REKLAMA

REKLAMA

ORLEN rozbuduje Płocki Rower Miejski. Będą stacje m.in. na Radziwiu i w Grabinie

REKLAMA

Przeczytajrównież

Już wkrótce w Płocku pojawi się dwa razy więcej rowerów miejskich i nowe stacje. Dzięki PKN ORLEN, zostaną spełnione życzenia mieszkańców związane z rozbudową Płockiego Roweru Miejskiego.

​PKN ORLEN wyposaży Płocki Rower Miejski w dodatkowe 250 rowerów w 25 lokalizacjach. Oznacza to, że w obecnym sezonie użytkownicy jednośladów, w ramach systemu miejskiego, będą mieli do dyspozycji łącznie 500 rowerów na ponad 56 stacjach, zlokalizowanych zarówno w Płocku, jak i na obrzeżach miasta, po lewobrzeżnej stronie Wisły oraz w pobliskim Łącku, Słupnie i Liszynie.

Stacje rowerowe PKN ORLEN będą w pełni kompatybilne z istniejącym systemem miejskim. To oznacza, że jednoślady pobrane z innych lokalizacji, będzie można pozostawić w dowolnych terminalach ORLEN na terenie miasta i odwrotnie. Wypożyczanie będzie odbywać się również na tych samych zasadach finansowych i za pomocą obecnie funkcjonujących aplikacji miejskich.

Reklama. Przewiń aby czytać dalej.

– W ramach społecznej odpowiedzialności biznesu, poszerzamy ofertę dla lokalnej społeczności w Płocku. Dwukrotne zwiększenie bazy rowerów płockiego systemu miejskiego to kolejny projekt, którego beneficjentami będą mieszkańcy miasta i okolic, a także turyści. W ten sposób umiejętnie łączymy społeczną odpowiedzialność biznesu z promocją aktywnego trybu życia – mówi Agata Górnicka, dyrektor Biura Relacji z Otoczeniem w PKN ORLEN.

Koncern planuje także akcje promocyjne dla użytkowników stacji rowerowych ORLEN. Każda osoba, która zarejestruje się na stronie internetowej Rowery ORLEN  – Nextbike i wyrazi odpowiednie zgody marketingowe, na powitanie otrzyma 1000 pkt VITAY. Dla rowerzystów przewidziane zostały także atrakcyjne kupony rabatowe do wykorzystania na stacjach ORLEN.

fot. materiały prasowe PKN ORLEN

Przy wyborze lokalizacji pod uwagę brano przede wszystkim potrzeby zgłaszane przez mieszkańców np. na forach dyskusyjnych, opinie członków klubu turystyki rowerowej, odległości pomiędzy stacjami, bliskie położenie ścieżek rowerowych, a także sugestie ze strony właścicieli gruntów, na których zostaną ustawione stacje.

Wybrane miejsca są istotne z punktu widzenia rozwoju całego systemu roweru miejskiego. Wypożyczanie jednośladu będzie możliwe po sukcesywnym przygotowaniu i utwardzeniu gruntów do montażu terminali i stojaków na rowery.

Jak informuje w komunikacie PKN ORLEN, priorytetem było uruchomienie wypożyczalni rowerów, a następnie zebranie doświadczeń w innych lokalizacjach w Polsce, gdzie system infrastrukturalny rowerów miejskich już funkcjonował. Teraz, zgodnie z zapowiedzią, będzie rozwijany w Płocku.

fot. materiały prasowe PKN ORLEN

Wypożyczanie pojazdów będzie możliwe po sukcesywnym przygotowaniu i utwardzeniu gruntów do montażu terminali i stojaków na rowery.




PKN ORLEN, biorąc pod uwagę opinie mieszkańców zgłaszane w przestrzeni publicznej oraz konsultacje z Miejskim Zarządem Dróg, zdecydował o ustawieniu stacji rowerowych między innymi:

  1. przed Teatrem Dramatycznym od strony Pasażu Vuka Karadžica,
  2. w pobliżu Cmentarza Komunalnego przy ul. Bielskiej,
  3. po przeciwnej stronie Centrum Aktywności Seniora przy ul. Otolińskiej,
  4. w okolicy Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego,
  5. przed Stadionem Miejskim przy ul. Mickiewicza,
  6. w sąsiedztwie szkoły Centrum Edukacji przy skrzyżowaniu ul. Łukasiewicza z ul. Kobylińskiego,
  7. skrzyżowaniu ulic Bielska – Mickiewicza,
  8. przed Ogródkiem Jordanowskim od strony al. Jana Kilińskiego,
  9. przed Sądem / ul. Kilińskiego
  10. na działce po byłej stacji CPN przy ul. Bielskiej graniczącej z ul. Kwiatka,

Rowery będzie można także wypożyczać w pobliżu stacji paliw ORLEN zlokalizowanych:

  1. przy ul. Chemików,
  2. przy ul. Wyszogrodzkiej 123,
  3. przy ul. Wyszogrodzkiej 150,
  4. przy ul. Targowej.

