REKLAMA

REKLAMA

Matematyczne projekty edukacyjne w płockiej szkole

REKLAMA

Od marca do grudnia bieżącego roku Towarzystwo Wychowanków, Wychowawców i Przyjaciół Gimnazjum i Liceum im. Marsz. St. Małachowskiego w Płocku realizowało dwa projekty edukacyjne: „Płocka Akademia Olimpijczyka” oraz „Zostań Olimpijczykiem”, koordynowane przez dra Cezarego Obczyńskiego z Politechniki Warszawskiej Filii w Płocku.

Jak wyjaśnia dr Cezary Obczyński, projekty były przeznaczone dla uzdolnionych matematycznie uczniów płockich szkół podstawowych z klas V (w drugim semestrze klasa VI) w ramach pierwszego projektu i dla uzdolnionych matematycznie uczniów szkół podstawowych z klas VI z powiatu płockiego (w drugim semestrze klasa VII).

Przeczytajrównież

– Uczniowie mogli rozwijać się kompleksowo w tematyce, dotyczącej nauk ścisłych, tzn. matematyki, informatyki (algorytmika i elementy programowania) oraz w grach planszowych (szachy) – wyjaśnia koordynator projektów. – Zajęcia, podzielone na dwa semestry, były prowadzone w salach Liceum Ogólnokształcącego im. Marsz. St. Małachowskiego w Płocku – dodaje.

Zajęcia z matematyki prowadzili nauczyciele (mgr Danuta Dworczyk, mgr Monika Matusiak, mgr Monika Nycz, mgr Anna Obczyńska), wspomagani przez wykładowców akademickich oraz osoby związane z Olimpiadą Matematyczną Juniorów i Olimpiadą Matematyczną (absolwenci klas akademickich z Liceum Ogólnokształcącego im. Marsz St. Małachowskiego – Michał Dymek, Kacper Sołtysiak).

Reklama. Przewiń aby czytać dalej.

Cezary Obczyński tłumaczy, że Olimpiada Matematyczna Juniorów (OMJ) to ogólnopolskie zawody matematyczne, o wysokim standardzie merytorycznym, skierowane do uczniów szkół podstawowych.




– Poprzez zmagania z zadaniami konkursowymi, uczestnicy OMJ zyskują solidne podstawy merytoryczne do udziału w Olimpiadzie Matematycznej na poziomie ponadpodstawowym. Warto podkreślić, że OMJ to jedyna olimpiada przedmiotowa z matematyki na poziomie szkoły podstawowej wpisana na listę Ministerstwa Edukacji Narodowej olimpiad, uprawniających do przyjmowania laureatów i finalistów w pierwszej kolejności do szkół – podkreśla koordynator projektu.

Zajęcia z informatyki obejmowały programowanie w jednym z języków programowania. Były prowadzone przez mgr Mariusza Różyckiego, absolwenta klasy akademickiej Małachowianki, a następnie studiów informatycznych na Uniwersytecie Cambridge. Obecnie Mariusz programuje dla dużej międzynarodowej korporacji oraz uczy studentów na Uniwersytecie Cambridge.

Rozwój intelektualny młodszych uczniów był wpierany dodatkowo przez naukę gry w szachy, którą prowadził płocki szachista, posiadający kategorię arcymistrza szachowego – Mirosław Grabarczyk.

– Zadanie „Zostań Olimpijczykiem” zostało dofinansowane ze środków z budżetu Województwa Mazowieckiego, natomiast projekt „Płocka Akademia Olimpijczyka” dofinansowano ze środków Urzędu Miasta Płocka. W realizację powyższych projektów zaangażowało się wiele firm i przedsiębiorców. Serdecznie dziękujemy za wsparcie firmom: Płocki Park Przemysłowo-Technologiczny S.A. i Inwestycje Miejskie Sp. z o.o. – podsumowuje Cezary Obczyński.

REKLAMA

Inni czytali również

Kolejny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

REKLAMA
  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU