Wszyscy mieszkańcy oraz właściciele nieruchomości położonych na terenie Płocka mogą wziąć udział w konsultacjach społecznych, dotyczących utrzymania czystości i porządku w mieście.
Projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Płocka” został zamieszczony na stronie internetowej Urzędu Miasta Płocka w zakładce konsultacje społeczne.
Opinie, propozycje i uwagi do projektu uchwały mogą być zgłaszane drogą mailową na adres info@plock.eu lub na piśmie skierowanym do Oddziału Gospodarowania Odpadami w Wydziale Kształtowania Środowiska do 24 lutego 2017 r.
Celem konsultacji jest zapoznanie mieszkańców ze zmianami, jakie zostały wprowadzone w gminnym systemie gospodarowania odpadami, w szczególności zmian dotyczących sposobu segregowania w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej. Od 01 lipca 2017 wchodzi w życie Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów.