Niedawno informowaliśmy o tym, że z Płocka będzie można już w grudniu pojechać pociągiem do Katowic. Jak informuje czasopismo „Z Biegiem Szyn” niewiele brakuje, aby pociągi pojechały również w kierunku Gdyni.
Zgodnie z rozkładem jazdy PKP Intercity, od 13 grudnia pociąg „Chemik” rozpocznie kursować na trasie z Płocka do Katowic. Będzie to pierwsze od wielu lat dalekobieżne połączenie kolejowe kursujące przez Płock.
Do tej pory miasto obsługiwały jedynie lokalne połączenia Kolei Mazowieckich, pozwalające między innymi na dojechanie w 2 godziny i 47 minut do Warszawy.
Skład ma przejeżdżać przez Gostynin, Kutno, Łowicz Główny, Koluszki, Łódź Widzew, Piotrków Trybunalski, Radomsko, Częstochowę, Myszków, Zawiercie, Dąbrowę Górniczą, Będzin Miasto, Sosnowiec Główny i kończyć bieg w Katowicach. Pociąg docelowo będzie jeździć trasą przez Zgierz, jednak do czasu zakończenia remontu na tamtym odcinku, będzie poruszał się objazdem przez Łowicz do Koluszek.
„Chemik” będzie wyjeżdżał z Płocka o godzinie 5.24, by do Katowic dotrzeć o godzinie 10.38. Kurs powrotny rozpoczynać się będzie o godzinie 17.31, a do Płocka pociąg ma dojechać o godzinie 23.06.
Pociągiem z południa na północ
To jednak nie koniec propozycji kolejowych dla Płocka. Jak informuje czasopismo „Z Biegiem Szyn”, PKP Intercity w planach ma również uruchomienie linii kursującej z Katowic aż do Trójmiasta. Od Kutna do Malborka pociąg ma jechać przez Gostynin, Płock, Sierpc, Rypin, Brodnicę, Grudziądz, Kwidzyn i Sztum.
Czasopismo przytacza wypowiedź rzecznika Ministerstwa Infrastruktury Szymona Huptyśa, który zapowiedział, że wspomniany pociąg rozpocznie bieg w grudniu 2021 roku, czyli za rok. Jednak, żeby do tego doszło, konieczny jest remont odcinka torów od Sierpca do Szczutowa, który jest obecnie w fatalnym stanie.
– Z powodu złego stanu toru, prędkość na 12-kilometrowym fragmencie ograniczona jest do 20 km/h. Na pozostałej części tej linii, od granicy województw do Brodnicy, prędkość maksymalna wynosi 80 km/h. Poprawa stanu krótkiego odcinka na północ od Sierpca usprawni przy tym przewóz towarów – opisuje Karol Trammer w „Z Biegiem Szyn”.
Remont tego fragmentu trasy jest zaplanowany na drugą połowę 2021 roku, jednak, jak zaznacza PKP Polskie Linie Kolejowe, realizacja inwestycji zależy od dostępnych środków finansowych.
– Chodzi o przywracanie kolei dalekobieżnej mieszkańcom miast, które nie leżą na głównych ciągach między dużymi aglomeracjami. Celem jest likwidacja białych plam w systemie komunikacyjnym kraju i zapewnienie dojazdu do dużych ośrodków, które są generatorami miejsc pracy i nauki – cytuje rzecznika Ministerstwa Infrastruktury Szymona Huptyśa czasopismo „Z Biegiem Szyn”.
Cała trasa pociągu jadącego z Katowic przez Płock do Trójmiasta ma mieć długość blisko 650 km.
PKP Intercity wkracza do Płocka? Od grudnia ma być połączenie do Katowic
Tak się zastanawiam,kto będzie podróżować tą linią ,szybciej zlikwidują jak uruchomią
Z Sierpca do Torunia to aktualnie nie ma możliwości koleją się dostać bo połączenie jest zawieszone w związku z pandemią a arriva nie planuje odwieszenia połączenia
21 wiek Płock – Warszawa 2.40 min dobrze ze objazd nie jest przez Śląsk
Jaja sobie robią. Plock to getto komunikaczjne i tyle w temacie.
Klękajcie narody
Na Trójmiasto to lepiej jechać od Sierpca do Torunia i dalej linią 207 też prze Grudziądz do Malborka.