W związku z przygotowywanym projektem obwodnicy Łącka, prowadzona jest obecnie akcja informacyjna na temat tej inwestycji. Można przesłać swoją opinię oraz zapoznać się z dotychczasowymi ustaleniami.
Trwa pierwsza akcja informacyjna, dotycząca budowy obwodnicy Łącka w ciągu drogi krajowej nr 60. Wykonawca projektu przedstawia podczas niej ogólne przebiegi projektowanej obwodnicy. Bardziej szczegółowe rozwiązania projektowe, które mają zawierać lokalizację jezdni dodatkowych oraz obsługę terenów przyległych, będą udostępnione w ramach drugiej akcji informacyjnej.
Obecnie nie jest znany jeszcze dokładny przebieg obwodnicy Łącka. Wskaże je dopiero wykonane Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe wraz z elementami koncepcji programowej oraz materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej. Przewiduje się, że nowa droga ominie istniejącą zabudowę prawdopodobnie po północno-zachodniej stronie obecnej DK60. Jednoznaczny przebieg trasy klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym) zostanie jednak określony w decyzji środowiskowej.
Jak informuje GDDKiA, podstawowym celem budowy obwodnicy Łącka jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 60 pomiędzy Płockiem a Kutnem.
– Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Łącku. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego odbywającego się wokół Warszawy. Droga stanowi bowiem alternatywny objazd aglomeracji stołecznej po północnej stronie pomiędzy drogą S8 a autostrada A1. Będzie również stanowić uzupełnienie zbudowanej obwodnicy Gostynina – wyjaśnia GDDKiA.
Dotychczas przygotowano dwa warianty i dwa podwarianty przebiegu trasy oraz jeden wariant alternatywny:
- Wariant I – „zielony”
- Wariant II – „niebieski”
- Podwariant A – „żółty”
- Podwariant B – „fioletowy”
- Wariant alternatywny – przebieg drogi krajowej nr 60 przez miejscowość Łąck zgodny z niezależnym opracowaniem pn.: „Rozbudowa drogi krajowej nr 60 na odcinku Gostynin-Płock”.
Jak wyjaśnia projektant, z uwagi na występujące uwarunkowania terenowe, warianty trasy prowadzone są po zachodniej i północnej stronie Łącka. Początek projektowanej obwodnicy założono po południowo-zachodniej stronie wsi Łąck, w rejonie istniejącego skrzyżowania z drogą gminną Stare Budy (ul. Długa) – Nowe Budy, jako włączenie w istniejący ciąg drogi krajowej nr 60. Koniec projektowanej obwodnicy założono w km ok. 59+200, po północno-wschodniej stronie miejscowości Łąck, na obszarze leśnym, włączając się w istniejący ciąg drogi krajowej nr 60.
W ramach inwestycji planuje się:
- budowę trasy głównej – obwodnicy,
- budowę skrzyżowań projektowanej trasy z innymi drogami publicznymi,
- przebudowę istniejącego układu dróg lokalnych w rejonie inwestycji wraz z zapewnieniem dostępu do drogi dla działek terenu przyległego,
- budowę wiaduktu drogowego – dla przekroczenia drogi powiatowej nr 2974W,
- budowę systemu odwodnienia m.in. rowów, kanalizacji deszczowej, zbiorników retencyjnych i in.,
- budowę urządzeń ochrony środowiska m.in ekranów, przejść dla zwierząt, nasadzenia zieleni,
- budowę infrastruktury dla potrzeb obiektów przy drodze krajowej, w tym: sieci energetyczne, sanitarne i in.,
- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury nad – i podziemnej,
- budowę oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Opinię na temat tej inwestycji można przesłać poprzez formularz, znajdujący się na stronie dk60-obwodnica-lacka.pl. Tam też znajdują się informacje nt. inwestycji. Jak zapewnia firma Arkas-Projekt, zajmująca się przygotowywaniem dokumentacji, przesłane w ramach akcji informacyjnej formularze opinii, imienne, podpisane (nie dotyczy formularzy wysyłanych przez stronę) i zawierające adres nieruchomości, której dotyczy opinia, zostaną przeanalizowane i uwzględnione w przypadkach uzasadnionych, tj. możliwych do zastosowania ze względów technicznych, prawnych, środowiskowych i finansowych.
To co się dzieje w gostynińsko-włoclawskim parku krajobrazowym to jest tragedia, masowa, rabunkowa wycinka, ten las to już jest sito, a wyrąb mam wrażenie wciąż przyspiesza, jednym w punktów są również okolice Łącka w stronę Sendenia, za torami w lewo, tragedia, serce się kraje na ten widok. Jak las może kiedyś odrośnie, choć nasadzenia nie nadążają za wycinką i co robione typowo pod kolejne cięcie, tak obwodnice, projektowane przez lasy, to bezpowrotna strata.
wybrac opcję gdzie wytnie sie najwiecej drzew po co nam one…:(
A ile drzew wytną pod tą niepotrzebną drogę. Zieloni protestować do wojewody
Km
Inwestycja potrzebna jak dziura w moście.
Potrzebna, bo Łąck się korkuje bardzo często. Zawsze to też lepsze połączenie z węzłem A1 pod Kutnem.
Często tędy jeżdżę i nie widziałem, żeby się specjalnie korkowało. Ruch spowalnia trochę ze względu na ograniczenie prędkości przy stadzie ogierów. Szkoda lasu na to, żeby przyspieszyć przejazd samochodu o te 2 czy 3 minuty.
Połączyć żółty z zielonym i będzie idealnie, prosto bez zawijania drogi.