Ponad pół miliona zajęć dla SKS-ów, milion złotych dla strażaków

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

W najnowszych wiadomościach z płockiego koncernu – prężny rozwój segmentu detalicznego na stacjach, wsparcie dla straży pożarnej, akcja “Daj się zobaczyć”, a także sportowcy dla dzieci w projekcie Sport Box.

Detal: liczą się detale
PKN ORLEN odszedł od standardowego myślenia, że stacje dotyczą tylko paliw. Bogata oferta gastronomiczna, w tym świeże jedzenie przygotowywane na oczach klientów, a także szybkie i wygodne zakupy – tak w skrócie można opisać nowoczesny koncept STOP CAFE 2.0 i O!Shop. Jest to odpowiedź na trendy rynkowe, wśród których widać rosnące znaczenie zdrowej i świeżej oferty gastronomicznej, ale także potrzebę szybkiego i wygodnego zaspokajania oczekiwań konsumentów. Dlatego, obok szerokiej gamy m.in. dań śniadaniowych czy obiadowych, przygotowywanych w otwartej kuchni, na stacjach dostępne są również dania owocowe i warzywne oraz dania gotowe lub półprodukty.

– Na dzisiaj mamy w Polsce ponad 130 otwartych obiektów – mówi Krzysztof Łagowski, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej PKN ORLEN. – Do końca roku chcemy zwiększyć tę liczbę do 180, a w przyszłych latach nie tylko zintensyfikować rozwój, ale też zdecydowanie przyspieszyć budowę O!Shopów w Niemczech, Czechach czy Litwie – dodaje Krzysztof Łagowski.

Warto przy tym wspomnieć, że działania PKN ORLEN w branży detalicznej przyniosły efekt w postaci uzyskania najwyższej oceny w ogólnopolskim, anonimowym badaniu ekspertów niezależnego instytutu badań jakości. Wyniki sondażu wykazały również, że obiekty detaliczne ORLEN posiadają najlepszą ofertę gastronomiczną oraz jakość obsługi klienta. Badanie zostało przeprowadzone w formule “tajemniczy klient” wśród dziesięciu największych ogólnopolskich stacji paliw.

Sieć stacji ORLEN rozwija się również przy autostradach. Tam powstają tzw. miejsca obsługi podróżnych (MOP). ORLEN wygrał ostatnio przetargi na dwa MOP-y przy trasie Warszawa-Gdańsk, kolejne dwa przy trasie Wrocław-Poznań i jeden na wysokości Łodzi na S8 w kierunku Warszawy. Ze względu na swoją wielkość, są to swoiste wizytówki PKN ORLEN.

ORLEN dla strażaków
Nie od dziś ORLEN jest partnerem dla setek jednostek straży pożarnych w całym kraju. I nie ma znaczenia, czy są to ochotnicze czy zawodowe jednostki, bez znaczenia jest również to, czy stacjonują w dużych miastach, czy też małych wsiach.

Symboliczne czeki zostały wręczone jednostkom straży pożarnej podczas uroczystej gali w Teatrze Kamienica w Warszawie. Wsparcia strażakom udzieliły w tym roku PKN ORLEN oraz spółki z Grupy Kapitałowej. Darowiznę otrzymało 169 jednostek, ich łączna wartość przekroczyła milion złotych.

– Jednostki OSP są to zazwyczaj jednostki z terenów wiejskich, które finansowane są głównie z budżetu jednostek samorządu terytorialnego – mówił podczas gali Tomasz Czarniewski z OSP Pomoc Maltańska w Klebarku Wielkim. – Każde zewnętrzne wsparcie pozwoli na zakup dodatkowego sprzętu, niezbędnego do prowadzenia działań ratowniczo-gaśniczych – dodał Tomasz Czarniewski.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni i chcieliśmy podziękować całej Grupie ORLEN, zwłaszcza, że nasza grupa nie jest to typowa straż pożarna, gaśnicza – powiedział Piotr Maksymow z Grupy Ratownictwa Specjalistycznego OSP Podolszyce Północ w Płocku. – Prowadzimy działania specjalistyczne, takie jak poszukiwanie osób zaginionych w terenie otwartym, ratownictwo wysokościowe. Jest nam szczególnie miło, że lokalna firma postanowiła przekazać część środków dla społeczności płockiej, na ochronę życia tych osób, które mieszkają w bezpośredniej bliskości Orlenu – dodał Piotr Maksymow.

