Od 4 maja 2021 roku PKS Polonus uruchomił nową linię Warszawa-Płock. Przewoźnik planuje kursować 4 razy dziennie w obydwie strony, wykorzystując nowoczesne autobusy. Skąd decyzja o tej trasie, na co zwracano uwagę przy jej układaniu i na co mogą liczyć podróżni? Na krótkie pytania odpowiedział Wojciech Gąsowski, członek zarządu PKS Polonus.
Skąd podjęcie decyzji o tym, że kolejnym otwieranym przez Polonus kierunkiem będzie Płock?
Analizujemy siatki połączeń, uważnie przyglądamy się miejscom, które możliwości komunikacyjnych nie mają za wiele. Robimy rozeznania wśród społeczności – badamy potrzeby, rozmawiamy z mieszkańcami. Mieliśmy dwa założenia przy budowaniu trasy – po pierwsze być blisko tych, którzy na co dzień tego potrzebują – ludzi udających się do pracy, do lekarza – tych, których podróże to codzienny obowiązek, potrzeba.
Po drugie – Płock jest przepięknym miastem. Choć aktualnie może nie mamy takich możliwości swobodnego podróżowania w celach turystycznych, wierzymy, że za jakąś chwilę, głodni wyprawy podróżnicy wrócą na trasy. Zgodnie z myślą „cudze chwalicie, swego nie znacie”, staramy się poprzez nasze social media promować miejscowości, do których jeździmy – chcemy uświadamiać atrakcyjność polskich terenów i zachęcać do wspierania lokalnej turystyki.
Przez jakie miejscowości będą przejeżdżać autobusy?
Wyjeżdżając z Warszawy, zawitamy najpierw do Zakroczymia, następnie przez Chociszewo do Czerwińska nad Wisłą, a przed Płockiem zatrzymamy się także w Wyszogrodzie. O ile sam Płock ma niemalże 120 tys. mieszkańców, skupiamy się również na znacznie mniejszych miejscowościach – np. na uroczym Chociszewie, którego zamieszkuje niecałe 500 osób.
Wzięliśmy sobie do serca problem regionów zagrożonych wykluczeniem komunikacyjnym. Stąd to koncentrowanie się na analizowaniu tzw. potoków pasażerskich – pragniemy dać szansę na wygodną podróż jak największej liczbie osób, przy równoczesnym zadbaniu o to, by podróż nie była długa – całą trasę z przystanku początkowego do przystanku końcowego trasy, będzie można przebyć w około dwie godziny.
Jak wyglądać będzie podróż? Czego mogą spodziewać się pasażerki i pasażerowie?
Autobusy na tej trasie będą kursować cztery razy dziennie w obydwie strony. Bilety są już dostępne, m.in. na portalu www.dworzeconline.pl. Zależało nam na tym, by ich cena była bardzo atrakcyjna – i dlatego wybierając się z Warszawy do Płocka lub w drugą stronę, zapłacimy za bilet 24 zł.
Przede wszystkim jednak, naszym priorytetem pozostaje zapewnienie pasażerom jak najbardziej komfortowych i (zważając na obecne czasy) bezpiecznych warunków. Z tego względu wypuszczamy na trasę nowoczesne autobusy marki Scania – klimatyzowane, wyposażone w wygodne rozkładane i rozsuwane na boki fotele, toaletę, gniazdka i bezpłatny, bezprzewodowy Internet. Jak wyglądać będzie podróż? Postaramy się o to, by była samą przyjemnością!
Czy planujecie uruchomić jeszcze jakieś kursy prowadzące przez Płock?
Planując nasze trasy, nie zapominamy o mieszkańcach Płocka – mamy nadzieję, że wkrótce będziemy mogli podzielić się z Państwem dobrymi wieściami! Myślimy np. o połączeniu nadmorskim.
artykuł sponsorowany
Z Gdańskiem połączenie masakra. Duże miasto studenckie… Pomyślcie o tym
A do Płońska gdzie ma wjechać jak dworca nie ma? Ewel-bus kurs do Płońska otworzył i szybko zamknął. Tyle było chętnych. 4 kursy mało? Kolejne dokłada tum-bus, żeby się nie okazało że więcej kursów jak pasażerów
NARESZCIE!. Normalne warunki podróży jak przystało! Komu wesoło ten powinien zacząć myśleć o innych, np. niepełnosprawnych, chorych, potrzebujących pomocy i niestety zmuszonych szukać ratunku w stolicy, bo w naszym pięknym grodzie spaprzą robotę i odsyłają, bo „tam mają lepsze środki do leczenia” Wielkie dzięki i wyrazy uznania dla POLONUSA.
4razy na dobę to trochę za mało kursów oraz godziny powrotu z Warszawy powinny być późniejsze a także powinien zajeżdżać na lotnisko Modlin.
Berlin – test cenzury.
Po zapytaniu dlaczego autobus nie zjeżdża na Lotnisko Warszawa Modlin? Odpowiedź: ponieważ nie uwzględnia tego rozkład jazdy. Ręce opadają.
A do Płońska zjeżdża? No jeszcze bardziej ręce opadają. A najbardziej opadają, gdyż nie zjeżdża do lotniska w Berlinie. Po co Ci Modlin, masz lotnisko w Berlinie!!!
Na lotnisko Modlin powinien wjeżdżac mieli by więcej pasażerów niż do Wawy
A do Płońska zjeżdża? No jeszcze bardziej ręce opadają. A najbardziej opadają, gdyż nie zjeżdża do lotniska w Ber.linie. Po co Ci Modlin, masz lotnisko w Ber.linie!!!
masz tez lotnisko w Radumiu :-D
zydzi ograbili co mogli pomogli im po psl a plock i okolice odciete od swiata
Katolickie żony na to zarobią….
Lysy, domyślam się, że wiesz coś o tym, pewnie z autopsji….
O katolickich pomowieniach a i owszem wszystkich widzi prócz siebie i tego czym się zajmują