Ostatnia szansa na udział w grze

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Najbliższa sobota, 21 października, jest ostatnim dniem z szansą na udział w niecodziennej zabawie oraz okazją na zdobycie indywidualnych nagród w “grywalizacji”. Podczas pierwszej edycji gry “Serfuję bezpiecznie” wyłoniono najlepsze zespoły, które już wiedzą jak bezpiecznie serfować w wirtualnym świecie.

Zespół nr 13 z płockiej Szkoły Podstawowej nr 12 został zwycięzcą pierwszej edycji gry, która odbyła się wśród pięknych plenerów Płocka, w cudownym słońcu, w ostatnim dniu września. W przestrzeni miejskiej Płocka na odcinku niemal 5 kilometrów rywalizowało wówczas 20 zespołów, ponad 130 osób z 11 szkół. Organizatorzy mają nadzieję, że gra w terenie, która odbędzie się w najbliższą sobotę, również przyniesie wiele frajdy wszystkim uczestnikom. Do kogo tym razem powędrują nagrody i z jakiej szkoły będzie zespół, który okaże się najlepszy? Jeśli chcesz znać odpowiedzi na te pytania, możesz śledzić wyniki bezpośrednio na profilu akcji.

Bezpłatna gra miejska „Serfuję bezpiecznie” to dwugodzinna zabawa, podczas której uczestnicy będą mieli okazję nie tylko miło spędzić czas, ale też poznać zasady bezpiecznego korzystania z Internetu.

Gra miejska realizowana jest w ramach projektu „Serfuję bezpiecznie” – dedykowanego uczniom, rodzicom i nauczycielom ze szkół podstawowych i gimnazjalnych. Zgłoszenia 6-7 osobowych zespołów można przesyłać tylko do czwartku, 19 października, pisząc na adres: serfujebezpiecznie@prownia.pl lub poprzez fanpage kampanii na Facebook’u.

Uczestnicy, którzy grali we wrześniu wiedzą, że warto dołączyć, dlatego też zachęcają do zabawy. – Pomysł organizacji gry miejskiej jest bardzo fajny. Takich działań powinno być jak najwięcej. Uważam, że każda szkoła powinna wziąć udział w takim wydarzeniu. Gra miejska połączyła w sobie wiedzę, współpracę i nutkę rywalizacji. Wzbudziła też dyskusję na temat bezpieczeństwa w Internecie. Nasz zespół bardzo się zgrał i wspólnie mógł coś osiągnąć bazując na własnych decyzjach i wyborach. Jednocześnie dzieci cały czas się uczyły poprzez wspólną zabawę – podsumowuje grę nauczycielka zwycięskiego zespołu ze Szkoły Podstawowej nr 12, Magdalena Kowalewska.

„Serfuję bezpiecznie” to nie tylko gra, ale także spotkania w szkołach i edukacja przez wykwalifikowanych ekspertów. Dotychczas w ramach projektu ponad 500. dzieci z płockich szkół w wieku 10-15 lat wzięło udział w 20 warsztatach, podczas których poznało zagrożenia czyhające w sieci. Odbyło się również 12 spotkań dla rodziców, podczas których wykwalifikowany trener w zakresie cyberprzemocy i cyberprzestępczości opowiedział co może się zdarzyć, jeśli opiekunowie nie zachowają czujności. Pharming, seksting, phishing, kradzież wizerunku i danych, dostęp do treści dla dorosłych i działalność pedofili w sieci – to tylko wybrane zagadnienia poruszane podczas warsztatów.

– W planach na październik mamy jeszcze 8 spotkań dla rodziców. Gorąco zachęcamy do udziału opiekunów dzieci w każdym wieku, ponieważ wiedza jaką przekazujemy dla większości rodziców jest po prostu niedostępna. Rozwój nowoczesnych technologii sprawia, że jako opiekunowie nie mamy szans na samodzielne nadążanie za zmianami. Udział w 90-minutowych warsztatach daje niesamowite możliwości wpłynięcia na to, co nasze dzieci robią w sieci i zabezpieczenia najmłodszych przed zagrożeniami, o jakich nawet nie mieliśmy pojęcia – informują organizatorzy.

Szczegóły warsztatów opublikowane są na fanpage kampanii na Facebook’u.

Projekt realizowany jest pod honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka oraz Mazowieckiego Kuratora Oświaty.

– Kuratorium Oświaty w Warszawie popiera realizację nowatorskich rozwiązań w zakresie rozwijania kompetencji informatycznych dzieci i młodzieży. Obejmując honorowym patronatem program edukacyjno-informatyczny “Serfuję bezpiecznie”, chcę wesprzeć akcję, która ma na celu przekazanie dzieciom zasad bezpiecznego użytkowania Internetu oraz zwiększenie świadomości zagrożeń czyhających na najmłodszych w sieci wśród rodziców i nauczycieli. Zróżnicowana forma projektu wykorzystująca praktyczne narzędzia, czy też niekonwencjonalne metody prowadzenia zajęć dydaktycznych przez nauczycieli zwiększają atrakcyjność programu, pomagając w uzyskaniu jak najlepszych efektów” – podsumowuje Aurelia Michałowska, Mazowiecki Kurator Oświaty.

Podziel się:

Zostaw Komentarz

Ostatnie Informacje

Więcej Nowych Informacji