PKN ORLEN zaangażował się również w pomoc jednostkom z terenów poszkodowanych przez sierpniowe wichury i burze. Na ten cel spółka i Fundacja Dar Serca przeznaczyły 520 tys. zł.

Blisko 100 tys. ton ropy dla PKN ORLEN
Do portu w Gdańsku dopłynął tankowiec Almi Explorer z blisko 100 tys. ton ropy naftowej WTI z USA, która zostanie skierowana do przerobu w rafinerii PKN ORLEN. Surowiec trafi tam rurociągiem, po wyładunku w Naftoporcie. Jest to pierwszy ładunek ropy naftowej, który trafił do Polski ze Stanów Zjednoczonych po zniesieniu przez ten kraj wieloletniego embarga na eksport tego surowca.

Zakaz eksportu ropy naftowej w USA został wprowadzony w latach 70-tych XX wieku w efekcie kryzysu naftowego i embarga OPEC wobec państw zachodnich, a został zniesiony przez amerykańską administrację w 2015 r., m.in. w związku ze znaczącym wzrostem zasobów dzięki wydobyciu surowca z formacji wcześniej niedostępnych, jak np. skały łupkowe.

Stany Zjednoczone są kolejnym krajem, z którego surowiec trafi do rafinerii koncernu. Oprócz ropy pochodzącej z umów długoterminowych z Rosneft Oil Company, Tatneft Europe AG oraz Saudi Arabian Oil Company, rafinerie jej grupy kapitałowej przerabiały już m.in. surowiec pochodzący z Iranu, Iraku, Azerbejdżanu, a także Kazachstanu, Nigerii i Norwegii.

Rejs tankowca do Polski trwał trzy tygodnie.

Warsztat edukacyjny dla stażystów
20 października w Senatorze odbył się warsztat edukacyjny dla stażystów programu “Kurs na Orlen”. Spotkanie zorganizowane było przez Zespół Rekrutacji, we współpracy z Działem Projektów Rozwojowych i Analiz Rynku.

Pierwsza część miała na celu rozwinięcie umiejętności współpracy i komunikacji w grupie. W drugiej – stażyści zmierzyli się z wyzwaniami biznesowymi w ramach ćwiczenia symulacyjnego. Organizując zespoły projektowe, budowali łańcuch wartości w Petrochemii, podejmowali własne decyzje w zakresie rozwiązań biznesowych przy uwzględnieniu czynników ekonomicznych oraz ryzyk, mających wpływ na końcowy rezultat.

ORLEN wspiera SKS-y
ORLEN wspiera znane przed laty SKS-y, czyli Szkolne Kluby Sportowe, oferujące pozalekcyjne zajęcia sportowe dla dzieci i młodzieży. 2017 roku został wdrożony największy w historii program zajęciowy, angażujący tak dużą liczbę uczestników. Dzięki programowi, zorganizowano dotychczas 530 tys. zajęć dla dzieci i młodzieży, w ponad 70 sportach. Zróżnicowane sportowe lekcje prowadzone są przez ponad 13 tys. nauczycieli wychowania fizycznego w około 14 tys. grupach liczebnych.

Celem SKS-ów jest kształtowanie nawyku podejmowania aktywności fizycznej przez dzieci i młodzież szkolną ze szczególnym uwzględnieniem uczniów mniej aktywnych. PKN ORLEN, jako partner programu, wspiera SKS-y komunikacyjnie.

Daj się zobaczyć!
Akcja PKN ORLEN, prowadzona w Płocku we wszystkich 24 szkołach podstawowych od października do pierwszych dni listopada, swoim zasięgiem objęła ponad 8.300 uczniów w 459 klasach, w tym także w szkołach niepublicznych. Dzieci dowiedziały się, dlaczego warto być widocznym na drodze oraz otrzymały odblaskowy, podręczny szkolny worek.

