Żabka i Freshmarket poszerzają swoje usługi. Już od połowy listopada w prawie 450 sklepach będzie można odebrać przesyłki kurierskie, nadane za pośrednictwem Poczty Polskiej. Jak zapowiadają firmy, ta oferta będzie sukcesywnie rozwijana w ponad 4,7 tys. sklepach w całej Polsce.
Poczta Polska ma największą w Polsce sieć tzw. „click & collect”. Swoją sieć, czyli stacje PKN ORLEN, kioski i saloniki RUCH oraz własne placówki, teraz powiększa o sklepy Żabka i Freshmarket. Spowoduje to, że paczkę będzie można odebrać we wszystkich miastach w całym kraju w jednym z ponad 11 tys. punktów odbioru. Średnio więc do najbliższego punktu będzie można dotrzeć w zaledwie kilka minut. Co istotne, klienci sami zdecydują gdzie i o której godzinie odbiorą paczkę. Ta usługa będzie tańsza od tej doręczanej do domu.
– Przyjęta w tym roku strategia rozwoju Poczty Polskiej, zakłada w ciągu pięciu lat podwojenie przychodów z obszaru kuriersko-paczkowego. Prognozujemy wzrost naszych usług kurierskich na poziomie 15-20 proc. wobec 10-proc. zwyżek prognozowanych dla rodzimego rynku. Dzięki współpracy z liderem sektora convenience – sieciami sklepów Żabka i Freshmarket – zyskujemy na rynku przeszło 4700 punktów odbioru w atrakcyjnych dla Klientów lokalizacjach, otwartych od 6 do 23. – mówił Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.
Rok 2016 był pierwszym w historii, w którym segment przesyłek kurierskich osiągnął największy udział w ogólnej wartości rynku usług pocztowych – według „Raportu o stanie rynku pocztowego w 2016 roku” (UKE 2016). Wynika to m.in. z dynamicznego rozwoju sektora e-commerce oraz silnej konkurencji ze strony operatorów pocztowych.
– Preferencje zakupowe Polaków zmieniają się. Nikogo nie dziwi już możliwość opłaty rachunków w sklepie czy doładowanie telefonu. Nasi Klienci są zapracowani i zabiegani, często nie są w stanie odebrać paczki do godz. 20 i oczekują rozwiązań, które ułatwią im codzienne życie. Możliwość odbioru paczek realizowanych przez Pocztę Polską w naszych sieciach, to olbrzymie ułatwienie dla naszych Klientów, wpisujące się w ideę formatu sklepu convenience – mówi Przemysław Tomaszewski, Dyrektor ds. Rozwoju Usług w spółce Żabka Polska.
Jak to działa?
Dokonując zakupu w internecie i wybierając formę dostawy „Poczta Polska – Odbiór w Punkcie”, otrzymujemy możliwość odbioru przesyłki z wybranego sklepu Żabka lub Freshmarket. Gdy przesyłka trafi do wybranego przez kupującego sklepu, otrzyma powiadomienie SMS-em z: numerem paczki oraz adresem i kodem odbioru. Przesyłkę będzie można odebrać w godzinach otwarcia sklepów Żabka i Freshmarket – od 6 do 23.
Z najnowszych danych Poczty Polskiej wynika, że największym zainteresowaniem klientów cieszy się możliwość odebrania paczki w placówkach pocztowych. Coraz większą popularność zyskuje jednak możliwość odebrania paczki w sieci stacji paliw Orlen, które w większości czynne są całą dobę, czy też w sieci kiosków/saloników RUCH, z których 98 proc. jest czynnych w soboty, a blisko 19 proc. również w niedziele.
listonoszom listów się nie chce zostawiać, to teraz nawet opłaconych przesyłek nie doniosą a pod żabkę podjadą, żenada, poczta polska to instytucja, której już dawno nie powinno być