REKLAMA

Tańsze wejściówki na płockie festiwale? Prezydent obiecał, ale…

REKLAMA

Podczas ostatniej kampanii wyborczej, wszyscy kandydaci na prezydenta Płocka opowiedzieli się za tańszymi biletami dla płocczan na festiwale, do których dopłaca miasto. Tylko jeden z nich – obecny prezydent Andrzej Nowakowski – mógł tej obietnicy dotrzymać. Umowy jednak zostały podpisane, ceny są ustalone, a zniżek… nie ma.

Aquapark, basen przy Kobylińskiego, jar Brzeźnicy, parkingi wielopoziomowe, tor wyścigowy czy centrum nauki – to tylko część zamierzeń obecnego prezydenta, na których realizację jeszcze czekamy. My jednak skupiliśmy się na najprostszej – wydawałoby się – do spełnienia zapowiedzi z ostatniej kampanii wyborczej.

Podczas debaty organizowanej przez lokalne media, padło pytanie: Czy w umowie z organizatorami festiwali, do których miasto dopłaca, zabezpieczy pan/pani tańsze wejściówki dla płocczan? Na „tak” byli wszyscy kandydaci na urząd prezydenta Płocka. Ale tylko jeden z nich, wybrany na to stanowisko Andrzej Nowakowski, mógł tej obietnicy dotrzymać.

A sprawa jest ważna dla płocczan, którzy – choć zauważają zalety festiwali – nie tylko ponoszą koszty pośrednie z nimi związane (wszak dopłaty do tych wydarzeń finansowane są z budżetu Płocka), ale i bezpośrednie, jak ogrodzony teren nad Wisłą w sezonie letnim, hałas w okolicy Starówki czy śmieci pozostawione przez rzesze festiwalowiczów. Byłoby więc miłym akcentem, gdyby na festiwale mogli wejść płacąc mniej, niż np. 270 czy nawet 400 zł za karnet na Audioriver (cena zależy od terminu zakupu).

W związku z tą pozytywną dla mieszkańców deklaracją prezydenta Płocka, poprosiliśmy o informację czy złożono już propozycję tańszych biletów dla płocczan na festiwale, do których dopłaca miasto (np. Audioriver, Polish Hip Hop Festival, Disco nad Wisłą)? Jeśli tak, o ile tańsze będą bilety na poszczególne wydarzenia lub za jaką kwotę będą mogli kupić je płocczanie? Jeśli nie – czy takie rozmowy będą podjęte?

Nie otrzymaliśmy konkretnej odpowiedzi, jak podczas wspomnianej debaty: „tak” lub „nie”. Urząd Miasta Płocka wymienia za to szereg powodów, dla których tańsze wejściówki dla płocczan są problematyczne, a z odpowiedzi wynika, że być może płocczanie kupią bilety taniej, tylko w przypadku jeśli… organizatorzy zdecydują się przystąpić do Karty Płocczanina. – To firmy samodzielnie zdecydują czy przystąpić do Karty i na jakich zasadach oferować zniżki – podkreśla zespół ds. współpracy z mediami płockiego ratusza.



Pomimo więc deklaracji w trakcie kampanii wyborczej, pomysł tańszych wejściówek nie będzie realizowany w zapisach umowy z organizatorami.

Urząd miasta uzasadnia to kilkoma argumentami, w tym kogo uznać za płocczanina – na podstawie meldunku, zamieszkania w Płocku czy płacenia tu podatków? Obawia się też w jaki sposób weryfikowane będą uprawnienia podczas zakupu np. poprzez serwisy internetowe, sklepy stacjonarne czy kasy przed wejściem na teren imprezy. Wymienia, że należałoby po zakupie biletu zaznaczać w systemie, że dana osoba już skorzystała z rabatu, żeby jedna osoba nie korzystała ze zniżki wielokrotnie.