– Animatorzy rozdają na lekcji odblaskowe worki, przedstawiając oczywiście dzieciom potrzebę ich noszenia wszędzie, gdzie jest tylko możliwość zwiększenia widoczności pieszego na jezdni – wyjaśniała Wioletta Kulpa, Delegat Prezesa PKN ORLEN ds. Społeczności Lokalnej. – Między innymi po to organizowaliśmy akcję w szkołach podstawowych, żeby te dzieci były widoczne na płockich ulicach. Nie wszystkie ulice są bowiem oświetlone, a wszystkie przejścia są bezpieczne. Dzieci przechodzą przez ulicę w różnych miejscach, również do tego niewyznaczonych, w związku z tym potrzebujemy tego typu akcji, żeby jeszcze bardziej zwiększyć bezpieczeństwo na płockich drogach. Mam nadzieję, że ta akcja przyjmie się i dzieci będą chętnie używać tych worków – dodała Wioletta Kulpa.

Podstawowym celem projektu jest uświadomienie uczniom szkół podstawowych, że warto nosić elementy odblaskowe. Motywem przewodnim akcji jest hasło „Daj się zobaczyć”, o czym przypomina uczniom grafika rybki głębinowej ze świetlikiem na głowie, który w ciemnościach pomaga jej dopłynąć do celu. Hasło ma dwojakie znaczenie: „daj się zobaczyć” – czyli osiągnij sukces, dzięki swoim zdolnościom, talentom, marzeniom, które chcesz zrealizować, a jednocześnie „daj się zobaczyć” – czyli bądź widoczny, żebyś mógł bezpiecznie dotrzeć tam, dokąd zmierzasz.

W nocy przy złej pogodzie pieszy ubrany w ciemny strój jest widziany przez kierującego samochodem z odległości zaledwie około 20 metrów. Jeśli ma na sobie jasne ubranie, to widoczny jest z odległości 50 metrów, natomiast jeżeli ma na sobie elementy odblaskowe, to jest zauważalny z odległości większej niż 150 metrów. Warto o tym pamiętać, poruszając się po zmroku.

Podaruj sprzęt sportowy
Na stacjach ORLEN trwa akcja Sport Box. Idea programu jest prosta – oddaj sprzęt, którego nie używasz, by nacieszyć się nim mogli inni. W Płocku przy ulicy Wyszogrodzkiej 123, a także w Warszawie przy ul. Migdałowej, stanął specjalny pojemnik, do którego można wrzucać sprzęt sportowy, nowy lub używany, nieuszkodzony lub wymagający niewielkiej naprawy. Trafi on do dzieci objętych zarówno w Płocku, jak i w Warszawie, opieką streetworkingową.

W akcję włączyli się czołowi lekkoatleci, olimpijczycy wspierani przez Polski Komitet Paraolimpijski oraz piłkarze ręczni i nożni z płockich klubów sportowych.

– Jest to super akcja, bo z jednej strony można pomóc dzieciom, które bardziej są potrzebujące. My, którzy jesteśmy w tym środowisku sportowym, chcielibyśmy pomóc i fajnie, że ktoś wyszedł z taką inicjatywą – powiedział bramkarz nożnej Wisły Płock, Seweryn Kiełpin, który do pojemnika wrzucił m.in. rękawice ze zwycięskich meczów czy bluzy.

– PKN Orlen jest firmą, która bardzo mocno angażuje się w sport, ale także w działalność charytatywną – mówi Zbigniew Burżacki, kierownik Działu Sponsoringu Społecznego i CSR w obszarze Biura Marketingu PKN ORLEN. – Orlen od wielu lat na przykład pomaga wszystkim domom dziecka w Polsce. Chcemy dać szansę również naszym klientom na zaangażowanie się w działania społeczne. Ta akcja łączy oba aspekty – działania sportowe i prospołeczne – tłumaczy Zbigniew Burżacki.

Pilotażowa akcja potrwa do grudnia br., następnie sprzęt zostanie poddany przeglądowi serwisowemu i przekazany bezpośrednio partnerom akcji – Stowarzyszeniu Wędka w Płocku oraz Grupie Pedagogiki i Animacji Społecznej Praga Północ w Warszawie, które podzielą go między najbardziej potrzebujące dzieci.

Podziel się:

Zostaw Komentarz

Ostatnie Informacje

Więcej Nowych Informacji