Zatwierdzono już przebieg tras kolejowych, które mają powstać na potrzeby CPK. Płock oficjalnie stał się jednym z przystanków w planowanej sieci kolejowej.
20 lipca zatwierdzono przebieg tras kolejowych, które mają skomunikować Polskę z Centralnym Portem Komunikacyjnym. W planach jest ponad 1300 km linii kolejowych. Już oficjalnie potwierdzono, że jedna z tras będzie przebiegać przez Płock.
Zgodnie z ustaleniami komitetu pociągi będą kursować na kierunkach:
- Warszawa – Olsztyn,
- Warszawa – Ostrołęka – Pisz – Giżycko,
- Warszawa – Białystok – Suwałki (Rail Baltica),
- Warszawa – Terespol (Brześć),
- Warszawa – Lublin – Zamość – Hrebenne (Lwów),
- CPK – Kielce – Tarnów – Nowy Sącz,
- Warszawa – Katowice/Kraków/Bielsko–Biała,
- CPK – Częstochowa – Opole – Nysa,
- Łódź – Sieradz – Wrocław,
- Łódź – Sieradz – Kalisz – Leszno – Głogów – Zielona Góra,
- Łódź – Sieradz – Kalisz – Poznań – Szczecin,
- CPK – Poznań – Gorzów Wlkp.,
- CPK – Płock – Włocławek – Bydgoszcz –Koszalin/Kołobrzeg,
- CPK – Radom – Rzeszów,
- CPK – Gdańsk.
Przypomnijmy, podczas XLIX Sesji Rady Miasta Płocka odbyła się intensywna debata na temat CPK i korzyści dla Płocka, wynikających z jego powstania. Można było wtedy dowiedzieć się, że dzięki inwestycji do 2027 roku, czas przejazdu pociągiem z Płocka ma wynieść:
- do CPK 25 minut,
- do Warszawy – 42 minuty,
- do Łodzi – 52 minuty,
- do Torunia – 45 minut,
- do Bydgoszczy – 1 godz. 15 min.,
- do Gdańska – 2 godz. 15 min.,
- do Krakowa – 1 godz. 55 min.,
- do Katowic – 1 godz. 55 min.
Co warte odnotowania, pomysł rozbudowy linii kolejowych znalazł poparcie w Unii Europejskiej i prawdopodobnie będzie finansowany przy udziale jej funduszy. Część tras już została uwzględniona w projekcie rozporządzenia „Conecting Europe Facility”.
Jaki wpływ na Płock będzie miała budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego?
Co to za wyliczenia ludzie? Tuba propagandowa.
Ten port nigdy nie powstanie!! Tak jak kiedyś obiecało dwóch panów z PIS uczynienie Płocka stolica województwa Mazowieckiego. I co? Papier wszystko zniesie!
spokojnie to tylko plany, zmienia sie rzady i wszystko pojdzie w odstawke, zobaczcie co robili i mowili mieszkancom miejscowosciw ktorych ma byc cpk, ładnie piekni do czasu gdy wchodzi w gre odszkodowanie za tereny na ktorych mieszkaja, gosc nazwiskiem wild pojechal nie przygotowany- na te chwile nic konkretnego nie mial do powiedzenia, to samo bedzie z koleją, prace juz powinny sie rozpocząć wykup terenow, jakis projekt, a tu tylko obietnice, a okecie? tyle kasy wladowane i w piach- bez pojecia, punktualnosc lotu jest ponizej krytyki, wszedzie opisuja sytuacje w ktorej podrozni chca odszkodowania to bylo by po locie juz dawno,
Ale to bezpośredni pociąg do Baranowa! A do Warszawy będzie z przesiadkami, dodać oczekiwanie na przesiadkę i będzie to samo co autobusem… Bez sensu… Lotnisko w Modlinie, po drodze do Wawy z Płocka… I co? Brak bezpośredniego polaczenia kolejowego ze stolica i innymi miastami i już nie chce im się ładować kasy na rozwój jedynego lotniska w PL które nie przynosi strat… Łatwo jest wywalić kasę w błoto,ciężej pomyśleć na co to wydać… Wracając do Baranowa – nie wiadomo czy powstanie, a jeśli nie to przez najbliższe 10 lat Płock może zapomnieć o PKP przez pomysly „Dobrej Zmiany”.
Gdzie będzie budowana nowa linia z Płocka do CPK? Ludzie z gmin ościennych może chcą wiedzieć czy im tory koło nowych domów będą kłaść.
Super, wreszcie coś konkretnego dla samorządów od rządu „dobrej zmiany”. Ciekawe czemu cicho teraz siedzi Struzik z koncepcją linii kolejowej Płock- Modlin, którą to „przygotowuje od blisko 8 lat!” a efektów żadnych oprócz obietnic nie widać???