REKLAMA

REKLAMA

Potrącenie rowerzystki w Płocku

REKLAMA

Przeczytajrównież

Wraz z cieplejszą aurą, na ulicach Płocka pojawiło się sporo rowerzystów. Wymaga to szczególnej uwagi ze strony wszystkich uczestników ruchu drogowego. Niestety, dość często dochodzi do kolizji lub wypadków.

Do zdarzenia drogowego z udziałem rowerzystki doszło w czwartek, 5 maja około godziny 19.55 w rejonie skrzyżowania ul. Chopina z ul. Lachmana.

– Kierująca hondą uderzyła w kierująca rowerem, która przejeżdżała przez przejazd dla rowerzystów. Na szczęście 19-latka nie odniosła poważnych obrażeń – informuje podkom. Marta Lewandowska, oficer prasowa płockiej policji.




Zdarzenie zostało zakwalifikowane jako kolizja. Kierująca samochodem osobowym została ukarana mandatem karnym w wysokości 1,5 tysiąca złotych.

Reklama. Przewiń aby czytać dalej.

REKLAMA

Inni czytali również

Kolejny

Komentarze 10

  1. ZAWODOWY KIEROWCA says:

    KAŻDY ZAWODOWY KIEROWCA POWINIEN MIEĆ PRAWO PRZEJECHAĆ JEDNEGO PIESZEGO LUB ROWERZYSTĘ W ŻYCIU.. BYDŁO CHODZI I JEŹDZI UWAŻAJĄC SIĘ ZA ŚWIĘTE KROWY.

  2. 😱 says:

    Kiedyś rowerzysta z dużą prędkością wjechał przed moim autem na przejście przy rondzie kolo ZOO. Jechal Kilińskiego i kierował się na stary most. Musiałam gwałtownie zahamować! Szczęście, że jechałam dość wolno, aby zareagować. A rowerzysta tylko śmiał się zadowolony z siebie.

    • co says:

      To powinno ci się zabrać prawo jazdy bo rowerzysta jechał tam po ścieżce rowerowej. Cieszył się, że go nie zabiłaś.

  3. Anonim says:

    Piesi powinni znać artykuł 14 „Prawa o ruchu drogowym” jak tabliczkę mnożenia. Zwłaszcza podpunkt 1 a) oraz 8!!!

    Art. 14. [Zakazy dotyczące pieszych]

    Zabrania się:
    1) wchodzenia na jezdnię:
    a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
    b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;
    2) przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;
    3) zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby podczas przechodzenia przez jezdnię lub torowisko;
    4) przebiegania przez jezdnię;
    5) chodzenia po torowisku;
    6) wchodzenia na torowisko, gdy zapory lub półzapory są opuszczone lub opuszczanie ich rozpoczęto;
    7) przechodzenia przez jezdnię w miejscu, w którym urządzenie zabezpieczające lub przeszkoda oddzielają drogę dla pieszych albo chodnik od jezdni, bez względu na to, po której stronie jezdni one się znajdują;
    8) korzystania z telefonu lub innego urządzenia elektronicznego podczas wchodzenia lub przechodzenia przez jezdnię lub torowisko, w tym również podczas wchodzenia lub przechodzenia przez przejście dla pieszych – w sposób, który prowadzi do ograniczenia możliwości obserwacji sytuacji na jezdni, torowisku lub przejściu dla pieszych.
    19 Art. 14 pkt 8 dodany przez art. 1 pkt 2 ustawy z dnia 25 lutego 2021 r. (Dz.U.2021.463) zmieniającej nin. ustawę z dniem 1 czerwca 2021 r.

    • Leon says:

      A może ktoś przytoczy przepisy o ruchu rowerów w tym kiedy mogą jechać po chodniku i ewentualnie z jaką prędkością.

  4. Anonim says:

    Pieszy ok ma na pasach pierwszenstwo ale od kiedy rowerzyści mają i nie mam tu na myśli ścieżek rowerowych w głowach się poprzewracała a policja zdaje się nie dostrzegać problemu

  5. drak says:

    Trochę moich przemyśleń na temat nowych przepisów prawa drogowego dotyczącego pieszych i rowerzystów.

    Po pierwsze – byłem kiedyś uczony w szkole, że aby przejść przez ulicę, to muszę to zrobić w wyznaczonym miejscu (przez pasy), muszę spojrzeć w lewo, w prawo, jeszcze raz w lewo, i jak nie zbliża się auto, to mogę wtedy przejść na drugą stronę.
    Teraz, w nowych przepisach, pieszy wkraczający na pasy ma pierwszeństwo więc szczególnie młody wali teraz zdecydowanie prosto na przejście, bardzo często nie zatrzymując się przed zbliżającymi się autami; osobiście zaobserwowałem wiele takich wtargnięć na pasy, że o mało nie skończyło się tragedią.

    Po drugie – kiedyś rower trzeba było przeprowadzić przez pasy, a teraz, gdy powstały ścieżki rowerowe, to rowerzyści z dużą prędkością przejeżdżają ścieżkami rowerowymi równoległymi do pasów; sam doświadczyłem takich sytuacji, dojeżdżałem do pasów, przy których nie było pieszych, aż tu nagle w ułamku sekundy, nie wiadomo skąd, rowerzysta śmignął mi przed maską; gdybym jechał chwilę wcześniej, byłaby tragedia, i to byłaby moja wina. Co mądrzejszy rowerzysta, zwróci uwagę na jadące pojazdy i zrobi to ostrożnie, nie wywołując groźnej sytuacji. Ale jak się trafi na idiotę / idiotkę „kamikadze”, to aż strach pomyśleć, w jakie kłopoty i koszty można się wpakować.

    To wszystko niestety „dzięki” parlamentarzystom, którzy nie posiadają minimum wyobraźni. Opcja polityczna nie ma tu znaczenia. Tak się właśnie tworzy idiotyczne przepisy w myśl (o ironio) poprawy bezpieczeństwa.

    Jestem ciekawy statystyk, mówiących o ilości potrąceń pieszych na pasach oraz o ilości potrąceń rowerzystów, które były przed wejściem nowych przepisów i teraz po ich wprowadzeniu?

    • Pedalarz says:

      Ale te nowe przepisy nie dotyczą pojazdów poruszających się ścieżkami rowerowymi – teraz też hulajnóg, rolek czy deskorolek.
      Ilość potrąceń i śmiertelnych potrąceń pieszych zmalała.

    • Anonim says:

      Uwaga na czasie , sluszne spostrzerzenia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

REKLAMA
  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU