Strefa płatnego parkowania ma niewątpliwie wielu przeciwników. Jednym z większych przeciwników zasad, ustalonych w projekcie płatnych stref, są przedsiębiorcy, którzy prowadzący swoje interesy na terenie strefy. Uważają, że powinni zostać objęci preferencyjną stawką, tak jak w przypadku mieszkańców.
O ponowne przeanalizowanie tego problemu zwrócił się do władz radny Michał Twardy, który uznał, że mieszkańcy i przedsiębiorcy zostali potraktowani niesprawiedliwie.
– Zgadzam się z ideą powstania płatnej strefy parkowania, uważam, że jest to zasadne, jednakże proszę Pana Prezydenta o przeanalizowanie sytuacji osób zamieszkujących na terenie płatnej strefy parkowania oraz przedsiębiorców, prowadzących na tym terenie działalność gospodarczą. Uważam, że planowane opłaty w przypadku mieszkańców strefy za drugi i kolejny samochód są zbyt wysokie.[…] Również, nie można karać wysoką miesięczną opłatą przedsiębiorców za to, że na terenie strefy mają swoje biura czy lokale. Samochód jest dla przedsiębiorcy narzędziem pracy, podobnie jak telefon komórkowy czy komputer – napisał w swojej interpelacji Michał Twardy.
Odpowiedzi radnemu udzielił Jacek Terebus, zastępca prezydenta ds. rozwoju i inwestycji. Jak się okazuje, miasto nie zamierza się ugiąć – przedsiębiorcy poniosą takie same opłaty, jak inni płocczanie.
– Zgodnie z założeniami uchwały […] płatna strefa parkowania ma spowodować na terenie strefy rotację pojazdów. Proszę zaważyć, że według prowadzonej ewidencji, w obszarze strefy płatnego parkowania zarejestrowanych jest ponad 1500 podmiotów gospodarczych. Jest to liczba przekraczająca ilość przewidywanych płatnych miejsc parkingowych możliwych do utworzenia według nowej, projektowanej organizacji ruchu. Wprowadzając preferencyjne ceny wykupu abonamentu dla przedsiębiorców, zrównanego z abonamentem mieszkańca, zaburzymy w ten sposób rotację pojazdów samochodowych, co przedstawili również eksperci. […] Pojazdy dowożące towar do lokali użytkowych, zgodnie z zapisami uchwały, mają zapewniony czas bezpłatnego parkowania do 30 minut z przeznaczeniem go na rozładowanie towaru. Dodatkowo, osoby prowadzące działalność gospodarczą koszty opłat parkingowych mogą odliczyć od odprowadzanego podatku – argumentuje wiceprezydent.
Zwraca też uwagę, że strefą płatnego parkowania objęte zostaną wyłącznie drogi publiczne, a wiele lokali ma swoje podwórka. Podkreślał również, że opłaty ponoszone przez mieszkańców (30 zł rocznie za 1. i 150 zł miesięcznie za 2. samochód) należą do jednych z najniższych w kraju. Całą odpowiedź Jacka Terebusa możecie przeczytać tutaj.