Podziel się tym:

W piątek od godziny 16 rozpoczął się kolejny płocki festiwal – Audioriver. Główna część festiwalowa to 70 koncertów w czasie dwóch nocy, na pięciu scenach płockiej plaży. To już 11. edycja jednego z najpopularniejszych festiwali w kraju.

Fani muzyki elektronicznej przybywali do Płocka już od rana. Ulica Tumska i centrum zostało opanowane przez festiwalowiczów z plecakami, namiotami, którzy zmierzali na Rynek Starego Miasta i pole namiotowe, zlokalizowane blisko sceny.

– Przyjechaliśmy z Wielkopolski, patrząc na program zapowiada się naprawdę ciekawie. Z roku na rok to coraz lepszy festiwal – mówili nam poznaniacy, którzy przyjechali na Audioriver.

Wydawało się, że całe miasto żyło rozpoczętym festiwalem. Na ulicach pełno młodych tańczących i uśmiechniętych twarzy. Wielu lokalnych restauratorów z Grodzkiej i Tumskiej zatrudniło na czas festiwalu DJ’a, który przed lokalem grał muzykę elektroniczną.

Prawdziwy gwar jednak panował na Rynku Starego Miasta. Tam o godzinie 16 rozpoczęły się Targi Muzyczne Audioriver. Wśród wystawców były wytwórnie muzyczne, organizatorzy festiwali, eventów, media zajmujące się tematyką muzyczną. Dodatkową atrakcją był Fashion Nights, czyli pokaz niezależnych marek i projektantów, którzy prezentowali swoje ubrania na płockiej plaży.

Ptaki, Jame Woon, Danger live, Deas, Michał Jabłoński, Xtrah, Truant – to tylko niektórzy artyści prezentujący się w piątek na wszystkich pięciu festiwalowych scenach. Koncerty rozpoczęły się w 29 lipca o 19.30, a zakończą w niedzielę o godz. 21.30.

W sobotę również odbywał się Audioriver Fashion Nights powered by Co Jest Grane24. Na płockiej plaży można było spotkać niezależne marki i projektantów, w tym m.in. marki B.Lu oraz Patiflora, które słyną z bajkowych festiwalowych wianków i opasek, czy producenci biżuterii Golden Dust, Szarejko czy Sigil Jewels. Dla największych fanów festiwalu organizatorzy przygotowali również punkt, gdzie można było znaleźć ubrania z metką Audioriver.

Tradycyjnie, nie zabrakło Kina Festiwalowego, na którym pojawiło się kilka produkcji o muzyce i kulturze niezależnej. „Raving Iran”, „Björk. The Creative Universe Of A Music” oraz „The Art Of The DJ” – to trzy filmy emitowane w tym roku w Novym Kinie Przedwiośnie w Płocku.

Warto wspomnieć, że wszystkie bilety na 11. edycję festiwalu zostały wyprzedane w przededniu rozpoczęcia.

– To dla nas wielka rzecz, że po raz czwarty budzimy tak duże zainteresowanie publiczności – chwalili się organizatorzy.

Przy odrobinie szczęścia jest jeszcze możliwość zdobycia wejściówki na niedzielną odsłonę festiwalu. Organizatorzy zostawili niedużą część biletów na ostatni festiwalowy dzień.

Patronat i artykuły sponsorowane w PetroNews.pl