Wypożyczenie jednośladów możliwe będzie również możliwe przy skrzyżowaniach:

  1. ul. Mazowieckiej z ul. J. Korczaka,
  2. ul. Harcerskiej z ul. Kasztanową,
  3. ul. Przemysłowej z ul. Kostrogaj
  4. ul. Miodowej i ul. Mościckiego.
fot. materiały prasowe  PKN ORLEN

Pasjonaci rowerowych wycieczek będą mogli również dojechać do stacji rowerowych, które zostaną ustawione w miejscach bardziej oddalonych od centrum Płocka, jak np.

  1. do kąpieliska w Grabinie,
  2. do centrum Łącka,
  3. do Słupna,
  4. do Liszyna,
  5. do Parku Mościckiego na Radziwiu (Portowa/Kolejowa).

Spółka, mając na uwadze także to, że wielu pracowników korzysta z jednośladów dojeżdżając do pracy, ustawi stacje rowerowe w okolicy Zakładu Produkcyjnego:

  1. przed Bramą nr 1
  2. przed Bramą nr 2.

– Niezwykłe położenie naszej gminy wśród lasów i jezior oraz niemal 40-kilometrowa sieć ścieżek rowerowych i 30 km ścieżek dydaktycznych sprawia, że turyści traktują nasz obszar jako atrakcyjny teren do aktywnego wypoczynku. Dlatego też cieszy nas fakt zainstalowania stacji rowerowych w naszej okolicy. Mam nadzieję, że wpłynie to na wzrost aktywności fizycznej wśród mieszkańców, jak i gości naszej gminy – mówi Wójt Gminy Łąck Zbigniew Białecki.

Gmina Łąck chce wybudować miasteczko rowerowe w Łącku, ścieżki rowerowe na trasie Nowe Rumunki – Gąbin oraz ukończyć ostatni etap ścieżki Łąck – Gostynin.

Jak wynika z analiz operatora systemu Nextbike, Płock po zainstalowaniu przez PKN ORLEN dodatkowych stacji rowerowych, będzie najlepiej wyposażonym w tym zakresie miastem w Polsce z liczbą mieszkańców powyżej 100 tysięcy.

fot. materiały prasowe PKN ORLEN

REKLAMA

Inni czytali również

Kolejny

Komentarze 6

  1. Hulk says:

    Super propozycje. Dobrze, że poczytali oczekiwania ludzi i popytali. Dzięki temu postawią tam gdzie trzeba. Jeszcze w okolicach starego mostu na dole w okolicy molo przydałaby się stacja. Podobno miała być

  2. frustrat says:

    Oy dołożyli dodatkową osobę do konserwacji rowerów. Aktualnie zajmuje się tym jedna Pani i nie daje rady obsłużyć tej ilości rowerów. Większość ma nienapompowane koła, są sflaczałe, porażka. I nie jest to tylko u nas. W zeszłym rku byłem w Łodzi, tam znaleźć jednego napompowanego pośród 20 na stacji to cud (u nas jest podobnie).

  3. Rowerzystka rowerowa dama says:

    Trochę to trwało, ale się udało. Jestem inwestorem i wiem, ile to trzeba warunków spełnić i papirologii wypełnić, a i przyjaznych ludzi/urzędników spotkać po drodze. Więc dobrze, że w końcu się udało. Zastanawiam się tylko teraz, kto, kiedy i do czego się teraz przyp…czepi :-) Jakieś przemyślenia? :-)

    • Mieszkaniec Słupna says:

      Ja się przyczepie ale nie do rozbudowy sieci (to wielki plus i brawo dla Orlenu), a do braku intrastruktury rowerowej w Słupnie. Nie wyobrażam sobie wycieczki rowerem ze Słupna do Płocka po drodze 62 a innej nie ma.

    • p says:

      Jest całkiem sympatyczna droga leśna

  4. Druh Boruh says:

    Orlen potrafi, brawo!!!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

REKLAMA
  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU