jednak, jak wyszło w trakcie rozmowy, to osoby starsze dopuszczają się czasami wręcz odrażających postępowań, łącznie z wyzwiskami i obrażaniem młodych pasażerów. Jak powiedziała pani, która często spotyka się z takim zachowaniem, przez komentarze ze strony seniorów zdarza się, że osoby rezygnują z podróży autobusem.
Akcja „Nie jedziesz sam” rozpoczęła się dziś i ma na celu stworzenie lepszej atmosfery w autobusach. Warto zauważyć, że Płock jest jedynym polskim miastem, w którym liczba pasażerów Komunikacji Miejskiej rośnie.