Oszukują na ciuchach. Rzecznik Konsumentów ostrzega

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Płocczanie zgłaszają do Miejskiego Rzecznika Konsumentów oszustwa, związane z zakupami przez internet. Warto uważać, szczególnie przy zawieraniu umów na stronach sklepów internetowych: www.mojezakupy.net oraz www.enbutique.com.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Miejski Rzecznik Konsumentów informuje, że w związku z licznie wpływającymi skargami od konsumentów na działania dwóch sklepów internetowych: www.mojezakupy.net oraz www.enbutique.com oraz w związku z podejrzeniem popełnienia przestępstwa, Prezes UOKIK złożył zawiadomienie do Prokuratury.

– Do UOKiK napływają skargi konsumentów na działania dwóch sklepów internetowych: www.mojezakupy.net oraz www.enbutique.com, które sprzedają markową odzież przez internet – informuje Miejski Rzecznik Konsumentów. – Pierwszy prowadzony jest przez spółkę Loras z Warszawy, natomiast drugi – przez Heligo Polska z Poznania. Prezesem zarządu tych dwóch spółek jest ta sama osoba. Obie strony internetowe mają podobną szatę graficzną oraz ten sam numer infolinii – wyjaśnia.

Konsumenci są zachęcani do zakupu towarów dużymi promocjami lub obniżkami cen. Jednak, jak wynika z sygnałów docierających zarówno do Biura Rzecznika Konsumentów, jak również do UOKiK, zakupione towary nigdy nie trafiają do nabywców, zaś w przypadku odstąpienia od umowy – konsumenci nie otrzymują zwrotu poniesionych kosztów.

Urząd złożył w tej sprawie zawiadomienie do Prokuratury Rejonowej Warszawa-Ochota. Przypomina również, że zawsze w sytuacji podejrzenia oszustwa, poszkodowane osoby powinny jak najszybciej zawiadomić Policję lub Prokuraturę.

Jeśli konsument nie otrzymał towaru ani zwrotu środków, a płacił kartą, może odzyskać pieniądze dzięki tzw. procedurze chargeback.

W tym celu musi złożyć reklamację do banku. Następnie dokumenty są przekazywane do odpowiedniego centrum rozliczeniowego, które kontaktuje się w tej sprawie ze sprzedawcą. Cała procedura przebiega bez konieczności czynnego udziału konsumenta. Jeśli żądanie klienta jest zasadne, otrzymuje zwrot wszystkich utraconych środków na konto.

enbutiqueW przypadku pojawienia się pytań lub problemów z ww. sklepami internetowymi Rzecznik prosi o kontakt z Biurem Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Płocku, al. Piłsudskiego 6, II piętro w celu uzyskania porady prawnej.

Jak sprawdziliśmy, na dzisiaj obydwie strony nie są dostępne w internecie. Być może jednak firma otworzy kolejne, warto więc zachować ostrożność przy zawieraniu umów drogą elektroniczną.

Podziel się:

Zostaw Komentarz

Warto Przeczytać

Ostatnie Informacje

Więcej Nowych Informacji