REKLAMA

REKLAMA

Paczki z ORLENU będą szybciej. Powstała już pierwsza sortownia, planowana jest też inwestycja w Płocku

ORLEN Bez Tajemnic

REKLAMA

Przeczytajrównież

Fot. PKN ORLEN

Dzięki nowej i nowoczesnej sortowni przesyłek, jaką PKN ORLEN uruchomił pod Strykowem koło Łodzi, paczki będą docierały do klientów szybciej. To największa jak do tej pory inwestycja spółki, związana z rozbudową powierzchni magazynowych na potrzeby ORLEN Paczki, ale nie ostatnia. Zaplanowano już kolejne magazyny, również w Płocku.

Jak podkreśla PKN ORLEN, dzięki nowej sortowni pod Strykowem, przepustowość ORLEN Paczki wzrosła do 45 mln przesyłek rocznie.  Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN zaznacza, iż lokalizacja w centralnym miejscu Polski, na styku głównych szlaków komunikacyjnych z północy na południe i z zachodu na wschód, nie jest przypadkiem.

– To pozwoli zoptymalizować i przyspieszyć łańcuch dostaw przesyłek ORLEN Paczki. Już dziś spełniamy najwyższe standardy i dostarczamy przesyłki w jeden dzień, a dostawy są realizowane we współpracy z największymi platformami zakupowymi w kraju. Jeszcze rok temu ORLEN Paczka zaczynała z poziomu dwustu automatów paczkowych, obecnie mamy ich ponad 1500, a na koniec roku 2023 planujemy łącznie udostępnić klientom 4600 takich punktów. Skala i rozwój tego segmentu dowodzą, jak ważny i perspektywiczny jest ten biznes w naszym portfolio – tłumaczy Daniel Obajtek.

Inwestycja pod Strykowem pozwala na przesortowanie przez automatyczny sorter kilkunastu tysięcy przesyłek na godzinę, a to znacząco poprawi szybkość i wydajność całego procesu przyjmowania oraz realizacji wysyłek. Wkrótce będzie jeszcze lepiej, gdyż ORLEN nadal będzie inwestował w rozbudowę powierzchni magazynowych – powstaną nowe magazyny i lokalne sortownie. W najbliższym czasie planowane jest otwarcie pięciu nowych magazynów regionalnych: w Kaliszu, Gorzowie Wielkopolskim, Ostrołęce, Tarnowie i Płocku.




Reklama. Przewiń aby czytać dalej.

Pierwszy rok działalności usługi ORLEN Paczka, to:

  • kilkanaście milionów przesyłek,
  • blisko 7 mln kupujących w Internecie (z danych spółki wynika, że coraz większą popularnością cieszą się płatności on-line za przesyłki, które po opłaceniu w sieci można nadać zarówno w automatach paczkowych, jak i w większości z ponad tysiąca stacji paliw ORLEN),
  • ponad 7.600 punktów odbioru i nadawania przesyłek,
  • prawie 800 kiosków i saloników RUCH,
  • ponad 4300 punktów partnerskich,
  • blisko trzykrotnie większa liczba kurierów.

Zgodnie ze strategią Grupy ORLEN, szeroka i zintegrowana oferta pozapaliwowa jest sposobem na pozyskanie nowych grup klientów, a tym samym dynamiczny rozwój segmentu detalicznego, oparty o rozbudowę sieci sprzedaży i znaczące poszerzenie oferty. Na bazie sieci RUCH, rozwijane są formaty sklepowo-gastronomiczne poza stacjami paliw, rozbudowywana jest własna sieć punktów odbioru paczek i oferta e-commerce. Integracja z Energą, Lotosem i PGNiG pozwoli m.in. na budowę centrów kompleksowej obsługi klientów detalicznych w obszarze sprzedaży paliw, energii elektrycznej oraz wielu innych produktów i usług pozapaliwowych.

Fot. PKN ORLEN

REKLAMA

Inni czytali również

Kolejny

Komentarze 3

  1. Pan Kracy says:

    Jak Orlen bierze się za paczki jak nic będziemy mieć wysyp obajtkowych biznesów. Orlen kebap, Orlen kwiaty, itp

  2. $$$ says:

    Orlen inwestuje, a paliwo coraz droższe…

  3. pieniądze w błoto says:

    Gdzie w Płocku powstanie ten magazyn? Brzmi jakby niedługo miało być otwarcie… Pytam z ciekawości, ale jak o paczkach i lokalizacjach, to od razu przychodzi na myśl dramat z „obwodnicą” – zaoszczędzili te 20%, zrobili po 1 pasie (a minimum powinny być dwa Wyszogrodzka-Otolińska, najlepiej do wiaduktu przy Kostrogaju), a teraz jeździ się tam kiepsko, choć oddano dopiero JEDNĄ inwestycję przy trasie. Nowakowski zachwycał się jak to 2-poziomowe skrzyżowania są lepsze od szerszej drogi, a efekt łatwy do przewidzenia – po 15 przy Bielskiej, czy rano przed 8 przy INPOST trzeba zatrzymywać się do 0. Nie rozumiem jak tam można było jeszcze zaplanować zjazd 180 stopni do działek inwestycyjnych. Zamiast zrobić łagodne odejście, wjazd przez rondo przy agacie, czy choćby prawoskręt, to postanowiono na taki sabotaż…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

REKLAMA
  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU