Ze względu na epidemię koronawirusa w Polsce, tradycyjny sport na pewien czas zamarł. Nie oznacza to, że sportowcy zupełnie zniknęli. Mogliśmy zobaczyć ich na przykład w projekcie ORLEN Stay&Play, w którym sportowe emocje przeniosły się do świata esportu.
W czasie epidemii sport mogliśmy oglądać głównie na cyfrowych stadionach czy kortach. Ciekawe rozwiązanie zaproponował ORLEN, uruchamiając projekt Orlen Stay&Play. Przez cały maj dla sportowców wspieranych przez PKN ORLEN oraz ich kibiców przeprowadzone były rozgrywki w wirtualnej rzeczywistości.
W esportowej rywalizacji wzięło udział ponad 40 członków ORLEN Team oraz Grupy Sportowej ORLEN wraz ze swoimi fanami i profesjonalnymi graczami. Wszystkie rozgrywki mogliśmy obserwować na żywo na profilu ORLEN Team oraz nowym kanale Twitch ORLEN Team.
Sportowcy, esportowcy i kibice rywalizowali w dwóch grach: Assetto Corsa oraz Rocket League. Cel był szczytny – oprócz emocjonujących rozgrywek i dostarczania wrażeń kibicom, w projekcie zaplanowano również, że zwycięzca wyścigu Assetto Corsa oraz drużyna, która wygra turniej Rocket League wraz z Fundacją ORLEN wskażą instytucje, które otrzymają od Fundacji finansowy grant.
– Nadrzędnym celem akcji jest zapewnienie najlepszych sportowych emocji, z którymi PKN ORLEN, jako największy sponsor polskiego sportu jest związany i kojarzony, przy jednoczesnym zapewnieniu bezpiecznej rozrywki w czasie domowej izolacji – wyjaśniali organizatorzy.
ASSETTO CORSA
„Assetto Corsa” to niezwykle realistyczna symulacja wyścigów samochodowych, stworzona przez specjalizujące się w tym gatunku niezależne studio Kunos Simulazioni. Turniej Assetto Corsa rozgrywał się na wirtualnym torze wyścigowym. Kibice mogli w nim stanąć do rywalizacji ze swoim idolem, należącym do Grupy Sportowej ORLEN lub ORLEN Team. Eliminacje rozpoczęły się 14 maja – przez 7 dni każdy mógł spróbować własnych sił na specjalnie przygotowanym torze. Ci, którzy osiągnęli najlepsze czasy, zmierzyli się w wielkim wyścigu 24 maja ze sportowcami ORLEN Team oraz Grupy Sportowej ORLEN.
Uczestnikami wyścigu byli m.in. Robert Kubica, Adam Tomiczek, Gustaw Wiśniewski, Jakub Przygoński, Kacper Wróblewski, Krzysztof Maksel, Maciej Bielecki, Maciej Gładysz, Miko Marczyk, Paweł Fajdek oraz Sofia Ennaoui.
Zwycięzcami zostali:
- Dominik Blajer
- Jakub Charkot
- Mateusz Tyszkiewicz.
Robert Kubica uplasował się na 26. pozycji, Kuba Przygoński na 21., a Adam Tomiczek zakończył wirtualny wyścig na 20. miejscu.
ROCKET LEAGUE
Rocket League to komputerowa gra sportowa, stworzona i wydana przez studio Psyonix. Gracz kontroluje wyścigówkę, którą wykorzystuje, aby uderzyć piłkę w kierunku bramki przeciwnika i zdobyć punkt, jak w piłce nożnej. W tym przypadku turniej kwalifikacyjny rozpoczął się 16 maja, a zwycięskie drużyny zmierzyły się 29 i 31 maja w turnieju finałowym z teamami sportowców z Grupy Sportowej ORLEN lub ORLEN Team oraz esportowców.
Uczestnikami rozgrywek byli:
- Zespół #1: Patryk Rajkowski (Grupa Sportowa ORLEN, kolarz torowy, złoty medalista mistrzostw Europy z 2014 roku), Karol Tomaszewski (fizjoterapeuta), Mateusz Błażków (wielokrotny uczestnik turnieju RedBull Wjazd na Bramkę, laureat 3. miejsca ligi Playstation 2vs2),
- Zespół #2: Łukasz Krawczuk (Grupa Sportowa ORLEN, lekkoatleta, mistrz świata i Europy w sztafecie 4×400 metrów), Wojciech Pszczolarski (Grupa Sportowa ORLEN, kolarz torowy, mistrz Europy z 2015 i 2018 r.), Kacper Nowak (reprezentuje najwyższy możliwy poziom rankingowy – Grand Champion),
- Zespół #3: Maksymilian Chilik (14-letni piłkarz, zawodnik Beniaminka Krosno), Patryk Adamczyk (zawodnik Orlen Team, lekkoatleta), Remigiusz Romanowski (czołowa postać polskiego Rocket League, pro gracz od 2016 roku),
- Zespół #4: Paweł Antkowiak (ORLEN Grupa Akrobacyjna Żelazny, pilot samolotowy), Mirosław Wrześniewski (ORLEN Grupa Akrobacyjna Żelazny, pilot samolotowy, medalista mistrzostw Polski oraz mistrzostw świata), Kuba Miziński (zwycięzca Akademii Petricka, zawodnik Synerium Gaming),
- Zespół #5: Wojciech Muszyński (ORLEN Grupa Akrobacyjna Żelazny, pilot szybowcowy i samolotowy), Bartosz Zmarzlik (ORLEN Team, żużlowiec, mistrz świata w sezonie 2019), Mateusz Czerniakowski (zwycięzca turnieju Omen Challege 1vs1),
- Zespół #6: Anita Włodarczyk (Grupa Sportowa ORLEN, lekkoatletka, mistrzyni olimpijska Europy i świata w rzucie młotem), Mateusz Rudyk (Grupa Sportowa ORLEN, kolarz torowy, mistrz Europy z 2016 roku), Patryk Krzywda (najbardziej utytułowany zawodnik Rocket League),
- Zespół #7: Remigiusz Olszewski (Grupa Sportowa ORLEN, lekkoatleta), Rafał Sarnecki (Grupa Sportowa ORLEN, kolarz torowy), Jakub Olszewski (zwycięzca Akademii Petricka, uważany za jednego z najlepszych strzelców turnieju finałowego),
- Zespół #8: Bartłomiej Marszałek (ORLEN Team, motorowodniak), Andrzej Wrona (VERVA Warszawa ORLEN Paliwa, siatkarz), Radosław Majda (weteran Rocket League, jeden z najbardziej obiecujących młodych talentów),
- Zespół #9: Marek Jankowski, Maciej Giemza (ORLEN Team, motocyklista), Patryk Bruzda (zawodnik drużyny ESE, laureat 2. miejsca Rocketmania Grand Final),
- Zespół #10: Piotr Nowakowski (siatkarz), Agata Ozdoba-Blach (Grupa Sportowa ORLEN, judoczka, drużyna mistrzyni Europy z 2016 roku), Sławek Marek (weteran Rocket League, jeden z najbardziej obiecujących młodych talentów).
Ostatecznie na najwyższym stopniu podium finałowej rozgrywki Rocket League stanęli Patryk Rajkowski, Karol Tomaszewski i Mateusz Błażków.
O szczegółach tych rozgrywek możecie poczytać na stayandplay.com.pl, tam też znajdziecie zapis wirtualnych spotkań zawodników.