Jak informuje Naczelnik Urzędu Skarbowego w Płocku, w ramach ogólnokrajowej akcji „Weź paragon” na terenie Płocka i powiatu płockiego będą przeprowadzone intensywne kontrole w zakresie prawidłowości wydawania paragonów z kas fiskalnych. Akcja potrwa do 2 marca 2014 r.
– Celem akcji jest zarówno uświadamianie klientom jakie znaczenie ma każdorazowy odbiór paragonu, jak i spowodowanie, by wydawanie paragonów było powszechne, a podatki odprowadzane były w oparciu o rzetelnie ewidencjonowaną sprzedaż – mówi Maciej Imielski, Naczelnik Urzędu Skarbowego w Płocku. – Paragon daje możliwość dochodzenia swoich praw w przypadku reklamacji wadliwego zakupu, klienci dokładnie wiedzą ile i za co płacą, posiadany paragon ułatwia porównywanie cen u poszczególnych sprzedawców – argumentuje.
Organizatorzy akcji przekonują, że biorąc paragon, każda osoba przyczynia się do likwidacji „szarej strefy”, przez co wspiera uczciwie działających przedsiębiorców. Klient, żądając wydania paragonu, zmusza sprzedawcę do rzetelnej ewidencji obrotu. – Właściwe ewidencjonowanie sprzedaży zwiększa wpływy do budżetu, a tym samym nakłady na szkoły, szpitale i inne cele publiczne – tłumaczy Maciej Imielski.
Kontrolerzy Urzędu Skarbowego w Płocku będą pojawiali się zarówno w sklepach, punktach gastronomicznych, autokarach i busach, jak i na bazarach czy targowiskach. Sprawdzać będą przede wszystkim, czy sprzedaż ewidencjonowana jest na kasach oraz czy nabijana jest w prawidłowej wysokości.
Na nieuczciwych sprzedawców będą nakładane kary. Obecnie najniższa kwota mandatu wynosi 168 zł, a najwyższa aż 3 360 zł.
A w najbliższym czasie media zajmą się płocką skarbówką, czy rzeczywiście są tak rzetelną instytucją.
Płockim mediom brak odwagi by zająć się tą instytucją panie Macieju.