Przed rozmową z organizatorami festiwali ratusz powstrzymuje również problem weryfikacji, czy osoba posiadająca bilet jest płocczaninem (w dowodach osobistych nie ma już wpisanego meldunku), ile biletów ma być dostępnych po obniżonej cenie (wszystkie bilety na dany festiwal, czy tylko określona pula), no i czy ta cena ma być sztywna i obowiązywać przez cały okres sprzedaży, czy też zmieniać się (a więc rosnąć) wraz ze zbliżaniem się terminu festiwalu.

I ostatnie pytanie: jak zostanie pokryta różnica w cenie biletu dla płocczanina i dla osoby spoza miasta; kto będzie musiał ponieść te koszty. – Organizator może wystąpić do Miasta o rekompensatę i z Budżetu Miasta trzeba będzie pokryć różnicę – obawiają się w ratuszu.

No cóż, kampania wyborcza już się skończyła. Szkoda, że odpowiedzialnie o tych problemach prezydent nie pomyślał zanim podniósł tabliczkę z napisem „TAK”, kiedy padło pytanie: Czy w umowie z organizatorami festiwali, do których miasto dopłaca, zabezpieczy pan tańsze wejściówki dla płocczan? Na dzisiaj bowiem płocczanie mają prawo czuć się po prostu oszukani.

REKLAMA

PowiązaneArtykuły

Komentarze 6

  1. Jotem says:

    Co może być gorszego od mężczyzny nie dotrzymującego słowa? Robienie z gęby cholewy jest totalnym brakiem szacunku w stosunku do drugiej osoby.

  2. reV says:

    Nie chcąc nikogo kłamcą nazywać, czekamy na obietnice Pani Kulpy: „Otrzymałam zapewnienie, że będzie to realizowane przy współpracy z PKN ORLEN. Będziemy działać wspólnie, po to, aby takie centrum powstało jak najszybciej w Płocku, żeby jak najszybciej pomóc osobom, które mają zdiagnozowaną chorobę nowotworową albo są wskazania do tego, np. uwarunkowane genetycznie. Postawimy przede wszystkim na profilaktykę i diagnostykę – zapewniała Wioletta Kulpa.”

    • Logik says:

      Kandydatka na prezydenta. Wybrałeś ją? Nie. Płocczanie nie chcieli ani jej ani centrum. Idąc dalej tym DEBILNYM krokiem poproś pana kandydata Iwaniaka z SLD z przed lat o uniwesytet. Zamierzenia może realizować TYLKO ZWYCIĘZCA. Np. ten co zwyciężył 9 lat temu bo Aquapark zbuduje ;)

  3. bolm says:

    pis w kampanii obiecywal 500 zl na kazde dziecko, a potem wprowadził prog dochodowy i część Rodzin dostaje tylko na drugie i kolejne, ale na pierwsze Pis nie daje. Mogl pomyslec zanim obiecal i przeliczył budżet?

    • Barron says:

      Co to, że ludzie dostają pieniądze na dzieci, ma wspólnego z wejściówkami na festiwale?
      Mam nie czuć się oszukany? Ludzie podejmują decyzje na podstawia obietnic. Ja np. głosowałem na Nowakowskiego bo obiecał Aquapark. Nie zrealizował, więc już w 2014 nie zagłosowałem. Potem w 2018 też nie, ale są osoby które lubią się bawić latem i co? Z ich pieniędzy się robi festiwale a zniżek zero. Skoro prezydent powiedział TAK przy „Czy w umowie z organizatorami festiwali, do których miasto dopłaca, zabezpieczy pan tańsze wejściówki dla płocczan?” to oczekuje realizacji albo chociaż przeprosin.

  4. nobody says:

    „oszust «mężczyzna świadomie wprowadzający kogoś w błąd» ”
    źródło: https://sjp.pwn.pl/sjp/oszust;2496851.html

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

Popularne Dyskusje

Reklama

Przeczytaj

REKLAMA
  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU