Zapraszamy do Galerii Atrium Mosty, lokal 35D na I Piętrze. W salonie PUREVR czeka na Was 8 najnowocześniejszych stanowisk przystosowanych do prezentacji doświadczeń w wirtualnej rzeczywistości. W menu stale rozszerzane i aktualizowane, szerokie spektrum gier i doświadczeń.
Po założeniu gogli i złapaniu w ręce kontrolerów, przeniesiesz się do świata magii, przygód i wyzwań. Dostępne są podróże po całym świecie, w głąb ludzkiego organizmu oraz w przestrzeń kosmiczną, przestrzenne malowanie, zwiedzanie wirtualnego muzeum dna oceanu i stacji kosmicznej. Oczywiście dostępne są dziesiątki tytułów gier, w tym przygodowe, zręcznościowe, logiczne i strzelanki. Takie klasyki VR-u, jak Beat Saber, Super Hot i Plank oczywiście też!
Ponadto – wirtualne Escape Roomy, w tym polskiej produkcji pokoje zaprojektowane przez twórców czołowych stacjonarnych pokoi zagadek. Najwyższej jakości zagadki i zadania w przepięknej oprawie graficznej, w formie doświadczenia nieosiągalnego w żadnym typowym Escape Roomie. Grać można indywidualnie, jak i drużynowo – nawet w osiem osób jednocześnie, z możliwością rywalizacji, współpracy lub działania w podgrupach. To wspaniała forma zabawy i rozrywki dla rodzin i grup znajomych.
Co to jest Wirtualna Rzeczywistość?
Wirtualna rzeczywistość (ang. virtual reality – VR) to technologia, pozwalająca na przedstawienie wirtualnego świata w taki sposób, że widziane w nim obiekty sprawiają wrażenie fizycznej i przestrzennej obecności. Wykorzystywane są do tego celu gogle VR, zapewniające wrażenia wizualne, słuchawki dostarczające dźwięki wirtualnego świata oraz kontrolery, dzięki którym użytkownik może wejść w interakcję z wykreowaną w goglach rzeczywistością.
Technologia ta jest przeznaczona dla osób, w niemal każdym wieku oraz bez względu na poziom sprawności fizycznej czy doświadczenia w tego rodzaju aktywnościach.
Trochę historii
Koncepcja wirtualnej rzeczywistości była opisywana już w XIX, jednak dopiero w połowie XX w. pojawiły się pierwsze prototypowe rozwiązania, dające poczucie “zanurzenia” w innej rzeczywistości. Od połowy lat 70. XX w. wirtualne technologie zajmują stałe miejsce w symulatorach, najpierw dla NASA, a później w coraz bardziej powszechnych zastosowaniach.
Od początku XXI w. coraz więcej koncernów sięga po VR, jako technologię do zastosowań w segmencie szkoleń i rozwoju pracowników. Obecnie przemysł bardzo szeroko wykorzystuje rzeczywistość wirtualną oraz rzeczywistość rozszerzoną na coraz to nowych polach. Coraz więcej firm przenosi procesy projektowania i prototypowania, instrukcje serwisowe, szkolenia obsługowe i produktowe dla swoich pracowników i podwykonawców do VR.
Mimo szerokiej dostępności rozwiązań przemysłowych, VR nie jest jeszcze całkowicie powszechny na rynku konsumenckim. Wolniejszy rozwój rozwiązań szeroko dostępnych wynika głównie z faktu, iż wczesne rozwiązania VR były bardzo drogie w implementacji. Dopiero w 2012 r. za sprawą Oculus Rift wirtualna rzeczywistość mogła trafić pod przysłowiowe strzechy.
Początkowo komercyjne rozwiązania dawały możliwość oglądania nieskomplikowanych przestrzennych obrazów. Obecnie wysokiej jakości rozwiązania technologiczne stają się coraz bardziej przystępne cenowo, wzrasta konkurencyjność na światowym rynku hardware’u VR. Producenci pokonują coraz to kolejne bariery technologiczne i w chwili obecnej dla rynku konsumenckiego dostępne są wysokiej jakości rozwiązania sprzętowe.
Salon PureVR
Galeria Atrium Mosty
lokal 35D, I piętro
FB: facebook.com/pg/PureVrArcade